.
Medicīnas terminoloģija un komunikācija krievu valodā II
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:05
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_103 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ludmila Jermakoviča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Izvēles kursa "Medicīnas terminoloģija un komunikācija krievu valodā I" apjomā vai A1 līmenī atbilstoši "Eiropas kopīgajām pamatnostādnēm valodu apguvei". | ||||||||
Mērķis: | Apgūt krievu valodas medicīnas terminoloģiju un sarunvalodas prasmes saziņai ar pacientiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Cilvēka ķermeņa daļu un orgānu nosaukumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Orgānu sistēmas un to galvenās funkcijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Anamnēze. Slimnieka medicīniskā karte. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Sirds un asinsvadu sistēma, orgāni, funkcijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Sirds un asinsvadu biežākas slimības, simptomi, pacienta sūdzības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Stenokardija, simptomi, pacienta sūdzības, slimības norise. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Elpošanas sistēma, orgāni un funkcijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Elpošanas sistēmas biežākas slimības, simptomi, pacienta sūdzības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Bronhīts, simptomi, slimības norise. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Gremošanas sistēma, orgāni, funkcijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Gremošanas sistēmas biežākās slimības, simptomi, pacienta sūdzības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Gastrīts, simptomi, slimības norise, pacienta sūdzības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Aknu slimības, simptomi. Hepatīts, pacienta sūdzības, slimības norise. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Urīnizvadorgānu sistēma, slimības un simptomi, pacienta sūdzības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Nervu sistēma, orgāni, slimību simptomi, pacienta sūdzības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Medikamenti. Medikamentu anotācijas, zāļu formas, devas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Mājas darbi ar konkrētu uzdevumu veikšanu medicīnas leksikas apguvei; terminoloģijas vārdnīcas veidošana; prezentācijas sagatavošana par tēmu specialitātē. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kursa gala vērtējums – kumulatīvs, ko veido eksāmens (50%), aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, t.sk. attālināti, kvalitatīvi izpildīti mājas darbi, sekmīgi nokārtoti 2 pārbaudes darbi (30%), prezentācija (20%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgas kursa apguves studenti spēs: - atpazīt un krieviski izskaidrot vai iztulkot latviski medicīnisko terminoloģiju, - nosaukt ķermeņa daļas, orgānu sistēmas; - aprakstīt pacienta stāvokli, slimības norisi. | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgas kursa apguves studenti pratīs: - lietot atbilstošu medicīnisko terminoloģiju sarunās ar pacientiem/ klientiem un kolēģiem; - atlasīt terminus un veidot savu terminoloģijas vārdnīcu; - ievākt pacienta slimības anamnēzi un izjautāt par sūdzībām un sāpēm, dot padomus, norādījumus ārstēšanas gaitā. | ||||||||
Kompetences: | Pēc sekmīgas kursa apguves studenti spēs sniegt informāciju par sevi, spēs aizpildīt slimnieka karti; uztvert, pierakstīt un nodot vajadzīgo informāciju par pacienta stāvokli; veidot jautājumus un uzturēt sarunu ar pacientu; spēs izteikt savu viedokli par vienkāršām medicīniska satura tēmām. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Марцелли, А. А. Латинский язык и основы медицинской терминологии. 2011. Ростов-на Дону. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Krasnais, M., Pužule, V., Silakalne, G. Krievu valodas gramatikas rokasgrāmata. 2014. Zvaigzne; ABC,. | ||||||||
2 | Krievu-latviešu vardnīca ar skaidrojumiem un piemēriem. 2005. Zvaigzne; ABC,. | ||||||||
3 | Большой толковый медицинский словарь. 2001. 1 - 2 том. Москва. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.medicport.ru | ||||||||
2 | www.med.ru |