.
Mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences un starpdisciplinārā pieeja veselības aprūpes kontekstā I
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:24.11.2023 13:58:44
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_314 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jeļena Koļesņikova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējās zināšanas maģistra līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt doktorantu izpratni par aktuālām tēmām mūsdienu psiholoģijā, tai skaitā veselības aprūpes kontekstā, starpdisciplinārās pieejas ietvaros, un sekmēt izpratni par to, kā attīstīt sava promocijas darba tēmu, kā arī attīstīt kompetenci krīzes situāciju, konfliktu risināšanā un stresa vadībā. | ||||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Doktorants sagatavo īsu pārskatu par savu dalību un ieguldījumu pētniecības projektā/aktivitātē, kurā piedalījies. Veicinot izpratni par to, kā attīstīt savu promocijas darbu mūsdienu psihologijas aktuālo tēmu ietvaros, doktorants piedalās zinātniskā projektā/pasākumā par promocijas darba tēmu, attīsta zinātniskās prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas mērķu sasniegšanai. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Doktorants var dokumentāli apstiprināt: dalību Nacionālos un/vai starptautiskos pētniecības projektos/pasākumos, starptautiskās zinātnieku apmaiņas programmās, kas atbilst promocijas darba tēmai. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēs patstāvīgi analizēt un skaidrot mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences, starpdisciplinārās pieejas ietvaros, veselības aprūpes kontekstā un argumentēti diskutēt par sava promocijas darba tēmu. | ||||||||
Prasmes: | Spēs patstāvīgi aktualizēt pētniecisko problēmu veselības aprūpes kontekstā saistībā ar sava promocijas darba tēmu un sagatavot literatūras pārskatu par to, balstoties uz jaunākajiem pētījumiem. Spēs demonstrēt prasmi veidot tekstu, lietojot zinātnisko stilu. Spēs diskusijā demonstrēt padziļinātu izpratni par mūsdienu psiholoģijas tendencēm un par sava darba tēmu. | ||||||||
Kompetences: | Patstāvīgi izstrādāt literatūras pārskata kopsavilkumu par mūsdienu pētījumiem psiholoģijā veselības aprūpes kontekstā saskaņā ar savu promocijas darbu, demonstrējot spēju formulēt pētniecisku problēmu, sistemātiski un mērķtiecīgi atlasīt jaunākos pētījumus un analizēt tos. Argumentēti diskutēt par psiholoģijas zinātnes mūsdienu sasniegumiem un spēs izklāstīt sava darba koncepciju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | American Psychological Association (2023). 11 emerging trends for 2023. What’s ahead for psychologists and the field? Monitor on Psychology 2023 Issues, 1. | ||||||||
2 | Line Joranger. (2019). An Interdisciplinary Approach to the Human Mind : Subjectivity, Science and Experiences in Change. Routledge. | ||||||||
3 | Louis E. Grove. (2019). New Developments in Psychology Research. Nova. | ||||||||
4 | Mārtinsone, K. un Sudraba, V. (red.). (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. RSU izdevniecība. | ||||||||
5 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
6 | American Psychological Association (2023). 11 emerging trends for 2023. What’s ahead for psychologists and the field? Monitor on Psychology 2023 Issues, 1. | ||||||||
7 | Line Joranger. (2019). An Interdisciplinary Approach to the Human Mind : Subjectivity, Science and Experiences in Change. Routledge. | ||||||||
8 | Louis E. Grove. (2019). New Developments in Psychology Research. Nova. | ||||||||
9 | Ciucci, M. (2020). Mental health during the COVID-19 pandemic. ENVI Webinar Proceedings. European Union. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ciucci, M. (2020). Mental health during the COVID-19 pandemic. ENVI Webinar Proceedings. European Union. | ||||||||
2 | Cust, F., Combes, H., Priest, H., & Cust, H. (2021). Inter-professional education in a child mental health-care context: Children’s nursing and clinical psychology students learning together. The Journal of Mental Health Training, Education, and Practice, 16(1), 21-31. | ||||||||
3 | Kazak, A. E., Nash, J. M., Hiroto, K., & Kaslow, N. J. (2017). Psychologists in patient-centered medical homes (PCMHs): Roles, evidence, opportunities, and challenges. American Psychologist, 72(1), 1-12. | ||||||||
4 | Skrule, J. (2022). Psihiskā veselība Latvijā 2015.-2021.gadā. Slimību profilakses un kontroles centrs, 18. izdevums. Rīga ISBN 978-9934-514-66-1 | ||||||||
5 | United For Global Mental Health (2020). The impact of COVID-19 on global mental health: A Briefing. | ||||||||
6 | Veselības ministrija (2021). “Par nepieciešamajiem pasākumiem 2021. gadam un turpmāk ik gadu, lai samazinātu ilglaicīgu negatīvo ietekmi uz sabiedrības psihisko veselību, ko rada COVID-19 pandēmija”. Informatīvais ziņojums. | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | Ciucci, M. (2020). Mental health during the COVID-19 pandemic. ENVI Webinar Proceedings. European Union. | ||||||||
9 | Cust, F., Combes, H., Priest, H., & Cust, H. (2021). Inter-professional education in a child mental health-care context: Children’s nursing and clinical psychology students learning together. The Journal of Mental Health Training, Education, and Practice, 16(1), 21-31. | ||||||||
10 | Kazak, A. E., Nash, J. M., Hiroto, K., & Kaslow, N. J. (2017). Psychologists in patient-centered medical homes (PCMHs): Roles, evidence, opportunities, and challenges. American Psychologist, 72(1), 1-12. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | E-žurnālu datubāzes/Databases of e-journals: Academic Search Complete, Cambridge journals, Wiley-Blackwell, ScienceDirect | ||||||||
2 | Publikāciju bibliogrāfiskās un citēšanas informācijas datubāzes/Bibliographic and citation information databases of publications - Scopus, Web of Science |