.
Pašefektivitāte un pašregulācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 08:58:45
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_298 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Beate Evelīna Dišlere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt iespēju studentiem apgūt pašefektivitātes un pašregulācijas koncepcijas un attīstīt prasmi tās pielietot turpmākajā profesionālajā darbībā (mērķu uzstādīšana, uzvedības maiņa, stresa menedžments, psiholoģiskās labklājības veicināšana). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija: pašefektivitāte un pašregulācija. Problēmas identifikācija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Stress un stresa pārvarēšanas stratēģijas. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 0.00 | auditorija | |||||||
3 | Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmumu pieņemšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Pašregulācijas stratēģijas. Apzinātība un pašnovērošana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
5 | Sociālo problēmu risināšana. SMART. Mērķu formulēšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Emocijas un emociju regulācija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Motivācija un tās loma pašregulācijā. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
8 | Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
9 | Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējas | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija: pašefektivitāte un pašregulācija. Problēmas identifikācija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Stress un stresa pārvarēšanas stratēģijas. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 0.00 | auditorija | |||||||
3 | Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmumu pieņemšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Pašregulācijas stratēģijas. Apzinātība un pašnovērošana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
5 | Sociālo problēmu risināšana. SMART. Mērķu formulēšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Emocijas un emociju regulācija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Motivācija un tās loma pašregulācijā. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 0.00 | auditorija | |||||||
8 | Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
9 | Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējas | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Studenti patstāvīgi apgūst videolekciju materiālu un aizpilda pašpārbaudes testus par lekciju tēmām. 2. Izstrādā individuālo plānu psiholoģiskās labklājības uzlabošanai un prezentē to seminārnodarbībā. 3. Studiju kursa beigās aizpilda kursa atgriezeniskās saites aptauju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Videolekciju apgūšana, pašpārbaudes testu izpilde, aktīva dalība praktiskajās nodarbībās, kuru laikā tiek veikti uzdevumi individuālā plāna patstāvīgai izstrādei – 40%. Saskaņā ar RSU Studiju reglamenta I 3.9. punktu, nodarbību apmeklējums ir obligāts un tiek reģistrēts. 2. Sagatavots un prezentēts patstāvīgi izstrādāts individuālais plāns, psiholoģiskās labklājības uzlabošanai – 60%. Gala vērtējums tiek izlikts 10 ballu skalā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti definē pašefektivitāti; apraksta psiholoģisko labklājību ietekmējošus faktorus; izprot saistību starp indivīda uzvedību/ sasniegumiem un pārliecībām. | ||||||||
Prasmes: | Studenti apraksta pašregulācijas un pašefektivitātes lomu indivīda funkcionēšanā un psiholoģiskajā labklājībā; izmanto kritiskās domāšanas spējas, analizējot individuālos mērķus un pašregulācijas/ pašefektivitātes attīstības paņēmienus. | ||||||||
Kompetences: | Studenti diskutē par saistību starp cilvēku uzvedību, pašregulāciju un psiholoģisko labklājību; balstoties uz iegūtajām zināšanām, studenti formulē individuālo mērķi un izstrādā tā sasniegšanas plānu; izmanto veselīgās prakses, lai uzlabotu psiholoģisko labklājību un sasniegumus; kritiski analizē savu uzvedību un psiholoģisko labklājību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Azevedo, S., & Cavalcanti, L. (2013). Psychology of Stress: New Research. Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers, Inc. | ||||||||
2 | Chatzi, V. (2012). Psychology of Self-regulation. Hauppauge, NY: Nova Science Publishers, Inc. | ||||||||
3 | Davis, M., Eshelman, E. R., & M`Kay, M. (2008). The Relaxation & Stress Reduction. Workbook. Accessible Publishing Systems PTY, Ltd. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Mārtinsone, K. Sudraba, V. (red.). (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU izdevniecība. | ||||||||
5 | Sears, R. W. (2015). Building competence in mindfulness-based cognitive therapy : transcripts and insights for working with stress, anxiety, depression, and other problems. New York: Routledge. | ||||||||
6 | Zeidner, M., Pintrich, P. R., & Boekaerts, M. (2005). Handbook of Self-regulation. Burlington, MA: Academic Press. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | Azevedo, S., & Cavalcanti, L. (2013). Psychology of Stress: New Research. Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers, Inc. | ||||||||
9 | Chatzi, V. (2012). Psychology of Self-regulation. Hauppauge, NY: Nova Science Publishers, Inc. | ||||||||
10 | Davis, M., Eshelman, E. R., & M`Kay, M. (2008). The Relaxation & Stress Reduction. Workbook. Accessible Publishing Systems PTY, Ltd. (akceptējams izdevums) | ||||||||
11 | Sears, R. W. (2015). Building competence in mindfulness-based cognitive therapy : transcripts and insights for working with stress, anxiety, depression, and other problems. New York: Routledge. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press. (Reprinted in H. Friedman [Ed.], Encyclopedia of mental health. San Diego: Academic Press, 1998). | ||||||||
2 | Flaten, M, & al.Absi, M. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion : psychological and clinical implications. Academik press. | ||||||||
3 | Friedman, H.S., Schustack, M. W. (2012) Personality: Classic Theories and Modern Research. Boston: Pearson Allyn & Bacon. | ||||||||
4 | Kingstown, S (2009). Roadways to healthy living : a guide for effective stress management. Pro-Change Behavior Systems, Ins. | ||||||||
5 | Oxington, K. V. (2006). Psychology of Stress. Nova Science Publishers Inc. | ||||||||
6 | Mārtinsone, K., Sudraba, V. (2016). Veselības psiholoģija. RSU, Rīga. | ||||||||
7 | Selye, H. (2012). Mana mūža stress : zinātnieka memuāri / Hanss Selje. Rīga: Jumava. | ||||||||
8 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
9 | Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press. (Reprinted in H. Friedman [Ed.], Encyclopedia of mental health. San Diego: Academic Press, 1998). | ||||||||
10 | Flaten, M, & al.Absi, M. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion : psychological and clinical implications. Academik press. | ||||||||
11 | Friedman, H.S., Schustack, M. W. (2012) Personality: Classic Theories and Modern Research. Boston: Pearson Allyn & Bacon. | ||||||||
12 | Oxington, K. V. (2006). Psychology of Stress. Nova Science Publishers Inc. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Social Behavior & Personality: an international journal | ||||||||
2 | Journal Of Behavioral Medicine |