.
Pētījums psiholoģijā praksē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:14.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.07.2024 13:52:00
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_100 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sanita Šuriņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pētījums psiholoģijā, kursa darbs. | ||||||||
Mērķis: | Pielietojot transformatīvās mācīšanās principus, pilnveidot studējošo pētniecības kompetenci psiholoģijā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētījuma aktualitāte, problēma, mērķis, uzdevumi, jautājumi/ hipotēzes. Ētiskie apsvērumi. Potenciālie riski un draudi. | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Pētījumā pielietotās teorētiskās pieejas saskaņotība ar metodoloģiju. | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Instrumentārija izvēle. Dalībnieku izlase/ atlase. Iekļaušanas un izslēgšanas kritēriji. | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Pētījuma procedūras (dokumentācija), korekta datu ievākšana. | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
5 | Datu analīzes plāns. | Nodarbības | 4.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Datu interpretācija. Ierobežojumi un nākotnes perspektīvas. Secinājumi. | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Pētījuma prezentācijas projekts. | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētījuma aktualitāte, problēma, mērķis, uzdevumi, jautājumi/ hipotēzes. Ētiskie apsvērumi. Potenciālie riski un draudi. | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Pētījumā pielietotās teorētiskās pieejas saskaņotība ar metodoloģiju. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Instrumentārija izvēle. Dalībnieku izlase/ atlase. Iekļaušanas un izslēgšanas kritēriji. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Pētījuma procedūras (dokumentācija), korekta datu ievākšana. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
5 | Datu analīzes plāns. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Datu interpretācija. Ierobežojumi un nākotnes perspektīvas. Secinājumi. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Pētījuma prezentācijas projekts. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Attīstīt sava pētījuma projektu; raksturot pētījuma ētiskos aspektus; raksturot pētījuma pamatojumu, izveidot literatūras apskatu un detalizētu pētījuma metodoloģijas un rezultātu aprakstu; izveidot rezultātu interpretāciju; izvērtēt pētījuma ierobežojumus; izstrādāt projekta prezentāciju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) Bakalaura darba priekšaizstāvēšana. 2) Dalība konferencē kā klausītājam "Veselība un personības attīstība: starpdisciplinārā pieeja", vienas prezentācijas analīze, norādot pētījuma tēmu, mainīgos, metodi un galvenos rezultātus. Vēršu uzmanību, ka bakalaura darbs ir patstāvīgi izstrādāts darbs, tādēļ mākslīgā intelekta rīku (piemēram, ChatGPT) lietošana teksta ģenerēšanai ir stingri aizliegta un tiks uzskatīta par akadēmiskā godīguma pārkāpumu! | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti kritiski izvērtē pētījuma stratēģijas un dizainus izvēlēto pētniecisko mērķu sasniegšanai, novērtē un analizē potenciālos riskus un draudus pētījuma procesā; skaidro un pamato teorijas un empīriskā pētījuma saistību; apraksta pētījuma organizācijas nosacījumus, lietojot pētniecības terminoloģiju. | ||||||||
Prasmes: | Studenti identificē aktuālās pētījumu problēmas; izvēlas piemērotākās teorētiskās pieejas; izveido izpētes plānu, ņemot vērā iespējamos riskus un draudus; korekti izvēlas instrumentāriju, veido izlasi/ veic dalībnieku atlasi; ētiski atbilstoši veic pētījuma dalībnieku informēšanu par viņu tiesībām un pētījuma procesu; korekti ievāc datus; analizē iegūtos rezultātus; kritiski izvērtē pētījuma procesu un rezultātus. Veic pašrefleksiju par izpētes procesu un reflektē par kolēģu darbu. | ||||||||
Kompetences: | Studenti īsteno pētījuma projektu psiholoģijā, atbilstoši savai profesionālajai kompetencei: organizē un vada pētījuma procesu un adekvāti skaidro, analizē, interpretē un prezentē pētījuma rezultātus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU izdevniecība. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2016). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība. | ||||||||
3 | Šneidere, K., Lejiņa L. & Ļubenko, J. (2020). Metodiskie norādījumi kursa un bakalaura darbu izstrādei. Rīga: RSU. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Goodwin, J. (2018) Research in Psychology. Methods and Design. New York: John Willey. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K., Pipere A. (Red.). (2011). Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: Raka. | ||||||||
3 | Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca (2011). Sast. I. Eņģele. Rīga: RaKa. | ||||||||
4 | Bordens, K. S., & Abbott, B. B. (2018). Research Design and Methods: A Process Approach (9th ed.). Boston, MA: McGraw-Hill. | ||||||||
5 | Robson, C. (2016). Real World Research: a Resource for Users of Social Research Methods in Applied Settings. West Sussex: John Wiley & Sons. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Pētījumi datu bāzēs, atbilstoši izvēlētajai projekta tēmai psiholoģijā. |