.
Medicīnas terminoloģija angļu valodā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:03
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_155 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Veselības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Svetlana Muhejeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidusskolas angļu valodas kursa apjomā. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt medicīnas terminoloģijas angļu valodā lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam specialitātē nākotnē un veicināt medicīnas terminoloģijas angļu valodā apguvi un tās praktisko lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Publiskās runas prasmju attīstība: kas padara prezentāciju efektīvu | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Akadēmiskās rakstīšanas prasmju attīstība: kas padara efektīvu kopsavilkumu | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Demogrāfija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Epidemioloģija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Uz pierādījumiem balstīta veselības aprūpe | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Iedzīvotāju veselības uzlabošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Skrīnings | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Veselības vajadzību izvērtēšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Iedzīvotāju veselības stāvoklis | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Veselības aprūpes novērtējums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Lēmumu pieņemšana veselības aprūpē | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Veselības aizsardzība un infekcijas slimību kontrole | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Bērnu un jauniešu veselība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Pieaugušo sabiedrības veselība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Sabiedrības veselība un novecošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Veselības nevienlīdzības novēršana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1) patstāvīgā darba uzdevumu izpilde kursa e-studiju vidē vai docētāja norādītā formātā; 2) prezentāciju par izvēlētām tēmām, kursa tematikas ietvaros, sagatavošana un pasniegšana, izmantojot dažādus informācijas avotus: grāmatas, rakstus, datu bāzes, interneta resursus u.c. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) Regulāra apmeklēšana un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi; 2 )tēmas noslēguma kontroldarbi – apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā lietojuma pārbaude; 3) ziņojumi/prezentācijas, kuru vērtēšana ir atbilstoša vienotiem kritērijiem. Prezentācijā students parāda savas mutvārdu prasmes un izpratni angļu valodā: sagatavots monologs (informācijas apkopšana, sava viedokļa izklāsts), dialogs (atbildes uz jautājumiem, jautājumu uzdošana); 4) kursa beigās eksāmens, kurš sastāv no pētījuma raksta/ prezentācijas kopsavilkuma rakstīšanas; 5) Kursa gala vērtējums ir kumulatīvs, un to veido studiju darba – patstāvīgā darba, kontroldarbu rezultāti - 57%, prezentācijas rezultāts - 28% un eksāmena rezultāts – 15%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais zinās, kā: • aprakstīt cilvēka ķermeņa daļas un orgānu funkcijas; • nosaukt un izskaidrot slimību simptomus un to profilaksi; • aprakstīt veselības problēmas un dot padomus to novēršanai; • izklāstīt veselīga dzīvesveida principus; • izskaidrot veselīga dzīvesveida ietekmi uz cilvēka organismu. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošais spēs: • lasīt un saprast galveno domu populārzinātniskos rakstos un zinātniskās publikācijās; • rakstīt zinātnisku rakstu kopsavilkumus; • sazināties ar veselības aprūpes sfērā strādājošajiem un nespeciālistiem, izmantojot atbilstošu vārdu krājumu; • rakstīt un interpretēt medicīnas terminus; • uzstāties ar prezentāciju auditorijā, izteikties un diskutēt par svarīgāko veselības aprūpē. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto medicīnas terminoloģiju angļu valodā jaunās situācijās saistībā ar citos kursos apgūtajām zināšanām un prasmēm. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | McCarter, S. 2014. "Medicine 2 Students' Book". Oxford University Press | ||||||||
2 | Healthcare in Latvia. 2020. National Health Service Republic of Latvia | ||||||||
3 | Latvia. Country Health Profile. by WHO, 2019 | ||||||||
4 | Latvia. Country Health Profile. by WHO, 2021 | ||||||||
5 | OECD Reviews of Public Health: Latvia : A Healthier Tomorrow. 2022. OECD | ||||||||
6 | Physical Activity Factsheet. Latvia, 2021 | ||||||||
7 | Porter, R.S. (Editor in Chief). 2018. "The Merck Manual of Diagnosis and Therapy". Merck Sharp & Dohme Corp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems (ICD). 2016, by WHO | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | https://www.publichealth.org/ |