.
Kvalitatīvās pētniecības metodes I
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.01.2022 15:46:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_329 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Ārstniecība; Farmācija; Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anita Pipere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | J. Asara iela 5, Rīga, LV-1009, vppkrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Maģistra līmeņa pieredze pētniecībā, informācijpratība. | ||||||||
Mērķis: | Nodrošināt doktorantiem iespējas iegūt vai attīstīt savu kompetenci kvalitatīvajā pētniecībā, kritiski izvērtējot kvalitatīvās pētniecības metožu iespējas sociālo un veselības zinātņu pētījumos. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads kvalitatīvajā pētniecībā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kvalitatīvā pētījuma dizaini un pētījuma metodes | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Kvalitatīvo datu vākšanas metodes: izvēles un pielietojuma praktiskie aspekti | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Kvalitatīvo datu analīzes pamatprincipi un pieejas | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Pētījuma dalībnieku atlase kvalitatīvajā pētniecībā. Zinātniskais stiprums kvalitatīvajā pētniecībā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. patstāvīgais darbs. Sagatavošanās nodarbībai: kvalitatīvo datu vākšanas metodes: izvēles un pielietojuma praktiskie aspekti. Nodarbības anotācijā norādītās literatūras un kursa iepriekšējo lekciju materiālu studijas, kas palīdzētu nodarbības laikā piedalīties grupu darbā, veidot prezentāciju un veikt praktiskus vingrinājumus. 2. pastāvīgais darbs. Zinātnisko rakstu pārskata sagatavošana pēc norādītajiem un patstāvīgi izstrādātajiem kritērijiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtēšanas kritēriji: Ieskaitīts/neieskaitīts Ieskaites uzdevums: kvalitatīvo pētījumu (10 zinātnisko rakstu) pārskats doktoranta zinātnes nozarē (100%) Ieskaites uzdevumu vērtē: 1) pēc satura: zinātnisko rakstu atbilstība kvalitatīvajiem pētījumiem un doktoranta zinātnes nozarei 2) pēc struktūras: pārskata struktūras atbilstība norādītajiem un patstāvīgi izstrādātajiem kritērijiem 3) pēc formas: atbilstošs rakstu skaits, zinātniskā stila izmantošanas un korekta valodas lietojuma prasības | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Definē kvalitatīvās pētniecības izmantošanas nosacījumus attiecīgajā zinātnes nozarē, izprot kvalitatīvā pētījuma dizainus, datu vākšanas un analīzes metodes, pētījuma dalībnieku atlases principus un zinātniskā stipruma nodrošināšanas iespējas. Lieto kvalitatīvās pētniecības terminoloģiju, pārzina jaunāko literatūru. | ||||||||
Prasmes: | Atlasa savam pētījuma projektam atbilstošus kvalitatīvā pētījuma dizainus, izvēlas piemērotas datu vākšanas un analīzes metodes, izvērtē lasīto kvalitatīvo pētījumu atbilstību akadēmiski korekta zinātniskā pētījuma prasībām. Kritiski izvērtē aplūkotajos pētījumos pielietotos dizainus, datu ieguves, apstrādes un analīzes veidus, kā arī pētījumu zinātnisko stiprumu. | ||||||||
Kompetences: | Spēj modelēt iespējas, vai saskatīt šķēršļus kvalitatīvā pētījuma izmantošanai sava promocijas darba empīriskajā pētījumā, spēj kritiski izvērtēt nepieciešamību integrēt ar kvalitatīvo pētniecību saistītas aktivitātes savā zinātniskajā un profesionālajā darbībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Berg, B. L. (2017). Qualitative research methods for the social sciences (9th ed.). Boston: Allyn & Bacon. | ||||||||
2 | Bowling, A. (2014). Research methods in health: Investigating health and health services. Open University Press. | ||||||||
3 | Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage. | ||||||||
4 | Mārtinsone, K., Pipere, A. (Red.) (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: Starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU. | ||||||||
5 | Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (Red.) (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: Raka. | ||||||||
6 | Pitney, W. (2020). Qualitative research in the health professions. Slack Incorporated. | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
8 | Berg, B. L. (2017). Qualitative research methods for the social sciences (9th ed.). Boston: Allyn & Bacon. | ||||||||
9 | Bowling, A. (2014). Research methods in health: Investigating health and health services. Open University Press. | ||||||||
10 | Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (Eds.) (2011). The Sage handbook of qualitative research. 4th ed. Sage. | ||||||||
2 | Howitt, D. (2019). Introduction to qualitative research methods in psychology putting theory into practice. 4th edition. Pearson. | ||||||||
3 | Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka. | ||||||||
4 | Kvale, S. (2015). Interviews. An introduction to qualitative research interviewing. Sage. | ||||||||
5 | Marks, D. F., Murray, M. D., Evans, B., & Estacio, E. V. (Eds.) (2021). Health psychology: Theory, research and practice (4th ed.). London: SAGE Publications. | ||||||||
6 | Reavey P. (Ed.) (2016). Visual methods in psychology: Using and interpreting images in qualitative research. Psychology Press. | ||||||||
7 | Wertz, F. J. (2011). Five ways of doing qualitative analysis. Guilford Publications Inc. | ||||||||
8 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
9 | Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (Eds.) (2011). The Sage handbook of qualitative research. 4th ed. Sage. | ||||||||
10 | Howitt, D. (2019). Introduction to qualitative research methods in psychology putting theory into practice. 4th edition. Pearson. | ||||||||
11 | Kvale, S. (2015). Interviews. An introduction to qualitative research interviewing. Sage. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Baptiste, I. (2001). Qualitative Data Analysis: Common Phases, Strategic Differences, 2001. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [On-line Journal], 2(3). | ||||||||
2 | Qualitative Social Research (On-line journal) ISSN: 1438-5627 Available from: http://www.qualitative-research.net/fqs/fqs-eng.htm | ||||||||
3 | Qualitative Inquiry ISSN: 1077-8004 Published by SAGE. Available from: http://www.sagepub.com/journals/Journal200797 | ||||||||
4 | Qualitative Research in Psychology ISSN: 1478-0887 Published by Taylor and Francis. Available from: http://www.tandf.co.uk/journals/titles/14780887.asp |