Pārlekt uz galveno saturu

Kvalitatīvās pētniecības metodes II

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.01.2022 15:51:05
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_330LKI līmenis:8. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija; Farmācija; Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anita Pipere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:J. Asara iela 5, Rīga, LV-1009, vppkatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūts studiju kurss Kvalitatīvās pētniecības metodes I.
Mērķis:
Padziļināti attīstīt doktorantu zināšanas un prasmes kvalitatīvajā pētniecībā, kā arī pilnveidot doktorantu kompetenci zinātniski korekti integrēt kvalitatīvās pētniecības piedāvātās iespējas sava promocijas darba tēmas ietvaros.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kvalitatīvā pētījuma zinātniskās kategorijas un pētījuma plānošanaLekcijas1.00auditorija
2Kvalitatīvā pētījuma zinātniskās kategorijas: praktiskie aspektiNodarbības1.00auditorija
3Kvalitatīvo datu vākšanas kontekstiLekcijas1.00auditorija
4Kvalitatīvo datu vākšana: praktiskie aspektiNodarbības1.00auditorija
5Kvalitatīvo datu analīzes kontekstiLekcijas1.00auditorija
6Kvalitatīvo datu analīze: praktiskie aspektiNodarbības1.00auditorija
7Pētījuma dalībnieku atlase kvalitatīvajā pētniecībāNodarbības1.00auditorija
8Kvalitatīvo pētījumu kvalitātes kritērijiLekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1) Izstrādāt literatūras sarakstu (ne mazāk kā 20 zinātnisko rakstu), kas atspoguļotu kvalitatīvās pētniecības pieejas, dizainus, datu vākšanas un analīzes metodes, dalībnieku atlasi, zinātniskā stipruma nodrošināšanu atbilstoši sava promocijas darba tēmai/ jomai. 2) Sagatavoties ieskaites uzdevumam: Kvalitatīvā pētījuma projekta izstrādei atbilstoši sava promocijas darba tēmai/ jomai.
Vērtēšanas kritēriji:
Vērtēšanas kritēriji: Ieskaitīts/neieskaitīts Uzdevums starpieskaitei: kvalitatīvo pētījumu literatūras saraksts (20%). Uzdevums ieskaitei: Izstrādāt pētījuma projektu ar šādu struktūru un satura prasībām: 1) sava promocijas darba tēma; 2) kvalitatīvās metodes/ dizaina izvēles pamatojums; 3) metodes/ metožu apraksts; 4) mijiedarbība ar pētāmajiem; 5) metodes realizācijas gaita; 6) iegūtie rezultāti, to prezentācija, apstrāde un interpretācija; 7) metodes zinātniskā stipruma pamatojums; 8) pētnieka ietekme uz pētījumu un tā rezultātiem; 9) pētījuma ierobežojumi; 10) secinājumi; 11) izmantotā literatūra (80%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc kursa apguves spēs skaidrot kvalitatīvā pētījuma zinātnisko kategoriju izstrādes nosacījumus un kontekstus, pētījuma dizainu un datu vākšanas metožu problemātiku zinātnes nozares un pētījuma tēmas kontekstā, kvalitatīvo pētījumu datu analīzes problemātiku un pieejas izvēli ietekmējošos faktorus. Analizēt galvenās kvalitatīvo pētījumu kvalitātes kritēriju klasifikācijas pieejas.
Prasmes:Spēs modelēt kvalitatīva pētījuma zinātniskās kategorijas, kvalitatīvo datu vākšanas un analīzēt metodes, dalībnieku atlases vispārējos principus un to pielietošanas īpatnības savam promocijas darbam. Kritiski izvērtēt aplūkotajos pētījumos pielietotos dizainus, datu ieguves, apstrādes un analīzes veidus, atlasīt savam pētījumam nepieciešamos augstas kvalitātes kvalitatīvos pētījumus.
Kompetences:Students spēs izstrādāt kvalitatīva pētījuma projektu, atbilstoši sava promocijas darba tematam/jomai, demonstrējot savas literatūras analīzes un spēs sintēzēt spējas, prasmi pamatot pētījuma aktualitāti, problēmu, formulēt mērķi un pētniecisko jautājumu/us, spēs izvēlēties piemērotas datu vākšanas un analīzes, kritiski izvērtēt pētījuma projekta ierobežojumus un pamatot pētījuma zinātnisko stiprumu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Berg, B. L. (2017). Qualitative research methods for the social sciences (9th ed.). Boston: Allyn & Bacon.
2Bowling, A. (2014). Research methods in health: Investigating health and health services. Open University Press.
3Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage.
4Mārtinsone, K., Pipere, A. (Red.) (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: Starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU.
5Pitney, W. (2020). Qualitative research in the health professions. Slack Incorporated.
6Ārvalstu studentiem/For international students
7Berg, B. L. (2017). Qualitative research methods for the social sciences (9th ed.). Boston: Allyn & Bacon.
8Bowling, A. (2014). Research methods in health: Investigating health and health services. Open University Press.
9Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage.
Papildu literatūra
1Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (Eds.) (2011). The Sage handbook of qualitative research. 4th ed. Sage.
2Green, J., & Thorogood, N. (2018). Qualitative methods for health research (introducing qualitative methods series) (4th ed.). Sage Publications
3Howitt, D. (2019). Introduction to qualitative research methods in psychology putting theory into practice. Fourth edition. Pearson.
4Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka.
5Kvale, S. (2015). Interviews. An introduction to qualitative research interviewing. Sage.
6Marini, M. G. (2015). Narrative medicine: Bridging the gap between evidence-based care and medical humanities. Springer.
7Marks, D. F., Murray, M. D., Evans, B., & Estacio, E. V. (Eds.) (2021). Health psychology: Theory, research and practice (4th ed.). London: SAGE Publications.
8Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (Red.) (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: Raka.
9Ārvalstu studentiem/For international students
10Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (Eds.) (2011). The Sage handbook of qualitative research. 4th ed. Sage.
11Green, J., & Thorogood, N. (2018). Qualitative methods for health research (introducing qualitative methods series) (4th ed.). Sage Publications
12Howitt, D. (2019). Introduction to qualitative research methods in psychology putting theory into practice. Fourth edition. Pearson.
13Kvale, S. (2015). Interviews. An introduction to qualitative research interviewing. Sage.
Citi informācijas avoti
1Baptiste, I. (2001). Qualitative Data Analysis: Common Phases, Strategic Differences, 2001. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [On-line Journal], 2(3).
2Levitt, H. M. etc. (2018). Journal article reporting standards for qualitative primary, qualitative meta-analytic, and mixed methods research in psychology: The APA publications and communications board task force report. American Psychologist, 73(1), 26-46
3Levitt, H. M. (2020). Reporting qualitative research in psychology: How to meet APA style journal article reporting standards (revised ed.). APA.
4Qualitative Social Research (On-line journal) ISSN: 1438-5627
5Qualitative Inquiry ISSN: 1077-8004 Published by SAGE.
6Qualitative Research in Psychology ISSN: 1478-0887 Published by Taylor and Francis
7RSU pieejamās datu bāzes un citi internetresursi. /RSU's available databases and other internet resources.