.
Angļu valoda ekonomikā un uzņēmējdarbībā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:46
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_047 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 6.00 | ECTS: | 9.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Tatjana Zakutajeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 30 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 30 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisko lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadīšana studiju kursā. Korporatīva komunikācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Organizācija un izmaiņas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Zīmols un to veidošana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Reklāma un preču virzīšana tirgū. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Biznesa kultūra. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Moduļa prezentācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Līderība un motivācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Komanda un komandas izveide. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Apmierinātība ar darbu. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Nodarbinātības tendences. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Moduļa prezentācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
12 | Konkurence. Stabili izteicieni. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Biznesa ētika. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
14 | Korporatīvā sociālā atbildība. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
15 | Korporatīvā tēla veidošana. Interneta mājas lapā ziņojums. Korporatīvo veiksmes stāstu veidošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
16 | "Slow Food" kustība pasaulē un Latvijā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
17 | Semestra kontroldarbs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
18 | Mārketinga instrumenti. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
19 | Klientu apkalpošana un klientu apmierinātība. Ziņojuma rakstīšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
20 | Instrumenti uzņēmuma un tā vides analīzei. SVID, STEPL, Maikla Portera dimants. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
21 | Uzņēmuma stratēģija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
22 | Risks un to novēršana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
23 | Scenāriju plānošana un ilgtspējīga attīstība. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
24 | Krīzes komunikācija. Preses konferences lomu spēle. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
25 | Moduļa prezentācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
26 | Energoefektivitāte un alternatīvas enerģijas avoti. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
27 | Finanšu pārvaldība. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
28 | Projektu vadība. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
29 | Jauna uzņēmuma dibināšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
30 | Virtuāla kompānija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
31 | Moduļa prezentācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
32 | Personīgā attīstība. Septiņi Stīvena Kouvi ļoti veiksmīgu cilvēku paradumi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadīšana studiju kursā. Korporatīva komunikācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Zīmols un to veidošana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Reklāma un preču virzīšana tirgū. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Biznesa kultūra. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Līderība un motivācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
13 | Biznesa ētika. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
16 | "Slow Food" kustība pasaulē un Latvijā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
18 | Mārketinga instrumenti. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
19 | Klientu apkalpošana un klientu apmierinātība. Ziņojuma rakstīšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
24 | Krīzes komunikācija. Preses konferences lomu spēle. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie patstāvīgo darbu veic gan individuāli, gan grupās: gatavo prezentācijas, veic rakstiskos uzdevumus, sagatavo aptaujas anketas, preses konferences jautājumus, raksta ziņojumus, strādā ar angļu – angļu skaidrojošajām vārdnīcām, meklējot terminus. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva piedalīšanās nodarbībās; laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; mutisko atbilžu kvalitāte; sagatavotas un sniegtas prezentācijas atbilstoši kursa tēmām; sekmīgi uzrakstīti īsie pārbaudes darbi – terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude. Kursa beigās rakstisks un mutisks (prezentācija) eksāmens. Rakstiskajā daļā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne, rakstu valodas lietojums. Prezentācijā studenti demonstrē savas runāšanas prasmes un vispārējo izpratni: gatavo monologu (apkopojot informāciju, izsakot viedokli) un dialogu (jautājot/atbildot uz jautājumiem). Gala vērtējums tiek aprēķināts: Obligātie pārbaudījumi – zīmola prezentācija, reklāmas analīze, līderības pētījuma datu prezentācija, Hārvarda Biznesa pārskata raksta kopsavilkums, ziņojums par klientu apmierinātību, krīzes komunikācijas prezentācija, biznesa ētikas / korporatīvās sociālās atbildības prezentācija, gala projekta prezentācija – 50%; Citi pārbaudījumi (darbs auditorijā: lomu spēles, biznesa situāciju analīzes, akadēmiskā rakstīšana) – 20%; Eksāmens – 30%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīga kursa apguves rezultātā studenti: • zinās ekonomikā un uzņēmējdarbībā visbiežāk izmantojamos terminus studiju un turpmākā darba mērķiem; • atpazīs un reproducēs apgūto leksiku profesionālā vidē, komunicējot ar klientiem, darījumu partneriem; • atšķirs lietišķo/darījumu valodas stilu, atradīs sev vajadzīgo rakstisko un mutisko informāciju. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīga kursa apguves rezultātā studenti: • pratīs iegūt informāciju un izteikt savu viedokli, izmantojot apgūto terminoloģiju; • izskaidrot galvenos jēdzienus biznesa terminoloģijā un praktiski tos lietot; • rakstīt anotācijas, ziņojumus, lietišķas vēstules, CV un motivācijas vēstuli; • sagatavot un sniegt prezentācijas; • uzstāties sapulcēs, izteikt priekšlikumus, piekrist vai nepiekrist citu viedoklim. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto terminoloģiju profesionālās komunikatīvās situācijās, kā arī rakstveidā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Market Leader, Intermediate, Upper-intermediate, Advanced, D.Cotton, Longman, 2011. | ||||||||
2 | Intelligent Business, Intermediate, Upper-intermediate Level, T. Trappe, Longman, 2009. | ||||||||
3 | BEC Vantage Masterclass, N.O’Drisco, Oxford University Press, 2008. | ||||||||
4 | Business English Handbook, Advanced, Paul Emmerson, Macmillan, 2007. | ||||||||
5 | English for Business Studies, Ian MacKenzie, Cambridge University Press, 2006. | ||||||||
6 | Business Vocabulary in Use, Intermediate, Advanced, Bill Mascull, Cambridge University Press, 2004. | ||||||||
7 | New Business Matters, Mark Powell, Thomson, 2004. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Longman Business English Dictionary, Pearson Longman, 2007. | ||||||||
2 | BEC Vantage, Books 1, 2, 3, 4, Cambridge University Press, 2009. | ||||||||
3 | BEC Higher, Books 1, 2, 3, 4, Cambridge University Press, 2009. | ||||||||
4 | Powerhouse, Upper Intermediate, Davids Evans, Pearson, 2000. | ||||||||
5 | Business Grammar Builder, Paul Emmerson, Macmillan, 2004. | ||||||||
6 | Oxford Business English Grammar and Practice, Michael Duckworth, Oxford University Press, 2002. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.harvardbusinessreview.com | ||||||||
2 | www.forbes.com | ||||||||
3 | www.ft.com | ||||||||
4 | www.economist.com | ||||||||
5 | www.accel-team.com | ||||||||
6 | www.thetimes.co.uk |