.
Vertikālās integrācijas projekts psiholoģiskā palīdzība un pašpalīdzība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.11.2021 11:37:57
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_317 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne; Sporta treneris; Vadībzinātne; Ārstniecība; Bioloģija; Pedagoģija; Komunikācijas zinātne; Farmācija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Politikas zinātne; Vecmāšu zinības; Sociālā antropoloģija; Psiholoģija; Māszinības; Dzīvās dabas zinātnes; Uzņēmējdarbības vadība; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Civilā un militārā aizsardzība; Personu un īpašuma aizsardzība; Socioloģija; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas; Zobārstniecība; Tirgzinības un reklāma; Klīniskā farmācija; Veselības vadība; Sabiedrības veselība; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristīne Mārtinsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Savam studiju līmenim, profesijai un specializācijai atbilstošas vispārējas pētniecības zināšanas. Priekšzināšanas sociālajās zinātnēs ir vēlamas, bet nav priekšnoteikums iesaistei projektā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt iespēju RSU dažādās studiju programmās studējošajiem apgūt kompetenci starpdisciplināri sadarboties pētniecības darba organizēšanā un realizācijā, līdzdarbojoties konkrētu pētījumu veikšanā un pētījuma rezultātu izplatīšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iepazīšanās ar studiju kursa dalībniekiem; pārskats par kursa tēmu, tā tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem. Kursa ieskaites un novērtējuma principi. Darba plānu un darba laiku saskaņošana. Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, pētniecības metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Darbs komandās pie pētniecības projektiem 1) Profesionālās prakses un darbības mērījumi, un pašpalīdzība profesionālajā darbībā; 2) Dzīvesspēks un veselības uzvedība; 3) Veselīga psiholoģiskā novecošanās' 4) Uz mūziku balstīta izvērtēšanas instrumenta izveide un aprobācija; 5) Profesionālā identitāte un kompetence; 6) Emociju regulācija; 7) Sociālā kapitāla instrumenta izstrāde; 8) Preventīvā uzvedība; 9) Latvijas iedzīvotāju psiholoģiskie aspekti Covid-19 pandēmijas situācijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Darbs komandās pie pētniecības projektu rezultātu apkopojuma. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darba vērtējums. Rezultātu analīze. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Students veic grupai un individuāli uzdotos darba uzdevumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Tiek vērtēti: • pētījuma rezultātu aprobācija konferencē; • komandas darba prezentācija par sasniegtajiem rezultātiem; • dienasgrāmata par grupas darbu. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti raksturo pētniecības procesa organizācijas principus un sadarbības nosacījumus, lieto pētniecības terminoloģiju, apraksta un analizē pētāmo pazīmi. | ||||||||
Prasmes: | Studenti individuāli un sadarbojoties komandā, ievāc, apstrādā un interpretē pētījumā iegūtos datus, sagatavo informāciju pētniecības rezultāta prezentēšanai un prezentē pētījuma rezultātus. Izvērtē savu un/vai komandas biedru devumu pētījuma projekta attīstībā. | ||||||||
Kompetences: | Studenti sadarbojas starpdisciplinārā komandā, atbilstoši studiju līmenim veicot pētniecības darba organizēšanu un realizāciju, kā arī pētījuma rezultātu izplatīšanu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Lawrence Neuman, W. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. | ||||||||
2 | Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. RaKa. | ||||||||
4 | Appelbaum, M., Cooper, H., Kline, R. B., Mayo-Wilson, E., Nezu, A. M., & Rao, S. M. (2018). Journal article reporting standards for quantitative research in psychology: The APA publications and communications board task force report. American Psycholgy | ||||||||
5 | Becker, L. (2014). Writing successful reports and dissertations. Sage. | ||||||||
6 | Levitt, H.M., Bamberg, M., Creswell, J.W., Frost, D.M., Josselson, & R., Suárez-Orozco, C. (2018) Journal article reporting standards for qualitative primary, qualitative meta-analytic, and mixed methods research in psychology. The APA publications | ||||||||
7 | Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.) (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Leech, N.L., Barrett, K.C., & Morgan, G.A. (2008). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. Third Edition. Lawrence Erlbaum Associates. | ||||||||
2 | Guest, G., Namely, E. E., &Mitchell, M. L. (2013). Collecting Qualitative Data: A Field Manual for Applied Research. Sage. | ||||||||
3 | American Psychological Association (2020). Publication Manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. | ||||||||
4 | De Vaus, D. (2013). Research Design in Social Research. Sage. | ||||||||
5 | Robson, C. (2017) Real World Research: a Resource for Users of Social Research Methods in Applied Settings. John Wiley & Sons. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Zinātniskie raksti no atbilstošām datu bāzēm. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K. un Zakriževska-Belogrudova, M. (19.janvāris, 2021). Psiholoģiskā palīdzība. Nacionālā enciklopēdija. |