Pārlekt uz galveno saturu

Pašefektivitāte un pašregulācija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 08:58:45
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_298LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Beate Evelīna Dišlere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Sniegt iespēju studentiem apgūt pašefektivitātes un pašregulācijas koncepcijas un attīstīt prasmi tās pielietot turpmākajā profesionālajā darbībā (mērķu uzstādīšana, uzvedības maiņa, stresa menedžments, psiholoģiskās labklājības veicināšana).
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija: pašefektivitāte un pašregulācija. Problēmas identifikācija.Lekcijas1.00E-studiju vide
2Stress un stresa pārvarēšanas stratēģijas.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības0.00auditorija
3Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmumu pieņemšana.Lekcijas1.00E-studiju vide
4Pašregulācijas stratēģijas. Apzinātība un pašnovērošana.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
5Sociālo problēmu risināšana. SMART. Mērķu formulēšana.Lekcijas1.00E-studiju vide
6Emocijas un emociju regulācija.Lekcijas1.00E-studiju vide
7Motivācija un tās loma pašregulācijā.Lekcijas1.00E-studiju vide
8Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
9Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējasNodarbības2.00E-studiju vide
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija: pašefektivitāte un pašregulācija. Problēmas identifikācija.Lekcijas1.00E-studiju vide
2Stress un stresa pārvarēšanas stratēģijas.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības0.00auditorija
3Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmumu pieņemšana.Lekcijas1.00E-studiju vide
4Pašregulācijas stratēģijas. Apzinātība un pašnovērošana.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
5Sociālo problēmu risināšana. SMART. Mērķu formulēšana.Lekcijas1.00E-studiju vide
6Emocijas un emociju regulācija.Lekcijas1.00E-studiju vide
7Motivācija un tās loma pašregulācijā.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības0.00auditorija
8Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
9Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējasNodarbības2.00E-studiju vide
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Studenti patstāvīgi apgūst videolekciju materiālu un aizpilda pašpārbaudes testus par lekciju tēmām. 2. Izstrādā individuālo plānu psiholoģiskās labklājības uzlabošanai un prezentē to seminārnodarbībā. 3. Studiju kursa beigās aizpilda kursa atgriezeniskās saites aptauju.
Vērtēšanas kritēriji:
1. Videolekciju apgūšana, pašpārbaudes testu izpilde, aktīva dalība praktiskajās nodarbībās, kuru laikā tiek veikti uzdevumi individuālā plāna patstāvīgai izstrādei – 40%. Saskaņā ar RSU Studiju reglamenta I 3.9. punktu, nodarbību apmeklējums ir obligāts un tiek reģistrēts. 2. Sagatavots un prezentēts patstāvīgi izstrādāts individuālais plāns, psiholoģiskās labklājības uzlabošanai – 60%. Gala vērtējums tiek izlikts 10 ballu skalā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti definē pašefektivitāti; apraksta psiholoģisko labklājību ietekmējošus faktorus; izprot saistību starp indivīda uzvedību/ sasniegumiem un pārliecībām.
Prasmes:Studenti apraksta pašregulācijas un pašefektivitātes lomu indivīda funkcionēšanā un psiholoģiskajā labklājībā; izmanto kritiskās domāšanas spējas, analizējot individuālos mērķus un pašregulācijas/ pašefektivitātes attīstības paņēmienus.
Kompetences:Studenti diskutē par saistību starp cilvēku uzvedību, pašregulāciju un psiholoģisko labklājību; balstoties uz iegūtajām zināšanām, studenti formulē individuālo mērķi un izstrādā tā sasniegšanas plānu; izmanto veselīgās prakses, lai uzlabotu psiholoģisko labklājību un sasniegumus; kritiski analizē savu uzvedību un psiholoģisko labklājību.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Azevedo, S., & Cavalcanti, L. (2013). Psychology of Stress: New Research. Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers, Inc.
2Chatzi, V. (2012). Psychology of Self-regulation. Hauppauge, NY: Nova Science Publishers, Inc.
3Davis, M., Eshelman, E. R., & M`Kay, M. (2008). The Relaxation & Stress Reduction. Workbook. Accessible Publishing Systems PTY, Ltd. (akceptējams izdevums)
4Mārtinsone, K. Sudraba, V. (red.). (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU izdevniecība.
5Sears, R. W. (2015). Building competence in mindfulness-based cognitive therapy : transcripts and insights for working with stress, anxiety, depression, and other problems. New York: Routledge.
6Zeidner, M., Pintrich, P. R., & Boekaerts, M. (2005). Handbook of Self-regulation. Burlington, MA: Academic Press. (akceptējams izdevums)
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8Azevedo, S., & Cavalcanti, L. (2013). Psychology of Stress: New Research. Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers, Inc.
9Chatzi, V. (2012). Psychology of Self-regulation. Hauppauge, NY: Nova Science Publishers, Inc.
10Davis, M., Eshelman, E. R., & M`Kay, M. (2008). The Relaxation & Stress Reduction. Workbook. Accessible Publishing Systems PTY, Ltd. (akceptējams izdevums)
11Sears, R. W. (2015). Building competence in mindfulness-based cognitive therapy : transcripts and insights for working with stress, anxiety, depression, and other problems. New York: Routledge.
Papildu literatūra
1Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press. (Reprinted in H. Friedman [Ed.], Encyclopedia of mental health. San Diego: Academic Press, 1998).
2Flaten, M, & al.Absi, M. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion : psychological and clinical implications. Academik press.
3Friedman, H.S., Schustack, M. W. (2012) Personality: Classic Theories and Modern Research. Boston: Pearson Allyn & Bacon.
4Kingstown, S (2009). Roadways to healthy living : a guide for effective stress management. Pro-Change Behavior Systems, Ins.
5Oxington, K. V. (2006). Psychology of Stress. Nova Science Publishers Inc.
6Mārtinsone, K., Sudraba, V. (2016). Veselības psiholoģija. RSU, Rīga.
7Selye, H. (2012). Mana mūža stress : zinātnieka memuāri / Hanss Selje. Rīga: Jumava.
8Ārvalstu studentiem/For international students:
9Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press. (Reprinted in H. Friedman [Ed.], Encyclopedia of mental health. San Diego: Academic Press, 1998).
10Flaten, M, & al.Absi, M. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion : psychological and clinical implications. Academik press.
11Friedman, H.S., Schustack, M. W. (2012) Personality: Classic Theories and Modern Research. Boston: Pearson Allyn & Bacon.
12Oxington, K. V. (2006). Psychology of Stress. Nova Science Publishers Inc.
Citi informācijas avoti
1Social Behavior & Personality: an international journal
2Journal Of Behavioral Medicine