.
Maģistra darba izstrāde
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.08.2023 09:15:19
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_250 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jeļena Koļesņikova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pētījuma metodoloģija. | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot maģistrantu izpratni par pētniecību un prasmi izstrādāt sava pētījuma projektu, ietverot detalizētu tā teorētisko pamatojumu un īstenošanas procesu, plānotās datu ieguves un apstrādes procedūras; izvērtēt iespējamos plānotā pētījuma riskus un draudus; raksturot pētījuma ētiskos aspektus; prasmi patstāvīgi īstenot izstrādāto sava pētījuma projektu, kas apliecina teorētisko un praktisko zināšanu, metodisko un organizatorisko iemaņu apguvi psiholoģijas zinātnes nozarē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Maģistra darba diskusijas daļas struktūra | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Ievadlekcija. Akadēmiskā godīguma ievērošana. Maģistra darba tiesiskie un ētiskie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Maģistra darba izstrādes principi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Literatūras apskata izveides nosacījumi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Metode: dalībnieki, instrumentārijs, procedūra | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Maģistra darba empīriskās daļas izstrāde | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Maģistra darba priekšaizstāvēšanas un aizstāvēšanas prezentācijas saturs un struktūra | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Maģistra darba noformēšana atbilstoši RSU normatīviem dokumentiem un VPUPK metodiskajiem norādījumiem maģistra darbu izstrādei | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Izstrādāt pētījuma projektu/maģistra darba teorētisko daļu, ietverot pētījuma pamatojumu, literatūras apskatu un detalizētu pētījuma metodoloģijas aprakstu. Izvērtēt iespējamos plānotā pētījuma riskus un draudus, raksturot pētījuma ētiskos aspektus; sagatavo prezentāciju. 2. Veikt maģistra darba noformēšanu atbilstoši RSU normatīvajiem dokumentiem un VPUPK Metodiskajiem norādījumiem un maģistra darbu izstrādei; prezentēt maģistra darbu. 3. Piedalīties VPUPK konferences pasākumos un sagatavot "google" dokumentā pārdomas par mūsdienu psiholoģijas pētījumiem, iekļaujot atziņas par iespējām pielietot iegūto informāciju sava maģistra darba ietvaros. 4. Studija kursa beigās sniegt atgriezenisko saiti (aizpildīt anketu). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Ir izpildītas kursa prasības norādītājā laikā (e-studijās) (20%). 2. Maģistra darbā ir ietverts (50%): Ievadā: • pētījuma aktualitāte un problēma, kas balstās uz jaunākajiem, nozīmīgākajiem veiktajiem pētījumiem; • mērķis, uzdevumi, pētījuma jautājums (i) vai hipotēze(s), tie ir sasvstarpēji saskaņoti, atbilst pētījuma tēmai, ir pamatotas datu analīzes metodes par katru no pētījuma procedūrām; • katram pētījuma jautājumam/ hipotēzei ir aprakstīta pētījuma metodoloģija, atbilstoši pētījuma dizainam, raksturojot datu ieguves avotus, datu ieguves metodes un procedūras; • skaidrs ētisko aspektu raksturojums, attiecinot uz konkrēto pētījumu un analizējot iespējamos riskus un draudus, nosaucot to pārvarēšanas veidus. Teorētiskajā daļā: • atspoguļotas teorētiskās pamatnostādnes un diskusijas; • iekļauti būtiskākie un jaunākie pētījumi; • iezīmēta konkrētā pētījuma vieta starp jau esošajiem pētījumiem; • dominē primārie avoti; • veikta kritiska avotu analīze. 3. Maģistra darbā ir lietots zinātniskais stils un lietotas korektas atsauces (10%). 4. Maģistra darba projekta/ maģistra darba teorētiskās daļas aizstāvēšana un prezentācija (20%): • Prezentācija ir uzskatāma • Spēj atbildēt uz jautājumiem un piedalīties diskusijā; • Izklāsta atvēlētajā laikā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus saistībā ar pētījuma tēmu; izprot maģistra darba izstrādes un īstenošanas prasības un vērtēšanas kritērijus. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie formulē pētniecības problēmjautājumus, atlasa un kritiski izvērtē literatūras avotus, pamato pētījuma aktualitāti un problēmu, formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s)/hipotēzi(es), izvēlas pētījuma mērķim atbilstošu pētījuma metodoloģiju, apraksta plānotās datu analīzes metodes. Studējošie izvērtē potenciālā pētījuma riskus un draudus. Pamatojoties uz pētījuma projektu veic šādas darbības: datu vākšana un analīze, empīrisko datu interpretācija atbilstoši pētījuma jautājumam(iem)/hipotēzei(ēm), pētījuma ierobežojumu novērtēšana; secinājumu izdarīšana; ētikas normu pielietošana pētījuma veikšanā; pētījumu noformēšana, prezentēšana. | ||||||||
Kompetences: | Patstāvīgi plāno pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu pētījumu un prezentē pētījuma projektu. Patstāvīgi un korekti izstrādā, īsteno pētījumu un prezentē tā rezultātus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Akadēmiskā godīguma terminu vārdnīca. Akadēmiskā godīguma vispārējās vadlīnijas. (2020). Uzziņu izdevums. Rīga: RTU Izdevniecība. 161 lpp. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.) (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija. Izdevniecība: RSU | ||||||||
3 | Mārtinsone, K. un Pipere A. (red.). (2018). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU, 301 lpp. | ||||||||
4 | Mārtinsone, K. un Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. RSU izdevniecība: Rīga. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approach. Thousand Oaks, CA: SAGE. | ||||||||
2 | DeVellis, R.F. (2017). Scale development: theory and applications. Los Angeles. | ||||||||
3 | Howitt D., Cramer D., (2011). Introduction to Research Methods in Psychology. 3rd edition. London: Pearson | ||||||||
4 | Kaplan, D. (2009). Structural equation modeling: foundations and extensions. Los Angeles | ||||||||
5 | Leech, N.L., Barrett, K.C., & Morgan, G.A. (2008). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. 3rd edition. New York: London: Lawrence Erlbaum Associates. | ||||||||
6 | Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca. Pieejams no: https://www.rsu.lv/petniecibas-terminu-vardnica | ||||||||
7 | Raščevska, M. (2005). Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: RaKA. | ||||||||
8 | Rust, J. (2009). Modern psychometrics : the science of psychological assessment. Hove, East | ||||||||
9 | Sussex Wilson, M. (2005). Constructing measures : an item response modeling approach. New York. | ||||||||
10 | RSU ‘Nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba, bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu’ (2020). Pieejams no: https://www.rsu.lv/studentiem/dokumenti sadaļā 'Pētnieciskais darbs'. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Saskaņā ar izvēlēto pētījuma tēmu |