Pārlekt uz galveno saturu

Kvalifikācijas eksāmens

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.08.2024 11:46:14
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_267LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inese Paiča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)24Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas48
Kopā kontaktstundas48
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Novērojuma prakse, Profesionālās izaugsmes grupa, Individuālās un grupu konsultēšanas pamatprincipi, Personības un attīstības psiholoģija, Mākslu terapijas vēsture, teorijas, Izvērtēšanas un MT procesa pamatprincipi, Mākslu terapija dažādām pacientu grupām, Mākslu terapija psihiatrijā un rehabilitācijā praksē, visi obligātie veselības aprūpes, medicīniskās rehabilitācijas un psihiatrijas studiju kursi.
Mērķis:
Pārbaudīt maģistrantu kompetences un prasmes profesijā un maģistrantu spēju novērtēt savu kompetenču un prasmju attīstības procesu studiju laikā, kā arī savas profesionālās attīstības plānu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mākslu terapijas vadlīniju atkārtošana darbam psihiatrijā un rehabilitācijā.Nodarbības12.00auditorija
2Mācību sesiju novadīšana simulācijas spēles veidā dažādām pacientu grupām individuāli un grupā.Nodarbības12.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Sistemātiski lasīt norādītos avotus. Gatavoties mācību sesijas (atbilstošā mākslu terapijas specializācijā) novadīšanai simulācijas spēles veidā. Teorētisko avotu meklēšana, atlasīšana un analīze kontekstā ar izlozēto kvalifikācijas eksāmena gadījumu. Gadījuma sagatavošana prezentācijai.
Vērtēšanas kritēriji:
Rakstiski sagatavots izlozētā gadījuma teorētiskais pamatojums, mākslas terapijas kopīgais plāns un konkrētās sesijas plāns. Izlozētā gadījuma vienas sesijas praktiska prezentācija simulācijas spēles veidā. Rakstiska pašrefleksija par paveikto darbu ar pacientu.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Valsts pārbaudījums
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Atbilstoši gadījuma aprakstam veic mākslu terapijas metožu un tehniku teorētisko pamatojumu, pamato teorētiskās pieejas izvēli darbam ar pacientu grupām, kritiski analizē mākslu terapijas procesa organizācijas īpatnības un intervences darbam ar pacientu grupām.
Prasmes:Atbilstoši gadījuma aprakstam izvērtē pacientu/-us savas mākslu terapijas specializācijas kontekstā, izvēlas atbilstošu teorētisko pieeju darbam ar attiecīgo pacientu grupu. Izveido mākslu terapijas plānu konkrētam pacientam/ grupai, ņemot vērā pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus. Izvēlas un lieto atbilstošas mākslu terapijas metodes, tehnikas un intervences. Kritiski analizē un novērtē mākslu terapijas procesu un rezultātu.
Kompetences:Pielieto mākslu terapijas metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar pacientu grupas specifiku un mākslu terapijas mērķi. Organizē un vada mākslu terapijas procesu simulācijas spēles veidā. Analizē mākslu terapijas procesa dinamiku un interpretē rezultātus. Veicot mācību sesiju, ievēro profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus. Mācību sesijas laikā un, analizējot mācību sesiju, atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas. Veic pašrefleksiju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone, K. un Krēvica, E. (sast.) (2014). Mākslu terapija dažādām klientu/ pacientu grupām. Rīga: Rīgas Stradiņa Universitāte.
2Rosal, M., & Gussak, D. (2016). The Wiley-Blackwell handbook of art therapy (Wiley Clinical Psychology Handbooks). Wiley-Blackwell.
3Johnson, D. & Emunah, R. (eds.) (2021). Current Approaches in Drama Therapy (3rd ed.). Springfield, Ill. : Charles C. Thomas
4Edwards, J. (Ed.) (2017). The Oxford handbook of music therapy. New York, NY: Oxford University Press
Papildu literatūra
1Mākslu terapija. (2011). Sast. Mārtinsone K. – Rīga: RaKa.
2Arts therapies in schools: research and practice. (2010). Karkou,V. (Ed.). London; Philadelphia : Jessica Kingsley Publishers.
3Bite, I., Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (Sast.). (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC
4Izvērtēšana mākslas terapijā: principi un metodes. Rakstu krājums. (2016). Strazdiņa E. (sast.) Rīga, RSU.
5Hooley, J.M., Butcher, J.N., Nock, M.K., Mineka, S. (2016). Abnormal Psychology (17th ed.). Pearson Education Limited
Citi informācijas avoti
1The Arts in psychotherapy
2International Journal of Arts Medicine
3International Journal of Art Therapy: Inscape
4Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association
5Rehabilitation Counselling Bulletin
6Исцеляющее искусство. Журнал Арт-терапевтической Ассоциации СПб