Pārlekt uz galveno saturu

Rekreācijas psiholoģiskie aspekti

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.08.2023 11:28:03
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_269LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Sociālā psiholoģijaMērķauditorija:Komunikācijas zinātne; Rehabilitācija; Personu un īpašuma aizsardzība; Vadībzinātne; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Farmācija; Civilā un militārā aizsardzība; Psiholoģija; Klīniskā farmācija; Tiesību zinātne; Bioloģija; Politikas zinātne; Zobārstniecība; Socioloģija; Sporta treneris; Pedagoģija; Ārstniecība; Medicīnas tehnoloģijas; Medicīnas pakalpojumi; Māszinības; Tiesību zinātne; Uzņēmējdarbības vadība; Informācijas un komunikācijas zinātne; Veselības vadība; Sociālā antropoloģija; Tirgzinības un reklāma; Sabiedrības veselība; Dzīvās dabas zinātnes
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ingūna Griškēviča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Piedāvāt iespēju attīstīt uz pierādījumiem balstītu izpratni par zinātniski pamatotiem rekreācijas psiholoģiskajiem aspektiem un likumsakarībām psihiskās un fiziskās veselības kontekstā, attīstīt prasmes izvēlēties savai profesionālajai darbībai atbilstošas rekreācijas pieejas, attīstīt kompetenci, kā izmantot rekreācijas procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes sekmēšanai.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Rekreācijas jēdziens, teorijas, attīstības vēsture, veidi, filosofija un psiholoģiskie aspekti.Lekcijas2.00auditorija
2Rekreācija un dzīves veids. Miegs un rekreācija. Rekreācija un smadzeņu darbība. Relaksācija un relaksācijas tehnikas.Lekcijas2.00auditorija
3Rekreācijas nozīme mentālajā veselībā, saistība ar veselīgas personības modeļu izpratni. Rekreācija un apzinātības jeb mindfulness pētījumi un tehnikas.Lekcijas2.00auditorija
4Seminārnodarbības (patstāvīgi veiktā pētījumu apskata prezentācijas).Nodarbības3.00auditorija
5Dalība Starptautiskā zinātniski praktiskā konferencē Veselība un personības attīstība: starpdisciplināra pieeja.Nodarbības3.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Līdzdalība lekcijās, semināros un praktisko paņēmienu modelēšanas nodarbībās. Individuālais darbs – 1. sagatavot prezentāciju par jaunākajiem pētījumiem saistībā ar rekreācijas jautājumiem savā profesionālās darbības jomā; 2. sagatavot praktisku prezentāciju par kādu no rekreācijas psiholoģiskajiem paņēmieniem. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Akumulētā atzīme un eksāmens. 1) Līdzdalība lekcijās 20%. 2) Dalība semināru nodarbībā un uzdotā uzdevumu izpilde pēc noteiktiem kritērijiem (prezentācija par jaunākajiem pētījumiem rekreācijas psiholoģijā) 30%. 3) Dalība praktiskā simulācijas un modelēšanas nodarbībā un uzdotā uzdevumu izpilde pēc noteiktiem kritērijiem (praktiska prezentācija par kādu no rekreācijas psiholoģiskajiem paņēmieniem) 30%. 4) Eksāmens 20%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošais atpazīst un apraksta uz pierādījumiem balstītus rekreācijas psiholoģiskos aspektus psihiskās un fiziskās veselības kontekstā, formulē un izskaidro rekreācijas psiholoģisko aspektu terminus; sistematizē un uzskaita galvenos rekreācijas darbības principus un tās lomu veselības aprūpes vidē.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošais attīsta un identificē profesionālajai darbībai atbilstošas rekreācijas pieejas; novērtē un organizē; sagatavo un piemēro savai profesionālajai darbībai atbilstošas rekreācijas pieejas.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studējošais analizē un diferencē uz pierādījumiem balstītus un zinātniski pamatotus rekreācijas psiholoģiskos procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes pilnveidošanai; plāno un izstrādā un zinātniski pamatotus rekreācijas psiholoģiskos procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes pilnveidošanai; attiecina un integrē savā profesionālajā darbībā uz pierādījumiem balstītus un zinātniski pamatotus rekreācijas psiholoģiskos procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes pilnveidošanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Barrows, R. E. (2010). Recreation handbook for camp, conference and community, Jefferson, N.C. : McFarland & Co.
2Csikszentmihályi, M. (1990). Flow:The Psychology of Optimal Experience. Harper & Row.
3Engel, G. L. (1980). The clinical application of the biopsychosocial model. American Journal of Psychiatry. 137 (5): 535–544.
4McLean, D. D., & Hurd, R.A. (2015). Kraus’ recreation and leisure in modern society. Burlington, Massachusetts : Jones And Bartlett Learning
5Mull, R. F., Brent A. Beggs, B. A., & Renneisen M. ( 2009). Recreation facility management : design, development, operations, and utilization, Champaign, IL : Human Kinetics
6Riley K. (2000) Recreational Art Programming. Parks & Recreation, 26-34.
7Zuckerman, M. (2007). Sensation Seeking and Risky Behavior. Washington, DC: American Psychological Association
Papildu literatūra
1Carruthers, C., & Hood, C. (2007) Building a Life of Meaning Through Therapeutic Recreation: The Leisure and Weil-Being Model, Part I. Therapeutic Recreation Journal, 41(4), 276-297.
2Glass, C., Gómez, E., & Urzu, A. (2013) Recreation, intercultural friendship, and international students’ adaptation to college by region of origin. International Journal of Intercultural Relations, 42, 104-117.
3Hawkins, L. B., Cory, A. L., McGuire, A. F., & Allen, R. L. (2012) Therapeutic Recreation in Education: Considerations for Therapeutic Recreation Practitioners, School Systems, and Policy Makers. Journal of Disability Policy Studies, 23, 131-139.
4Kil, N., Holland, S., & Stein, T. (2014) Relationships between environmental attitudes, recreation motivations, and environmentally responsible behaviors. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 7-8, 16-25.
5Smith, W. J., & Moore, L. R. (2013) Social-Psychological Factors Influencing Recreation Demand: Evidence From Two Recreational Rivers. Environment and Behavior, 45, 821-850
6Stelmack, R. M. (Ed.). (2004). On the psychobiology of personality: Essays in honor of Marvin Zuckerman. San Diego, CA: Elsevier.
7Zuckerman, M. (1994). Behavioral Expressions and Biosocial Bases of Sensation Seeking. New York: Cambridge University Press.
Citi informācijas avoti
1https://psycnet.apa.org