.
Rekreācijas psiholoģiskie aspekti
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.08.2023 11:28:03
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_269 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Sociālā psiholoģija | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne; Rehabilitācija; Personu un īpašuma aizsardzība; Vadībzinātne; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Farmācija; Civilā un militārā aizsardzība; Psiholoģija; Klīniskā farmācija; Tiesību zinātne; Bioloģija; Politikas zinātne; Zobārstniecība; Socioloģija; Sporta treneris; Pedagoģija; Ārstniecība; Medicīnas tehnoloģijas; Medicīnas pakalpojumi; Māszinības; Tiesību zinātne; Uzņēmējdarbības vadība; Informācijas un komunikācijas zinātne; Veselības vadība; Sociālā antropoloģija; Tirgzinības un reklāma; Sabiedrības veselība; Dzīvās dabas zinātnes | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ingūna Griškēviča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Piedāvāt iespēju attīstīt uz pierādījumiem balstītu izpratni par zinātniski pamatotiem rekreācijas psiholoģiskajiem aspektiem un likumsakarībām psihiskās un fiziskās veselības kontekstā, attīstīt prasmes izvēlēties savai profesionālajai darbībai atbilstošas rekreācijas pieejas, attīstīt kompetenci, kā izmantot rekreācijas procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes sekmēšanai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Rekreācijas jēdziens, teorijas, attīstības vēsture, veidi, filosofija un psiholoģiskie aspekti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Rekreācija un dzīves veids. Miegs un rekreācija. Rekreācija un smadzeņu darbība. Relaksācija un relaksācijas tehnikas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Rekreācijas nozīme mentālajā veselībā, saistība ar veselīgas personības modeļu izpratni. Rekreācija un apzinātības jeb mindfulness pētījumi un tehnikas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Seminārnodarbības (patstāvīgi veiktā pētījumu apskata prezentācijas). | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
5 | Dalība Starptautiskā zinātniski praktiskā konferencē Veselība un personības attīstība: starpdisciplināra pieeja. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Līdzdalība lekcijās, semināros un praktisko paņēmienu modelēšanas nodarbībās. Individuālais darbs – 1. sagatavot prezentāciju par jaunākajiem pētījumiem saistībā ar rekreācijas jautājumiem savā profesionālās darbības jomā; 2. sagatavot praktisku prezentāciju par kādu no rekreācijas psiholoģiskajiem paņēmieniem. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Akumulētā atzīme un eksāmens. 1) Līdzdalība lekcijās 20%. 2) Dalība semināru nodarbībā un uzdotā uzdevumu izpilde pēc noteiktiem kritērijiem (prezentācija par jaunākajiem pētījumiem rekreācijas psiholoģijā) 30%. 3) Dalība praktiskā simulācijas un modelēšanas nodarbībā un uzdotā uzdevumu izpilde pēc noteiktiem kritērijiem (praktiska prezentācija par kādu no rekreācijas psiholoģiskajiem paņēmieniem) 30%. 4) Eksāmens 20%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošais atpazīst un apraksta uz pierādījumiem balstītus rekreācijas psiholoģiskos aspektus psihiskās un fiziskās veselības kontekstā, formulē un izskaidro rekreācijas psiholoģisko aspektu terminus; sistematizē un uzskaita galvenos rekreācijas darbības principus un tās lomu veselības aprūpes vidē. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošais attīsta un identificē profesionālajai darbībai atbilstošas rekreācijas pieejas; novērtē un organizē; sagatavo un piemēro savai profesionālajai darbībai atbilstošas rekreācijas pieejas. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošais analizē un diferencē uz pierādījumiem balstītus un zinātniski pamatotus rekreācijas psiholoģiskos procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes pilnveidošanai; plāno un izstrādā un zinātniski pamatotus rekreācijas psiholoģiskos procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes pilnveidošanai; attiecina un integrē savā profesionālajā darbībā uz pierādījumiem balstītus un zinātniski pamatotus rekreācijas psiholoģiskos procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes pilnveidošanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Barrows, R. E. (2010). Recreation handbook for camp, conference and community, Jefferson, N.C. : McFarland & Co. | ||||||||
2 | Csikszentmihályi, M. (1990). Flow:The Psychology of Optimal Experience. Harper & Row. | ||||||||
3 | Engel, G. L. (1980). The clinical application of the biopsychosocial model. American Journal of Psychiatry. 137 (5): 535–544. | ||||||||
4 | McLean, D. D., & Hurd, R.A. (2015). Kraus’ recreation and leisure in modern society. Burlington, Massachusetts : Jones And Bartlett Learning | ||||||||
5 | Mull, R. F., Brent A. Beggs, B. A., & Renneisen M. ( 2009). Recreation facility management : design, development, operations, and utilization, Champaign, IL : Human Kinetics | ||||||||
6 | Riley K. (2000) Recreational Art Programming. Parks & Recreation, 26-34. | ||||||||
7 | Zuckerman, M. (2007). Sensation Seeking and Risky Behavior. Washington, DC: American Psychological Association | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Carruthers, C., & Hood, C. (2007) Building a Life of Meaning Through Therapeutic Recreation: The Leisure and Weil-Being Model, Part I. Therapeutic Recreation Journal, 41(4), 276-297. | ||||||||
2 | Glass, C., Gómez, E., & Urzu, A. (2013) Recreation, intercultural friendship, and international students’ adaptation to college by region of origin. International Journal of Intercultural Relations, 42, 104-117. | ||||||||
3 | Hawkins, L. B., Cory, A. L., McGuire, A. F., & Allen, R. L. (2012) Therapeutic Recreation in Education: Considerations for Therapeutic Recreation Practitioners, School Systems, and Policy Makers. Journal of Disability Policy Studies, 23, 131-139. | ||||||||
4 | Kil, N., Holland, S., & Stein, T. (2014) Relationships between environmental attitudes, recreation motivations, and environmentally responsible behaviors. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 7-8, 16-25. | ||||||||
5 | Smith, W. J., & Moore, L. R. (2013) Social-Psychological Factors Influencing Recreation Demand: Evidence From Two Recreational Rivers. Environment and Behavior, 45, 821-850 | ||||||||
6 | Stelmack, R. M. (Ed.). (2004). On the psychobiology of personality: Essays in honor of Marvin Zuckerman. San Diego, CA: Elsevier. | ||||||||
7 | Zuckerman, M. (1994). Behavioral Expressions and Biosocial Bases of Sensation Seeking. New York: Cambridge University Press. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | https://psycnet.apa.org |