Pārlekt uz galveno saturu

Pedagoģija veselības aprūpē

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:22.08.2024 16:09:18
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_297LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PedagoģijaMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Aija Ozola
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Padziļināt izpratni par pedagoģijas pamatkategorijām un likumībām veselības aprūpē, pilnveidot prasmi lietot zināšanas personīgajā izaugsmē un profesionālajā darbībā pacientu/klientu labā, nodrošināt gatavību iesaistīties pedagoģijas problēmu vērtēšanā un risināšanā dažādās mērķauditorijās.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pedagoģijas pamatprincipi un kategorijas veselības aprūpes kontekstā. Pieaugušo izglītības metodes.Lekcijas1.00auditorija
2Pedagoģija veselības aprūpē, vēsturiskā virzība, tendences, perspektīva.Lekcijas1.00auditorija
3Mācīšanās teorētiskie pamati. Teorētiskās pieejas izglītībā – kognitīvā, biheiviorālā, humānā u.c.Lekcijas1.00auditorija
4Efektīvas mācīšanās principi. Mācību metodes. Pacientcentrēts mācību process.Lekcijas1.00auditorija
5Indivīda uztveres un attīstības īpatnības dažādos vecuma posmos un attīstību ietekmējošie faktori.Lekcijas1.00auditorija
6Pedagoģiskā ētika un emocionālā inteliģence profesionālajā darbībā.Lekcijas1.00auditorija
7Kompetenta argumentācija veselības aprūpē. Kompetence. Dzīvesprasmes.Lekcijas1.00auditorija
8Ieskats izziņas procesu (sajūtas, uztvere, atmiņa, iztēle, domāšana, runa u. c.) funkcionēšanā. Atmiņas, domāšanas un uzmanības trenēšana un attīstīšana.Lekcijas1.00auditorija
9Izglītojoši preventīvā darba nozīme veselības saglabāšanā. Gadījumu un situāciju analīze.Nodarbības2.00auditorija
10Individuālais darbs un darbs ar grupām. Pacienta izglītošanās plāna sastādīšana.Nodarbības1.00auditorija
11Darbs ar grupām (grupas vadīšanas principi).Nodarbības1.00auditorija
12Profesionālā komunikācija un pacientu izglītošana.Nodarbības2.00auditorija
13Diskusija par aktuāliem veselības aprūpes jautājumiem zinātnē. Patstāvīgā darba prezentēšana.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Atbilstoši kopējam studiju kursa apjomam, studējošā patstāvīgā darba ietvaros ietilpst: 1) patstāvīgi un mērķtiecīgi gatavoties nodarbībām, t.sk.: • nostiprināt lekciju materiālu, izpildot uzdotos uzdevumus e-studijās; • lasīt papildus norādītos informācijas avotus, • apgūt un lietot profesionālo terminoloģiju, • iesaistīties diskusijās, problēmsituāciju/gadījumu analīzē, simulācijās u.c., • sekot līdzi nozares un specialitātes aktualitātēm; 2) izstrādāt izglītošanas plānu konkrētai pacientu grupai
Vērtēšanas kritēriji:
Vērtējums tiek saņemts, ja ir: 1) izpildīti lekciju un nodarbību uzdevumi, kuri pievienoti e-studijās: 30% no gala vērtējuma; 2) iesniegts un prezentēts izglītošanas plāns konkrētai pacientu grupai: 70% no gala vērtējuma; 3) Iesniegta studiju kursa novērtēšanas anketa.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. definē efektīvas mācīšanās pamatprincipus dažādos vecumposmos; 2. apraksta pacientcentrēta mācību procesa teorētiskos aspektus; 3. skaidro izglītojoši preventīvā darba nozīmi veselības saglabāšanā.
Prasmes:1. izvēlas un lieto klienta/pacienta attīstībai, savām studiju un profesionālajām vajadzībām atbilstošas didaktiskās metodes profesionālajā komunikācijā; 2. prot noteikt un aprakstīt savu mācīšanās stilu un veidu.
Kompetences:1. demonstrē zināšanas un prasmes patstāvīgi konsultēt klientu konkrētas situācijas (gadījuma) ietvaros; 2. izstrādā pacienta izglītošanas plānu konkrētai mērķauditorijai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Slusser, M., Luis I. Garcia, L.I., at. a. (2019). Foundations of Interprofessional Collaborative Practice in Health Care - E-Book
2Cullen, R., Harris, M., Hill, R.R. (2012). The Learner-centered Curriculum: Design and Implementation. (The Jossey-Bass Higher and Adult Education Series) Ebrary Academic Complete, 272.
Papildu literatūra
1Illeris, K. (ed.) (2009). Contemporary Theories of Learning. London and New York: Routledge.
2Jensen, E. (2005). Teaching with the brain in mind. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
3Vedins, I. (2011.) Mācīšanas māksla. Rīga: Avots.
Citi informācijas avoti
1http://www.textbooks.com/Health-Behavior-and-Health-Educati…
2http://www.textbooks.com/Competency-Based-Framework-for-Hea…
3http://www.textbooks.com/Health-Behavior-and-Health-Educati…
4https://www.brighton.ac.uk/healthresearch/research-areas/pe…