Pārlekt uz galveno saturu

Kvalitatīvās pētniecības metodes I

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.01.2022 15:46:24
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_329LKI līmenis:8. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Ārstniecība; Farmācija; Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anita Pipere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:J. Asara iela 5, Rīga, LV-1009, vppkatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Maģistra līmeņa pieredze pētniecībā, informācijpratība.
Mērķis:
Nodrošināt doktorantiem iespējas iegūt vai attīstīt savu kompetenci kvalitatīvajā pētniecībā, kritiski izvērtējot kvalitatīvās pētniecības metožu iespējas sociālo un veselības zinātņu pētījumos.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads kvalitatīvajā pētniecībāLekcijas1.00auditorija
2Kvalitatīvā pētījuma dizaini un pētījuma metodesLekcijas2.00auditorija
3Kvalitatīvo datu vākšanas metodes: izvēles un pielietojuma praktiskie aspektiNodarbības2.00auditorija
4Kvalitatīvo datu analīzes pamatprincipi un pieejasLekcijas2.00auditorija
5Pētījuma dalībnieku atlase kvalitatīvajā pētniecībā. Zinātniskais stiprums kvalitatīvajā pētniecībāLekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. patstāvīgais darbs. Sagatavošanās nodarbībai: kvalitatīvo datu vākšanas metodes: izvēles un pielietojuma praktiskie aspekti. Nodarbības anotācijā norādītās literatūras un kursa iepriekšējo lekciju materiālu studijas, kas palīdzētu nodarbības laikā piedalīties grupu darbā, veidot prezentāciju un veikt praktiskus vingrinājumus. 2. pastāvīgais darbs. Zinātnisko rakstu pārskata sagatavošana pēc norādītajiem un patstāvīgi izstrādātajiem kritērijiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Vērtēšanas kritēriji: Ieskaitīts/neieskaitīts Ieskaites uzdevums: kvalitatīvo pētījumu (10 zinātnisko rakstu) pārskats doktoranta zinātnes nozarē (100%) Ieskaites uzdevumu vērtē: 1) pēc satura: zinātnisko rakstu atbilstība kvalitatīvajiem pētījumiem un doktoranta zinātnes nozarei 2) pēc struktūras: pārskata struktūras atbilstība norādītajiem un patstāvīgi izstrādātajiem kritērijiem 3) pēc formas: atbilstošs rakstu skaits, zinātniskā stila izmantošanas un korekta valodas lietojuma prasības
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Definē kvalitatīvās pētniecības izmantošanas nosacījumus attiecīgajā zinātnes nozarē, izprot kvalitatīvā pētījuma dizainus, datu vākšanas un analīzes metodes, pētījuma dalībnieku atlases principus un zinātniskā stipruma nodrošināšanas iespējas. Lieto kvalitatīvās pētniecības terminoloģiju, pārzina jaunāko literatūru.
Prasmes:Atlasa savam pētījuma projektam atbilstošus kvalitatīvā pētījuma dizainus, izvēlas piemērotas datu vākšanas un analīzes metodes, izvērtē lasīto kvalitatīvo pētījumu atbilstību akadēmiski korekta zinātniskā pētījuma prasībām. Kritiski izvērtē aplūkotajos pētījumos pielietotos dizainus, datu ieguves, apstrādes un analīzes veidus, kā arī pētījumu zinātnisko stiprumu.
Kompetences:Spēj modelēt iespējas, vai saskatīt šķēršļus kvalitatīvā pētījuma izmantošanai sava promocijas darba empīriskajā pētījumā, spēj kritiski izvērtēt nepieciešamību integrēt ar kvalitatīvo pētniecību saistītas aktivitātes savā zinātniskajā un profesionālajā darbībā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Berg, B. L. (2017). Qualitative research methods for the social sciences (9th ed.). Boston: Allyn & Bacon.
2Bowling, A. (2014). Research methods in health: Investigating health and health services. Open University Press.
3Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage.
4Mārtinsone, K., Pipere, A. (Red.) (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: Starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU.
5Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (Red.) (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: Raka.
6Pitney, W. (2020). Qualitative research in the health professions. Slack Incorporated.
7Ārvalstu studentiem/For international students
8Berg, B. L. (2017). Qualitative research methods for the social sciences (9th ed.). Boston: Allyn & Bacon.
9Bowling, A. (2014). Research methods in health: Investigating health and health services. Open University Press.
10Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage.
Papildu literatūra
1Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (Eds.) (2011). The Sage handbook of qualitative research. 4th ed. Sage.
2Howitt, D. (2019). Introduction to qualitative research methods in psychology putting theory into practice. 4th edition. Pearson.
3Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka.
4Kvale, S. (2015). Interviews. An introduction to qualitative research interviewing. Sage.
5Marks, D. F., Murray, M. D., Evans, B., & Estacio, E. V. (Eds.) (2021). Health psychology: Theory, research and practice (4th ed.). London: SAGE Publications.
6Reavey P. (Ed.) (2016). Visual methods in psychology: Using and interpreting images in qualitative research. Psychology Press.
7Wertz, F. J. (2011). Five ways of doing qualitative analysis. Guilford Publications Inc.
8Ārvalstu studentiem/For international students
9Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (Eds.) (2011). The Sage handbook of qualitative research. 4th ed. Sage.
10Howitt, D. (2019). Introduction to qualitative research methods in psychology putting theory into practice. 4th edition. Pearson.
11Kvale, S. (2015). Interviews. An introduction to qualitative research interviewing. Sage.
Citi informācijas avoti
1Baptiste, I. (2001). Qualitative Data Analysis: Common Phases, Strategic Differences, 2001. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [On-line Journal], 2(3).
2Qualitative Social Research (On-line journal) ISSN: 1438-5627 Available from: http://www.qualitative-research.net/fqs/fqs-eng.htm
3Qualitative Inquiry ISSN: 1077-8004 Published by SAGE. Available from: http://www.sagepub.com/journals/Journal200797
4Qualitative Research in Psychology ISSN: 1478-0887 Published by Taylor and Francis. Available from: http://www.tandf.co.uk/journals/titles/14780887.asp