Pārlekt uz galveno saturu

Mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences un starpdisciplinārā pieeja veselības aprūpes kontekstā I

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:24.11.2023 13:58:44
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_314LKI līmenis:8. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Jeļena Koļesņikova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējās zināšanas maģistra līmenī.
Mērķis:
Padziļināt doktorantu izpratni par aktuālām tēmām mūsdienu psiholoģijā, tai skaitā veselības aprūpes kontekstā, starpdisciplinārās pieejas ietvaros, un sekmēt izpratni par to, kā attīstīt sava promocijas darba tēmu, kā arī attīstīt kompetenci krīzes situāciju, konfliktu risināšanā un stresa vadībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Doktorants sagatavo īsu pārskatu par savu dalību un ieguldījumu pētniecības projektā/aktivitātē, kurā piedalījies. Veicinot izpratni par to, kā attīstīt savu promocijas darbu mūsdienu psihologijas aktuālo tēmu ietvaros, doktorants piedalās zinātniskā projektā/pasākumā par promocijas darba tēmu, attīsta zinātniskās prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas mērķu sasniegšanai. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
Doktorants var dokumentāli apstiprināt: dalību Nacionālos un/vai starptautiskos pētniecības projektos/pasākumos, starptautiskās zinātnieku apmaiņas programmās, kas atbilst promocijas darba tēmai.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Spēs patstāvīgi analizēt un skaidrot mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences, starpdisciplinārās pieejas ietvaros, veselības aprūpes kontekstā un argumentēti diskutēt par sava promocijas darba tēmu.
Prasmes:Spēs patstāvīgi aktualizēt pētniecisko problēmu veselības aprūpes kontekstā saistībā ar sava promocijas darba tēmu un sagatavot literatūras pārskatu par to, balstoties uz jaunākajiem pētījumiem. Spēs demonstrēt prasmi veidot tekstu, lietojot zinātnisko stilu. Spēs diskusijā demonstrēt padziļinātu izpratni par mūsdienu psiholoģijas tendencēm un par sava darba tēmu.
Kompetences:Patstāvīgi izstrādāt literatūras pārskata kopsavilkumu par mūsdienu pētījumiem psiholoģijā veselības aprūpes kontekstā saskaņā ar savu promocijas darbu, demonstrējot spēju formulēt pētniecisku problēmu, sistemātiski un mērķtiecīgi atlasīt jaunākos pētījumus un analizēt tos. Argumentēti diskutēt par psiholoģijas zinātnes mūsdienu sasniegumiem un spēs izklāstīt sava darba koncepciju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1American Psychological Association (2023). 11 emerging trends for 2023. What’s ahead for psychologists and the field? Monitor on Psychology 2023 Issues, 1.
2Line Joranger. (2019). An Interdisciplinary Approach to the Human Mind : Subjectivity, Science and Experiences in Change. Routledge.
3Louis E. Grove. (2019). New Developments in Psychology Research. Nova.
4Mārtinsone, K. un Sudraba, V. (red.). (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. RSU izdevniecība.
5Ārvalstu studentiem/For international students:
6American Psychological Association (2023). 11 emerging trends for 2023. What’s ahead for psychologists and the field? Monitor on Psychology 2023 Issues, 1.
7Line Joranger. (2019). An Interdisciplinary Approach to the Human Mind : Subjectivity, Science and Experiences in Change. Routledge.
8Louis E. Grove. (2019). New Developments in Psychology Research. Nova.
9Ciucci, M. (2020). Mental health during the COVID-19 pandemic. ENVI Webinar Proceedings. European Union.
Papildu literatūra
1Ciucci, M. (2020). Mental health during the COVID-19 pandemic. ENVI Webinar Proceedings. European Union.
2Cust, F., Combes, H., Priest, H., & Cust, H. (2021). Inter-professional education in a child mental health-care context: Children’s nursing and clinical psychology students learning together. The Journal of Mental Health Training, Education, and Practice, 16(1), 21-31.
3Kazak, A. E., Nash, J. M., Hiroto, K., & Kaslow, N. J. (2017). Psychologists in patient-centered medical homes (PCMHs): Roles, evidence, opportunities, and challenges. American Psychologist, 72(1), 1-12.
4Skrule, J. (2022). Psihiskā veselība Latvijā 2015.-2021.gadā. Slimību profilakses un kontroles centrs, 18. izdevums. Rīga ISBN 978-9934-514-66-1
5United For Global Mental Health (2020). The impact of COVID-19 on global mental health: A Briefing.
6Veselības ministrija (2021). “Par nepieciešamajiem pasākumiem 2021. gadam un turpmāk ik gadu, lai samazinātu ilglaicīgu negatīvo ietekmi uz sabiedrības psihisko veselību, ko rada COVID-19 pandēmija”. Informatīvais ziņojums.
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8Ciucci, M. (2020). Mental health during the COVID-19 pandemic. ENVI Webinar Proceedings. European Union.
9Cust, F., Combes, H., Priest, H., & Cust, H. (2021). Inter-professional education in a child mental health-care context: Children’s nursing and clinical psychology students learning together. The Journal of Mental Health Training, Education, and Practice, 16(1), 21-31.
10Kazak, A. E., Nash, J. M., Hiroto, K., & Kaslow, N. J. (2017). Psychologists in patient-centered medical homes (PCMHs): Roles, evidence, opportunities, and challenges. American Psychologist, 72(1), 1-12.
Citi informācijas avoti
1E-žurnālu datubāzes/Databases of e-journals: Academic Search Complete, Cambridge journals, Wiley-Blackwell, ScienceDirect
2Publikāciju bibliogrāfiskās un citēšanas informācijas datubāzes/Bibliographic and citation information databases of publications - Scopus, Web of Science