.
Intervīzijas grupa
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:18.08.2022 16:52:47
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_260 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aelita Vagale | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 1 | Kopā lekciju kontaktstundas | 3 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 1 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 3 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 1 | Kopā lekciju kontaktstundas | 3 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 1 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 3 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Pilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Supervīzijas vēsture un teorijas, prakse I, supervizora profesionālā darbība. | ||||||||
Mērķis: | Mērķtiecīgi pilnveidot pašrefleksijas prasmi un rūpēties par profesionālo izaugsmi. Attīstīt un īstenot patstāvīgu intervīzijas praksi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Intervīzijas grupas darba mērķis, grupas norise. Intervīzijas grupas dalībnieku kontrakts, sadarbības veidi grupas ietvaros. Jaunākie pētījumi un literatūras avoti par intervīzijas grupas nozīmi praksē. Mazo intervīzijas grupu veidošana. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Darbs mazās grupās, intervīzijas kontrakta veidošana, sadarbības principi. Intervīzijas protokolu sagatavošana – grupas procesa dokumentācija kopīgā grupas protokolā. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
3 | Ievads Intervīzijas grupas darbā 2. semestrī. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Darbs lielajā grupā. Intervīzijas grupu protokolu analīze. Diskusija par jautājumiem. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Darbs mazās grupās. Gadījuma prezentēšana grupā, individuāla protokola sagatavošana, gadījuma analīzes apraksts intervīzijas grupas protokolā, jautājumu formulēšana par izskatīto tēmu. Jaunāko literatūras avotu un pētījumu sasaiste ar jautājuma tēmu, diskusija grupā. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
5 | Ievads intervīzijas grupas darbā 3. semestrim. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Metodes un tehnikas supervīzijā, to apraksts un demonstrācija. Individuālu supervīzijas protokolu sagatavošana, procesa dokumentācija. | Lekcijas | 6.00 | auditorija | |||||
6 | Intervīzijas grupas noslēgums. Protokolu analīze. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Atgriezeniskā saite un pašrefleksija. | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. semestris: 1) Patstāvīga jaunāko literatūras avotu (pētījums, grāmatas nodaļa) lasīšana, kopsavilkuma veidošana, tā prezentācija intervīzijas grupā, 2) Kopsavilkums atspoguļots protokolā, norādot protokolā literatūras avota tēmu, autoru, atsauci par apskatīto tēmu; pie sadaļas „jautājumi” aprakstīti diskusijas par gadījumu un attiecīgo teorētisko materiālu jautājumi. 2. semestris: 1) Supervīzijas gadījuma sagatavošana (katrs students sagatavo supervīzijas gadījumu kā klients, piedāvā to supervīzijai intervīzijas grupā). 2) Supervīzijas protokola sagatavošana (procesa dokumentācija) par katru supervīzijas gadījumu ("Supervīzijas novērošanas protokols"). 3. semestris: 1) Patstāvīga jaunāko literatūras avotu (pētījums, grāmatas nodaļa) lasīšana, 1 (vienas) supervīzijas metodes un tehnikas atlase un sagatavošana prezentācijai intervīzijas grupā. 2) Supervīzijas protokola ("Metodes apraksts") sagatavošana par 5 supervīzijas metodēm/tehniku. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Ieskaite: 1. semestris: Aktīva dalība intervīzijas grupā. Apmeklētas visas intervīziju grupas nodarbības, dalība atspoguļota protokolā. Korekti, atbilstoši dotajam paraugam aizpildīti un nodoti grupas protokoli (intervīzijas procesa dokumentācija). Intervīzijas grupā prezentēts jaunākais pētījums/jaunākā literatūra (kopsavilkums par tēmu). 2. semestris: Aktīva dalība intervīzijas grupā. Apmeklētas visas intervīziju grupas nodarbības, dalība atspoguļota protokolā. Sava supervīzijas gadījuma prezentēšana grupā, nodots korekti aizpildīts "Supervīzijas novērošanas protokols" par katru intervīzijas grupas tikšanās reizi (izņemot tikšanās reizi, kurā students bijis supervizējamais). 3. semestris: Aktīva dalība intervīzijas grupā. Apmeklētas visas intervīziju grupas nodarbības, dalība atspoguļota protokolā. Supervīzijas metodes/tehnikas prezentēšana grupā, nodots korekti aizpildīts "Metodes apraksts" pēc dotā parauga par 5 supervīzijā izmantojamām metodēm. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošais formulē jautājumus par supervīzijas procesu, definē pamatproblēmas un identificē savus un citu grupas dalībnieku resursus un grūtības, pilnveidojamās prasmes. Izklāsta attiecīgo literatūras avotu kopsavilkumu. | ||||||||
Prasmes: | Students demonstrē argumentētu viedokli par supervīzijas un intervīzijas grupas procesu protokolā, izmanto teorētisko materiālu praktiskās darbības atspoguļošanai, sagatavo intervīzijas grupas protokolus atbilstoši dotajam paraugam, apraksta katras intervīzijas grupas procesu un tā rezultātu, lietojot profesionālu terminoloģiju. Izmanto jautājumu formu problēmu aktualizēšanai par apskatīto gadījumu un teoriju, integrē to gadījuma atstāstījumā. | ||||||||
Kompetences: | Pielieto teorētiskās atziņas, intervīzijas praksē aprobē un demonstrē dažādas praktiskā darba metodes. Sadarbojas ar kolēģiem profesionālo jautājumu risināšanā, veic pašrefleksiju. | ||||||||
Klīniskās Prasmes: | |||||||||
Nr. | Skill | Level | |||||||
1 | Acu kontakts grupas konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
2 | Acu kontakts konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
3 | Apkopošana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
4 | Atslēgas vārdu dzirdēšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
5 | Balss un runas kvalitāšu pielietošana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
6 | Es/Citi apgalvojumu pamanīšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
7 | Fokusēšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
8 | Grupas kontrakts | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
9 | Iedrošināšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
10 | Ieteikumi | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
11 | Jautājumu uzdošana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
12 | Klusuma pauze | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
13 | Konfrontācija | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
14 | Ķermeņa valodas pamanīšana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
15 | Ķermeņa valodas un mīmikas pielietošana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
16 | Neatbilstību pamanīšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
17 | Norādījumi / Instrukcija | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
18 | Novērošana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
19 | Parafrāze | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
20 | Pašatklāšanās pielietošana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
21 | Pašpalīdzība | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
22 | Profesionālā pašrefleksija konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
23 | Psihoizglītošana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
24 | Sejas izteiksmes pamanīšana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
25 | Sesijas/konsultācijas strukturēšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Aubert, A.M., Valjaots, E., Apine, E., Stankus-Viša, I., Peets, K., et.al. (2014). Supervision training toolkit: Nordplus. | ||||||||
2 | Carol, H. (Ed.). (2006). Handbook of adult development and learning. Oxford: Oxford University Press. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Caroll, M. (2014). Effective supervision for the helping professions. Thousand Oaks, CA : SAGE Publications | ||||||||
4 | Falender, C.A., Shafranske E.P. (2008). Casebook for clinical Supervision: a competency-based approach. Washington, DC : American Psychological Association (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Mārtinsone, K. & Mihailova, S. (Sast.). (2017). Supervīzija: teorija, pētījumi un prakse. Rīga: RSU. | ||||||||
6 | McGovern, Marguerita. (2018). Social work placement: New approaches. New thinking. Assessment, creative supervision, feedback. Book 2. Galway: NUI Galway. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Apine, E. (projekta vadītāja). (2007). Supervīzija sociālajā darbā. Supervizora rokasgrāmata. Rīga: Latvijas Universitāte. | ||||||||
2 | Proctor, B. (2008). Group supervision: a guide to creative practice. Los Angeles, L.A.: SAGE. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.koob.ru/vopel/ | ||||||||
2 | Journal of Supervision | ||||||||
3 | Journal of Clinical Supervision | ||||||||
4 | Journal of Supervision and Training |