.
Deju un kustību terapija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.02.2024 09:36:54
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_007 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristīne Vende-Kotova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Radīt iespēju studiju programmas "veselības sports" studentiem iepazīt deju un kustību terapiju. Praktisko nodarbību laikā apgūt metodes un tehnikas, kuras savas kompetences robežās var pielietot savā profesijā, veidojot un vadot sporta nodarbības atbilstoši audzēkņu vecumam un fiziskajām, kognitīvajām vai psihiskajām grūtībām, ja tādas ir. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija par deju un kustību terapiju: deju un kustību terapijas vieta Latvijā veselības aprūpē, darbs ar dažādām pacientu grupām. Deju un kustību terapeita darbību reglamentējošie dokumenti. Galvenās ētiskās un tiesiskās pamatnostādnes. Deju un kustību terapijas process. Terapeitiskās attiecības. Atšķirība starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu vai mākslas izmantošanu pašekspresijas nolūkos. Deju un kustību terapeits multidisciplinārās komandas sastāvā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Interaktīvā pieeja deju un kustību terapijā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Mākslā balstītā pieeja deju un kustību terapijā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Attīstības pieeja deju un kustību terapijā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Integratīvi eklektiskā pieeja deju un kustību terapijā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija par deju un kustību terapiju: deju un kustību terapijas vieta Latvijā veselības aprūpē, darbs ar dažādām pacientu grupām. Deju un kustību terapeita darbību reglamentējošie dokumenti. Galvenās ētiskās un tiesiskās pamatnostādnes. Deju un kustību terapijas process. Terapeitiskās attiecības. Atšķirība starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu vai mākslas izmantošanu pašekspresijas nolūkos. Deju un kustību terapeits multidisciplinārās komandas sastāvā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Interaktīvā pieeja deju un kustību terapijā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Mākslā balstītā pieeja deju un kustību terapijā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Attīstības pieeja deju un kustību terapijā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Integratīvi eklektiskā pieeja deju un kustību terapijā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi lasīt un iepazīt norādītos avotus, lai uzrakstītu eseju, kurā izskaidro, kas ir atšķīrīgs un kopīgs deju un kustību terapijā un veselības sportā, kā arī apraksta 1-3 metodes vai tehnikas, kas studentam noderēs profesijā. Pārbaudes darbā nedrīkst izmantot mākslīgā intelekta (MI) palīdzību. MI var izmantot tikai radošā veidā, lai papildinātu paša radītu tekstu, piemēram, ilustratīvu attēlu ģenerēšanā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Esejas uzrakstīšana un iesniegšana kursa vadītājai noteiktajā datumā un laikā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Students raksturo deju un kustību terapiju, tās teorētiskās pieejas un ar kādām pacientu grupām strādā, raksturo, kā veselības sporta speciālists varētu sadarboties ar deju un kustību terapeitu. | ||||||||
Prasmes: | Students ir apguvis iemaņas, kā var lietot savu kursa laikā iegūto pieredzi un atziņas savā profesijā. | ||||||||
Kompetences: | Students formulē un pamato, kas ir deju un kustību terapija, kas tai ir kopīgs un ar ko tā atšķiras no veselības sporta. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mihailova, S. (2016). Deju un kustību terapija Latvijā. Rīga: Drukātava. | ||||||||
2 | Krevica, E. (red) (2012). Mākslu terapija dažādām klientu/pacientu grupām : Erasmus intensīvā programma : tēzes. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte | ||||||||
3 | Mārtinsone, K. (red.) (2011). Mākslu terapija. RaKa: Rīga. | ||||||||
4 | Mārtinsone, K. (red.) (2020). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: RaKa. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Karkou, V. & Sanderson, P. (2006). Art Therapies: A Research-Based Map of the Field. London: Elsevier Churchill Livingstone. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.dkt.lv |