.
Psiholoģiskās izpētes un konsultēšanas prakse II
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.08.2024 13:22:04
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_265 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 14.00 | ECTS: | 21.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Zane Gulbe | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 38 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi: Vispārīgā psiholoģija, Psihes bioloģiskie pamati, Attīstības psiholoģija, Personības psiholoģija, Diferenciālā psiholoģija, Klīniskā psiholoģija, Psiholoģiskā izpēte un konsultēšana. | ||||||||
Mērķis: | Nodrošināt studentiem iespēju attīstīt un padziļināt kompetenci psiholoģiskajā konsultēšanā un palīdzībā, psihologa pārraudzībā attīstīt un pilnveidot prasmi veidot kontaktu ar klientu / pacientu / grupu, izprast klienta / pacienta/ grupas pieprasījumu un vajadzības, izvirzīt un saskaņot ar klientu / pacientu / grupu psiholoģiskās palīdzības sniegšanas mērķus, izstrādāt psiholoģiskās palīdzības plānu, īstenot to, rakstīt sadarbības pārskatu par psiholoģiskās konsultēšanas procesu, informēt klientu / pacientu / grupu par psiholoģiskās palīdzības rezultātiem un sniegt rekomendācijas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads psiholoģiskajā konsultēšanā un palīdzībā | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Pārraudzības sesijas | Nodarbības | 16.00 | auditorija | |||||
3 | Psiholoģiskā konsultēšana un palīdzība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pārradzības sesijas | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi veikt psiholoģisko konsultēšanu, lasīt norādītos avotus un literatūru, izdarot kopsavilkumus pēc dotā parauga. Veikt rakstisku izpētes gadījuma analīzi, atbilstoši kritērijiem un prezentēt to. Sagatavot izpētes gadījumu supervīzijai. Veikt pašrefleksiju par praksi un supervīziju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Vismaz 85% apmeklētas pārraudzības sesijas. 2. Prakses vadītāju vērtējumi par maģistranta darbu prakses vietā (30%). 3. Prakses dokumentācija sagatavota, ievērojot prasības un nodota paredzētāja laikā (20%). 4. Prakses aizstāvēšanas laikā (pēc noteiktajiem kritērijiem) prezentēts viens sadarbības pārskats (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie demonstrē izpratni un kritiski izvērtē psiholoģiskās konsultēšanas procesu, kā arī izskaidro psiholoģiskās konsultēšanas procesa nosacījumus, ievērojot dažādu vecumposmu psiholoģiskās īpatnības. Analizē un kritiski izvērtē dažādus mijiedarbības aspektus starp bioloģiskajiem, psiholoģiskajiem un sociālajiem procesiem psiholoģiskās palīdzības kontekstā dažādām klientu / pacientu grupām. Izskaidro sadarbības pārskata principus un struktūru. | ||||||||
Prasmes: | Formulē psiholoģiskās konsultēšanas mērķi, atbilstoši konkrētai situācijai un klientu / pacientu / grupas vajadzībām. Veido psiholoģiskās konsultēšanas plānu, izvēloties un lietojot zinātniski pamatotas psiholoģiskās metodes un veic psiholoģiskās konsultēšanu. Sagatavo sadarbības pārskatu par psiholoģiskās konsultēšanas procesu, kā arī kritiski novērtē sava darba efektivitāti. | ||||||||
Kompetences: | Veic psiholoģisko konsultēšanu un psiholoģisko palīdzību, lietojot zinātniski pamatotas metodes, ievērojot profesionālās darbības tiesiskos un ētiskos aspektus. Ņemot vērā dažādus mijiedarbības aspektus starp psiholoģiskiem, sociāliem un bioloģiskiem aspektiem, patstāvīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas psiholoģijas problēmas, pamato pieņemtos lēmumus, sagatavo sadarbības pārskatu, izprotot savas profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz klientu / pacientu, grupu, sabiedrību un vidi. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Butcher, J. N., Hooley, J. M., Mineka, S. M., & Nock, M. K. (2017). Abnormal Psychology. Pearson. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K., Bite, J., Sudraba, V. (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Izdevniecība: Zvaigzne ABC. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Groth-Marnat, G., Wright, J. (2016). Handbook of psychological assessment. New Jersey. eBook. | ||||||||
2 | Psihologu likums. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Journal of Consulting & Clinical Psychology. | ||||||||
2 | Journal of Counselling & Psychotherapy |