.
Angļu valoda vecmātēm
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:29
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_045 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Vecmāšu zinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Zita Goldšmite | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas apjomā. | ||||||||
Mērķis: | Uzlabot angļu valodas lietošanas prasmes studiju un profesionāliem nolūkiem, kā arī sekmēt medicīniskās terminoloģijas apguvi un veicināt tās praktisku pielietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kursa "Angļu valoda vecmātēm" pārskats. Akadēmiskā angļu valoda: Prezentācijas. struktūra, prezentāciju valoda, vizuālie un audio līdzekļi. Grupu prezentācijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Nepieciešamā izglītība vecmātes profesijai. Vecmātes profesijas standarts Latvijā un Apvienotajā Karalistē. Vecmāšu pamata kompetences, pienākumi un atbildības jomas. Noteikumi un standarti. Medmāsu un vecmāšu uzvedības kodekss Apvienotajā Karalistē. Lasīšanas stratēģijas – teksta pārskatīšana, virsraksti un apakšvirsraksti, shēmas, attēli, uzraksti pie attēliem. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Vecmātes / patronāžas māsas darba apraksts. Akadēmiskā angļu valoda: Kopsavilkums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Slimnīcas. Slimnīcu specializācija. Nodaļas un darbinieki slimnīcās. Slimnīcas palāta. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Dzemdniecībā un ginekoloģijā lietotie instrumenti. Īss instrumentu apraksts. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Uzņemšanas nodaļa. Pacientu sūdzības. Medicīnas vēsture. Veidlapu aizpildīšana. Tiešie un netiešie jautājumi. Pacienta apraksts pēc dotās informācijas slimības vēsturē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Sievietes un vīrieša reproduktīvā sistēma. Auglība un apaugļošanās. Komunikācija ar pacientu. Vienkāršu procedūru veikšana un to izskaidrošana pacientam. Pacienta piekrišanas saņemšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Grūtniecības pazīmes un simptomi. Pirmsdzemdību vizītes pie dzemdību speciālista. Pārbaudes grūtniecības laikā. Modālie darbības vārdi. Padomu došana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Grūtnieces medicīniskā karte un citi dokumenti; piezīmes. Grūtnieces aprūpes komanda. Grūtniecības trimestri un augļa attīstība. Darbības vārdi, kurus lieto grūtniecības un dzemdību raksturošanai. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Iespējamās problēmas grūtniecības laikā. Darbs grupā: Izpētīt informāciju, kas izraisa "HIV, SpinaBifida, Sifiliss un Toksoplazmoze" un kā tās ietekmē augli vai jaundzimušo. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Dzemdības. Simptomi, kas liecina par dzemdību sākšanos. Sāpes, to raksturojums un lokalizācija. Īpaši gadījumi. Medicīniskie termini un sarunvalodas vārdi vienu un to pašu darbību un problēmu aprakstīšanai. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Pēcdzemdību aprūpe. Jaundzimušā pirmās pārbaudes pēc dzimšanas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie gatavo gan individuālas, gan grupas prezentācijas par profesionāliem jautājumiem; izstrādā projektus, meklējot informāciju internetā un prezentējot to rezultātus klasē; papildina profesionālās terminoloģijas vārdnīcas un apgūst terminoloģiju; veic rakstiskus uzdevumus saistībā ar profesionālo jomu: kopsavilkums, apraksts, ziņojums, e-pasts, lasa autentiskus ar profesionālo jomu saistītus tekstus, utt. Studējošo pienākums kursa noslēgumā ir aizpildīt un iesniegt studiju kursa novērtējuma anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) Aktīva dalība nodarbībās, atbilstoši sagatavoti un laikus iesniegti darbi; sekmīgi uzrakstīti īsie terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaudes darbi, sagatavota un pasniegta prezentācija - 40%. Par noteiktajā termiņā neizpildītajiem/neiesniegtajiem darbiem tiek samazināts vērtējums. 2) Prezentācija par ar profesiju saistītu tēmu, demonstrējot profesionālās terminoloģijas lietošanas prasmes – 30% 3) Kursa noslēguma eksāmens: pārbaudījums medicīniskās terminoloģijas izpratnē un lietošanā (ievietošanas uzdevumi; definīciju un terminu savietošanas uzdevumi) medicīniska rakstura teksts un jautājumi par to - 30%. Studējošajiem, kas ir aktīvi piedalījušies nodarbībās, laikus un labā kvalitātē izpildījuši kursa uzdevumus, tiek piedāvāts akumulējošais eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgas kursa apguves studenti: • atpazīs un spēs angliski izskaidrot vai iztulkot latviski medicīnisko terminoloģiju, kas saistīta ar vecmātes kompetencēm un prasmēm, sievietes reproduktīvo sistēmu, augļa attīstību, dzemdībām un mātes un jaundzimušā veselību un aprūpi; • spēs lasīt ar profesionālo jomu saistītus tekstus, atbildēt uz jautājumiem par tā saturu un sniegt teksta kopsavilkumu. | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgas kursa apguves studenti pratīs: • lietot atbilstošu medicīnisko terminoloģiju, runājot par profesionāliem jautājumiem; • sagatavot un sniegt prezentācijas par kursa laikā apskatītajiem profesionālajiem jautājumiem; • pastāstīt par grūtniecības norisi, augļa attīstību, dzemdību un pēcdzemdību periodu; • iegūt nepieciešamo informāciju no pacienta/klienta saistībā ar veselības stāvokli. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēs efektīvi lietot angļu valodu par profesionāliem jautājumiem, lai sazinātos ar citiem profesionāļiem un pacientiem; spēs uzstāties angļu valodā par jautājumiem saistībā ar savu profesionālo sfēru; spēs darboties komandā ar citiem kolēģiem, par saziņas līdzekli izmantojot angļu valodu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Tony Grice. Oxford English for Careers. Nursing 1, OUP, 2007. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | 2. The Pregnancy Book. The Department of Health. 2023. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Virginia Allum and Patricia McGarr. Cambridge English for Nursing. CUP, 2008. | ||||||||
2 | Tony Grice and James Greenam. Oxford English for Careers. Nursing 2, 2008. | ||||||||
3 | Nancy Kohner, Angela Phillips, Karen Ford, June Thompson, Mary Robinson, Gillian Sturgess. Birth to Five. Department of Health, 2007. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.collinsdictionary.com | ||||||||
2 | http://meriam-webster.com | ||||||||
3 | www.nmc-uk.org |