.
Maģistra darba izstrādes teorētiskie un metodoloģiskie pamati
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.02.2024 11:43:16
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_301 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sanita Šuriņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūts studiju kurss "Pētījuma metodoloģija" | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot maģistrantu izpratni par pētniecību un prasmi veikt pētījumu sava maģistra darba ietvaros, formulēt pētījuma aktualitāti, problēmu, un pētījuma mērķi; aprakstīt teorētisko pamatojumu un īstenošanas procesu, plānoto izlasi, datu ieguves metodes, procedūru un datu analīzes metodes; izvērtēt iespējamos plānotā pētījuma riskus un draudus; raksturot pētījuma ētiskos aspektus. Pakāpeniski sagatavot maģistrantus pētījuma projekta mākslas terapijā (izvēlētajā specializācijā) izstrādei, realizācijai, noformēšanai, prezentācijai, aizstāvēšanai, atbilstoši RSU Maģistra darba nolikumam. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | RSU Maģistra darba nolikums. Maģistra darba izstrādes posmi. Maģistra darba apjoms, struktūra un saturs. Tēmas izvēle un sadarbība ar maģistra darba vadītāju. Maģistra darba izstrādes tiesiskie un ētiskie aspekti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Maģistra darba tēmas formulēšana atbilstoši izvēlētajam dizainam. Pētījuma plānošana. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Maģistra darba izstrādes posmu plānošana. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Literatūras apskata izveides nosacījumi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Akadēmiskā rakstīšana. Teksta, atsauču un literatūras saraksta noformēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Ētiskie aspekti pētniecībā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/hipotēzes formulēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Pētījuma metodes izstrāde | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Datu ieguves un analīzes metodes | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Veikt sava pētījuma tēmai atbilstošas zinātniskās literatūras meklēšanu, atlasīšanu, apkopošanu un analīzi, un attīstīt sava pētījuma projektu, ietverot pētījuma pamatojumu, literatūras apskatu un detalizētu pētījuma metodoloģijas aprakstu; izvērtēt iespējamos plānotā pētījuma riskus un draudus, raksturot pētījuma ētiskos aspektus; prezentēt projektu. Aizpildīta studiju kursa novērtēšanas anketa. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Semestra ieskaite 3. semestra (šī studiju kursa pirmā semestra) noslēgumā. Pētījuma projekta izstrāde un prezentācija (ieskaitīts/neieskaitīts). Vērtējumu veido: 1) Maģistra darba projekta prezentācija pēc zemāk norādītās struktūras – 7 minūtes un atbildes uz jautājumiem. 2) Projekta prezentācijas vizuālais un verbālais aspekts. 3) Iesniegts maģistra darba vadītāja parakstīts/akceptēts projekta rakstisks izklāsts. Prezentējamā projekta un projekta rakstiskā izklāsta struktūra: 1. Titullapa: • Maģistra darba temats • Darba autora vārds un uzvārds • Darba zinātniskā vadītāja vārds, uzvārds un zinātniskais grāds • Konsultanta vārds, uzvārds un zinātniskais grāds (ja konsultants ir bijis pieaicināts) 2. Prezentācijas struktūra 3. Pētījuma aktualitāte un problēma 4. Mērķis un uzdevumi 5. Pētījuma jautājumi/hipotēzes 6. Teorētiskā pārskata karkass: iekļaujot centrālo terminu/jēdzienu/konceptu definīcijas 7. Metode: Izlase 8. Metode: Instrumentārijs 9. Metode: Procedūra 10. Metode: Datu analīze 11. Prognozējamie rezultāti 12. Ētiskie apsvērumi 13. Riski un draudi 14. Laika plānojums 15. Literatūras avoti Mutisks eksāmens 4. semestra (šī studiju kursa otrā semestra) noslēgumā. Pētījuma projekta izstrāde un prezentācija. Vērtējumu veido: 1) Maģistra darba projekta prezentācija pēc zemāk norādītās struktūras – 7 minūtes un atbildes uz jautājumiem. 2) Projekta prezentācijas vizuālais un verbālais aspekts. 3) Iesniegts maģistra darba vadītāja parakstīts/akceptēts projekta rakstisks izklāsts. Prezentējamā projekta un projekta rakstiskā izklāsta struktūra: 1. Titullapa: • Maģistra darba temats • Darba autora vārds un uzvārds • Darba zinātniskā vadītāja vārds, uzvārds un zinātniskais grāds • Konsultanta vārds, uzvārds un zinātniskais grāds (ja konsultants ir bijis pieaicināts) 2. Prezentācijas struktūra 3. Pētījuma aktualitāte un problēma 4. Mērķis un uzdevumi 5. Pētījuma jautājumi/hipotēzes 6. Teorētiskais pārskats 7. Metode: Izlase 8. Metode: Instrumentārijs 9. Metode: Procedūra 10. Metode: Datu analīze 11. Prognozējamie rezultāti 12. Ētiskie apsvērumi 13. Riski un draudi 14. Literatūras avoti Saskaņā ar RSU Studiju reglamenta I 3.9. punktu, nodarbību apmeklējums ir obligāts un tiek reģistrēts. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus saistībā ar pētījuma tēmu; raksturo maģistra darba izstrādes prasības. | ||||||||
Prasmes: | Formulē pētniecības problēmjautājumus, atbilstoši tēmai, atlasa un kritiski izvērtē literatūras avotus, pamato pētījuma aktualitāti un problēmu, formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s)/hipotēzi(es), izvēlas un detalizēti apraksta pētījuma mērķim atbilstošu pētījuma metodoloģiju, saskaņā ar ētikas normām pētījumā, apraksta plānotās datu analīzes metodes, izvērtē potenciālā pētījuma riskus un draudus. | ||||||||
Kompetences: | Patstāvīgi plāno pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu pētījumu mākslas terapijā (izvēlētajā specializācijā), atbilstoši izvēlētajai tēmai, sagatavo pētījuma teorētisko un metodes daļu un prezentē to. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU | ||||||||
2 | Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU | ||||||||
3 | Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Rīga: RSU | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ansdell, G., Pavlicevic, M. (2001). Beginning Research in the Arts Therapies. London: Jessica Kingsley. | ||||||||
2 | Gilroy, A. (2006). Art Therapy, Research and Evidence Based Practice. London: SAGE | ||||||||
3 | Guest, G., Namely, E. E. & Mitchell, M. L. (2013) Collecting Qualitative Data: A Field Manual for Applied Research. Los Angeles: SAGE. | ||||||||
4 | Leech, Nancy L. IBM SPSS for intermediate statistics : use and interpretation / Nancy L. Leech, Karen C. Barrett, and George A. Morgan. 5th edition. New York, NY : Routledge, Taylor & Francis Group, 2015 | ||||||||
5 | Kapitan, L. (2010). Introduction to Art Therapy Research. 2nd Edition. Routledge | ||||||||
6 | Mārtinsone K., Krevica E. (sast.). (2014) Mākslu terapijas dažādām kientu/ pacientu grupām. Rakstu krājums. Rīga: RSU. | ||||||||
7 | Mārtinsone, K. (2010). (Sast.). Pētījumi mākslu terapijā. Rīga: Drukātava. | ||||||||
8 | Raščevska M. (2005). Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: Raka. | ||||||||
9 | Мартинсоне К. (Ред.). (2014) Искусствотерапия. Пер. с латыш. А. Карповой. СПб. Речь. | ||||||||
10 | Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (red.). 2016. Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa. | ||||||||
11 | Kroplijs A., Raščevska M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka. | ||||||||
12 | Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. London: SAGE. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Datu bāzes: Clinical Key; Cochrane Library; DynaMed Plus; Ebrarye Books; EBSCO; OVID; ProQuest; PubMed; SAGE Publications; ScienceDirect; Scopus; Web of Science; Wiley Online Library; PsychInfo | ||||||||
2 | American Journal of Dance Therapy | ||||||||
3 | Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association | ||||||||
4 | Body, Movement and Dance in Psychotherapy | ||||||||
5 | Drama Review | ||||||||
6 | Drama therapy | ||||||||
7 | International Journal of Art Therapy | ||||||||
8 | International Journal of Arts Medicine | ||||||||
9 | Narrative Inquiry | ||||||||
10 | The Arts in Psychotherapy | ||||||||
11 | The Canadian Art Therapy Association Journal |