.
Pedagoģija veselības aprūpē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:22.08.2024 16:09:18
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_297 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aija Ozola | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt izpratni par pedagoģijas pamatkategorijām un likumībām veselības aprūpē, pilnveidot prasmi lietot zināšanas personīgajā izaugsmē un profesionālajā darbībā pacientu/klientu labā, nodrošināt gatavību iesaistīties pedagoģijas problēmu vērtēšanā un risināšanā dažādās mērķauditorijās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pedagoģijas pamatprincipi un kategorijas veselības aprūpes kontekstā. Pieaugušo izglītības metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pedagoģija veselības aprūpē, vēsturiskā virzība, tendences, perspektīva. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Mācīšanās teorētiskie pamati. Teorētiskās pieejas izglītībā – kognitīvā, biheiviorālā, humānā u.c. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Efektīvas mācīšanās principi. Mācību metodes. Pacientcentrēts mācību process. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Indivīda uztveres un attīstības īpatnības dažādos vecuma posmos un attīstību ietekmējošie faktori. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Pedagoģiskā ētika un emocionālā inteliģence profesionālajā darbībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Kompetenta argumentācija veselības aprūpē. Kompetence. Dzīvesprasmes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Ieskats izziņas procesu (sajūtas, uztvere, atmiņa, iztēle, domāšana, runa u. c.) funkcionēšanā. Atmiņas, domāšanas un uzmanības trenēšana un attīstīšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Izglītojoši preventīvā darba nozīme veselības saglabāšanā. Gadījumu un situāciju analīze. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Individuālais darbs un darbs ar grupām. Pacienta izglītošanās plāna sastādīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Darbs ar grupām (grupas vadīšanas principi). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Profesionālā komunikācija un pacientu izglītošana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
13 | Diskusija par aktuāliem veselības aprūpes jautājumiem zinātnē. Patstāvīgā darba prezentēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Atbilstoši kopējam studiju kursa apjomam, studējošā patstāvīgā darba ietvaros ietilpst: 1) patstāvīgi un mērķtiecīgi gatavoties nodarbībām, t.sk.: • nostiprināt lekciju materiālu, izpildot uzdotos uzdevumus e-studijās; • lasīt papildus norādītos informācijas avotus, • apgūt un lietot profesionālo terminoloģiju, • iesaistīties diskusijās, problēmsituāciju/gadījumu analīzē, simulācijās u.c., • sekot līdzi nozares un specialitātes aktualitātēm; 2) izstrādāt izglītošanas plānu konkrētai pacientu grupai | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtējums tiek saņemts, ja ir: 1) izpildīti lekciju un nodarbību uzdevumi, kuri pievienoti e-studijās: 30% no gala vērtējuma; 2) iesniegts un prezentēts izglītošanas plāns konkrētai pacientu grupai: 70% no gala vērtējuma; 3) Iesniegta studiju kursa novērtēšanas anketa. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. definē efektīvas mācīšanās pamatprincipus dažādos vecumposmos; 2. apraksta pacientcentrēta mācību procesa teorētiskos aspektus; 3. skaidro izglītojoši preventīvā darba nozīmi veselības saglabāšanā. | ||||||||
Prasmes: | 1. izvēlas un lieto klienta/pacienta attīstībai, savām studiju un profesionālajām vajadzībām atbilstošas didaktiskās metodes profesionālajā komunikācijā; 2. prot noteikt un aprakstīt savu mācīšanās stilu un veidu. | ||||||||
Kompetences: | 1. demonstrē zināšanas un prasmes patstāvīgi konsultēt klientu konkrētas situācijas (gadījuma) ietvaros; 2. izstrādā pacienta izglītošanas plānu konkrētai mērķauditorijai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Slusser, M., Luis I. Garcia, L.I., at. a. (2019). Foundations of Interprofessional Collaborative Practice in Health Care - E-Book | ||||||||
2 | Cullen, R., Harris, M., Hill, R.R. (2012). The Learner-centered Curriculum: Design and Implementation. (The Jossey-Bass Higher and Adult Education Series) Ebrary Academic Complete, 272. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Illeris, K. (ed.) (2009). Contemporary Theories of Learning. London and New York: Routledge. | ||||||||
2 | Jensen, E. (2005). Teaching with the brain in mind. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. | ||||||||
3 | Vedins, I. (2011.) Mācīšanas māksla. Rīga: Avots. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.textbooks.com/Health-Behavior-and-Health-Educati… | ||||||||
2 | http://www.textbooks.com/Competency-Based-Framework-for-Hea… | ||||||||
3 | http://www.textbooks.com/Health-Behavior-and-Health-Educati… | ||||||||
4 | https://www.brighton.ac.uk/healthresearch/research-areas/pe… |