.
Otrā valoda (Franču) un starpkultūru attiecības
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:16
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_121 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 12.00 | ECTS: | 18.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Politikas zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aleksandrs Timofejevs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 30 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 30 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Pilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 30 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 14 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 28 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 14 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 28 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 14 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 28 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bez priekšzināšanām. | ||||||||
Mērķis: | Panākt, lai studējošie kursa apguves rezultātā spētu izmantot franču valodu saziņai ikdienas situācijās, atbilstoši „Eiropas kopīgajām pamatnostādnēm valodu apguvei: mācīšanās, mācīšana, vērtēšana” izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta A1 īmenim (Common European of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment), vienlaikus veidojot studējošo starpkultūru izpratni un apzināšanos, attīstot efektīvas mutiskās un rakstiskās komunikācijas prasmes starpkultūru un starppersonu komunikācijas kontekstā, kas nodrošina spēju identificēt un lietot dažādības aspektus veiksmīgai starptautiskā biznesa komunikācijai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads franču valodā. Alfabēts, lasīšanas likumi. Ikdienas teikumi. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
2 | Fonētika. Personas vietniekvārdi. Darbības vārds “etre”. Nolieguma forma. Sasveicināšanās un atvadīšanās. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
3 | Jautājumi. Artikuli. Lietvārdu dzimte. Daudzskaitlis. Īpašības vārds. Darbības vārds “avoir”. Bezpersonas konstrukcija “il y a”. Biežāk lietotie lietvārdi un īpašības vārdi. Kontroldarbs. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
4 | Jautājuma teikuma struktūra. Jautājuma vārdi. Skaitļa vārdi (0 – 69). Valstis un tautības. | Nodarbības | 8.00 | auditorija | |||||
5 | Darbības vārdu locīšana tagadnē. Tuvākā nākotne. Prievārdi “a, de, dans, avec”. Piederības vietniekvārdi. Skaitļa vārdi (70 – 1000). Ģimene. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
6 | Darbības vārdu “faire, savoir, croire, ouvrir, venir, nettoyer” tagadnes formas. Uzsvērtie vietniekvārdi. Netiešā papildinātāja vietniekvārdi. Attieksmes vietniekvārdi “qui, que”. Mājoklis. Mēbeles. Prievārdi. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
7 | Kārtas skaitļa vārdi. Norādāmie vietniekvārdi. Darbības vārdi “prendre, repondre, lire, sortir, dire”. Otras grupas darbības vārdi. Pulkstenis. Nedēļas dienas. Gada mēneši. Mācības. Studentu dzīve. | Nodarbības | 9.00 | auditorija | |||||
8 | Atgriezeniskie darbības vārdi. Vietniekvārds “on”. Tiešā papildinātāja vietniekvārdi. Pavēles izteiksme. Darbības vārdi “s'assoir, mettre”. Prievārds “jusque”. Ikdienas darbības. Pastāstīt par savu dienu. | Nodarbības | 9.00 | auditorija | |||||
9 | Darbības vārdi “devoir, pouvoir, connaitre, vivre”. Īpašības vārdu sieviešu dzimte. Prievārdu lietošana ar valsts nosaukumiem. Krāsas, ārējais izskats. Raksturs. Gaumes un priekšrocības. Stāstīt par savu draugu. | Nodarbības | 8.00 | auditorija | |||||
10 | Pilsēta. Pajautāt ceļu. Aprakstīt savu pilsētu, rajonu. Starpkultūru izpratne un apzināšanās, efektīvas mutiskās un rakstiskās komunikācijas prasmes nozīme un pielietojums starpkultūru un starppersonu komunikācijas kontekstā starptautiskajā biznesā. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
11 | Nākotne. Salīdzināmās pakāpes. Gadalaiki. Laika apstākļi. Kvebeka, Kanāda. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
12 | Saliktā pagātne. Vietniekvārds “dont”. Ceļojumi un brīvlaiks. Rakstīt vēstuli. Starpkultūru izpratne un apzināšanās, efektīvas mutiskās un rakstiskās komunikācijas prasmes nozīme un lietojums starpkultūru un starppersonu komunikācijas kontekstā starptautiskajā biznesā. Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – starpkultūru komunikācijas prakse. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads franču valodā. Alfabēts, lasīšanas likumi. Ikdienas teikumi. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
2 | Fonētika. Personas vietniekvārdi. Darbības vārds “etre”. Nolieguma forma. Sasveicināšanās un atvadīšanās. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
3 | Jautājumi. Artikuli. Lietvārdu dzimte. Daudzskaitlis. Īpašības vārds. Darbības vārds “avoir”. Bezpersonas konstrukcija “il y a”. Biežāk lietotie lietvārdi un īpašības vārdi. Kontroldarbs. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
5 | Darbības vārdu locīšana tagadnē. Tuvākā nākotne. Prievārdi “a, de, dans, avec”. Piederības vietniekvārdi. Skaitļa vārdi (70 – 1000). Ģimene. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
6 | Darbības vārdu “faire, savoir, croire, ouvrir, venir, nettoyer” tagadnes formas. Uzsvērtie vietniekvārdi. Netiešā papildinātāja vietniekvārdi. Attieksmes vietniekvārdi “qui, que”. Mājoklis. Mēbeles. Prievārdi. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
7 | Kārtas skaitļa vārdi. Norādāmie vietniekvārdi. Darbības vārdi “prendre, repondre, lire, sortir, dire”. Otras grupas darbības vārdi. Pulkstenis. Nedēļas dienas. Gada mēneši. Mācības. Studentu dzīve. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
8 | Atgriezeniskie darbības vārdi. Vietniekvārds “on”. Tiešā papildinātāja vietniekvārdi. Pavēles izteiksme. Darbības vārdi “s'assoir, mettre”. Prievārds “jusque”. Ikdienas darbības. Pastāstīt par savu dienu. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
9 | Darbības vārdi “devoir, pouvoir, connaitre, vivre”. Īpašības vārdu sieviešu dzimte. Prievārdu lietošana ar valsts nosaukumiem. Krāsas, ārējais izskats. Raksturs. Gaumes un priekšrocības. Stāstīt par savu draugu. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
10 | Pilsēta. Pajautāt ceļu. Aprakstīt savu pilsētu, rajonu. Starpkultūru izpratne un apzināšanās, efektīvas mutiskās un rakstiskās komunikācijas prasmes nozīme un pielietojums starpkultūru un starppersonu komunikācijas kontekstā starptautiskajā biznesā. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
11 | Nākotne. Salīdzināmās pakāpes. Gadalaiki. Laika apstākļi. Kvebeka, Kanāda. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
12 | Saliktā pagātne. Vietniekvārds “dont”. Ceļojumi un brīvlaiks. Rakstīt vēstuli. Starpkultūru izpratne un apzināšanās, efektīvas mutiskās un rakstiskās komunikācijas prasmes nozīme un lietojums starpkultūru un starppersonu komunikācijas kontekstā starptautiskajā biznesā. Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – starpkultūru komunikācijas prakse. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais, pāru un grupu darbs – stāstījumu un prezentāciju sagatavošana atbilstoši kursa tēmām, darbs ar vārdnīcu – nezināmo vārdu nozīmes noskaidrošana, īsu aprakstu/eseju veidošana par konkrētu tēmu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Nodarbību apmeklējums ir obligāts; patstāvīgais darbs un prezentācijas – obligāti (10%). 2. Pārbaudes darbu vidējais vērtējums (40%). 3. Eksāmenā saņemtā atzīme (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie: • zinās un izmantos minimālo leksiku un frāzes sadzīves situācijās; • zinās vārdu kārtību stāstījuma un jautājuma teikumos; • spēs noteikt, vai attiecīgais teikums vai teksts attiecas uz tagadnes, pagātnes vai nākotnes darbībām; • spēs atpazīt biežāk sastopamās franču valodas konstrukcijas; • apzināsies starpkultūru attiecību aspektus valodas lietojumā. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs: • atrast tekstā vajadzīgo informāciju, izmantot nepieciešamākās frāzes sarunas uzsākšanai, informācijas nodošanai un tās uzturēšanai; • saprast vienkāršus tekstus par ikdienas tēmām, vēstules, ielūgumus, dialogus, paziņojumus lidostā vai stacijā par transporta kustību, laika prognozes u.c.; • sniegt īsu informāciju par sevi, saviem tuviniekiem, dzīves apstākļiem un studijām; • uzrakstīt personīgu vēstuli; • izmantot apgūtās valodas struktūras ikdienas komunikācijā; • ņemt vērā un lietot starpkultūru komunikācijas aspektus. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto leksiku un valodas struktūras ikdienas komunikatīvās situācijās, vienlaikus parādot starpkultūru komunikācijas aspektu apzināšanos. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Timofejevs A., Petrova K. Franču valoda iesācējiem. Zvaigzne ABC, 2016. g. | ||||||||
2 | Alter Ego 1 (mācību grāmata un darba burtnīca). Hachette 2006., Paris. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Vocabulaire en action (niveau debutant). CLE international, 2010. Paris. | ||||||||
2 | Grammaire en action (niveau debutant). CLE international, 2010. Paris. | ||||||||
3 | Fiļipova A. Kā uzrakstīt vēstuli franču valodā: privātā sarakste. – Rīga: Zvaigzne ABC, 1997. – 24 lpp | ||||||||
4 | Lemoine C. Katru dienu 15 minūtes franču valoda : katru dienu mācieties franču valodu tikai 15 minūtes. - Rīga: Zvaigzne ABC, 2006. – 160 P. | ||||||||
5 | Boulares M. Grammaire progressive du français : tests d’évaluation : niveau avancé. – Paris: CLE International, 2003. – 95 P. | ||||||||
6 | Lück-Hildebrandt S. Franču valoda : gramatika. - Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. – 111 P. | ||||||||
7 | Jue I. Franču valoda pēdējā brīdī : valodas kurss nevaļīgiem cilvēkiem : [ar vārdnīcu]. - Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. – 156 P. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Interneta resursi: www.tv5.org; http://www.leconjugueur.com/ | ||||||||
2 | https://www.lepointdufle.net/p/apprendre_le_francais.htm | ||||||||
3 | https://www.bonjourdefrance.com/ |