.
Pašefektivitāte un pašregulācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:21.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.03.2023 09:55:49
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_166 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Bioloģija; Māszinības; Civilā un militārā aizsardzība; Veselības vadība; Informācijas un komunikācijas zinātne; Tiesību zinātne; Vadībzinātne; Personu un īpašuma aizsardzība; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Politikas zinātne; Medicīnas pakalpojumi; Sabiedrības veselība; Farmācija; Klīniskā farmācija; Sporta treneris; Medicīnas tehnoloģijas; Zobārstniecība; Ārstniecība; Socioloģija; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Dzīvās dabas zinātnes; Sociālā antropoloģija; Psiholoģija; Rehabilitācija; Pedagoģija; Uzņēmējdarbības vadība; Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Beate Evelīna Dišlere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 11 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 22 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt iespēju studentiem apgūt pašefektivitātes un pašregulācijas koncepcijas un attīstīt prasmi tās pielietot turpmākajā profesionālajā darbībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studiju kursā. Studiju kursa prasības un vērtēšanas kritēriji. Pašefektivitāte un pašregulācija. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Sociālo problēmu risināšana. SMART. Mērķu formulēšana. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 0.00 | E-studiju vide | |||||||
3 | Veselības uzvedība. Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmuma pieņemšana. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
4 | Stresa koncepcija. Stresa un veselības savstarpējā saistība. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
5 | Stresa pārvarēšanas stratēģijas un pašregulācija. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Pašefektivitātes metodes, apzinātības prakse. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
7 | Sociālā atbalsta definēšana, tā veidi, modeļi un pašefektivitāte. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
8 | Personība un veselība. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
9 | Seminārs: patstāvīgā darba prezentācija. Risinājuma izpilde un pārbaude. | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studiju kursā. Studiju kursa prasības un vērtēšanas kritēriji. Pašefektivitāte un pašregulācija. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Sociālo problēmu risināšana. SMART. Mērķu formulēšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
3 | Veselības uzvedība. Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmuma pieņemšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Stresa koncepcija. Stresa un veselības savstarpējā saistība. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
5 | Stresa pārvarēšanas stratēģijas un pašregulācija. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Pašefektivitātes metodes, apzinātības prakse. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
7 | Sociālā atbalsta definēšana, tā veidi, modeļi un pašefektivitāte. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
8 | Personība un veselība. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
9 | Seminārs: patstāvīgā darba prezentācija. Risinājuma izpilde un pārbaude. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Seminārā tiek prezentēts patstāvīgais darbs. Studiju kursa novērtējuma anketas aizpildīšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Aktīva dalība praktiskajās nodarbībās - 10% (Apmeklētas visas prakstiskās nodarbības, vai iesniegta nodarbības atstrāde nedēļas laikā pēc nokavētās nodarbības). 2. Patstāvīgo uzdevumu izstrāde un iesniegšana laikā – 30% (Veikti četri patstāvīgie darbi un tie iesniegti laikā). 3. Sagatavots un prezentēts patstāvīgi izstrādāts individuālais darbs psiholoģiskās labklājības uzlabošanai – 60% (Skatīt semināra aprakstu un vērtēšanas kritērijus). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti definē pašefektivitāti un raksturo personības faktorus, apraksta sociālās iemācīšanās teorijas pamatprincipus; nosauc stresa pārvaldīšanas tehnikas un sociālā atbalsta veidus; raksturo saistību starp indivīda uzvedību/sasniegumiem un pašregulācijas mehānismiem. | ||||||||
Prasmes: | Studenti apraksta pašregulācijas un pašefektivitātes lomu indivīda funkcionēšanā un demonstrē stresa pārvaldīšanas tehnikas. | ||||||||
Kompetences: | Studenti patstāvīgi izveido stresa profilakses pasākumus, pamatojas uz pierādījumiem par stresa saistību ar cilvēka veselību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinosne, K. (sast.). (2021). Pašpalīdzības un pašvadības iespēju arsenāls krīzes un transformāciju laikā: metodes ikvienam. Rīga: RSU. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K. Sudraba, V. (red.). (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU izdevniecība. | ||||||||
3 | Sears, R. W. (2015). Building competence in mindfulness-based cognitive therapy: transcripts and insights for working with stress, anxiety, depression, and other problems. New York: Routledge. | ||||||||
4 | Azevedo, S., & Cavalcanti, L. (2013). Psychology of Stress: New Research. Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers, Inc. | ||||||||
5 | Chatzi, V. (2012). Psychology of Self-regulation. Hauppauge, NY: Nova Science Publishers, Inc. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Eggers, J. H., Oostdam, R., & Voogt, J. (2021). Self-regulation strategies in blended learning environments in higher education: A systematic review. Australasian Journal of Educational Technology, 37(6), 175–192. | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For International students: | ||||||||
8 | Sears, R. W. (2015). Building competence in mindfulness-based cognitive therapy: transcripts and insights for working with stress, anxiety, depression, and other problems. New York: Routledge. | ||||||||
9 | Azevedo, S., & Cavalcanti, L. (2013). Psychology of Stress: New Research. Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers, Inc. | ||||||||
10 | Chatzi, V. (2012). Psychology of Self-regulation. Hauppauge, NY: Nova Science Publishers, Inc. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Kleis, R. R., Hoch, M. C., Hogg-Graham, R., & Hoch, J. M. (2021). The Effectiveness of the Transtheoretical Model to Improve Physical Activity in Healthy Adults: A Systematic Review, Journal of Physical Activity and Health, 18(1), 94-108. | ||||||||
2 | Flaten, M., Absi, M. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion: psychological and clinical implications. Amsterdam: Academic press. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K., Sudraba, V. (red.) (2016). Veselības psiholoģija. RSU, Rīga. | ||||||||
4 | Friedman, H. S., Schustack, M. W. (2014). Personality: Classic Theories and Modern Research. Boston: Pearson Allyn & Bacon. | ||||||||
5 | Selye, H. (2012). Mana mūža stress: zinātnieka memuāri. Rīga: Jumava. | ||||||||
6 | Ārvalstu studentiem/For International students: | ||||||||
7 | Kleis, R. R., Hoch, M. C., Hogg-Graham, R., & Hoch, J. M. (2021). The Effectiveness of the Transtheoretical Model to Improve Physical Activity in Healthy Adults: A Systematic Review, Journal of Physical Activity and Health, 18(1), 94-108. | ||||||||
8 | Flaten, M., Absi, M. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion: psychological and clinical implications. Amsterdam: Academic press. | ||||||||
9 | Friedman, H. S., Schustack, M. W. (2012). Personality: Classic Theories and Modern Research. Boston: Pearson Allyn & Bacon. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Social Behavior & Personality: an international journal | ||||||||
2 | Journal Of Behavioral Medicine |