.
Ekopsiholoģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:07.11.2023 16:26:12
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_345 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Māszinības; Politikas zinātne; Socioloģija; Tirgzinības un reklāma; Tiesību zinātne; Ārstniecība; Komunikācijas zinātne; Vadībzinātne; Tiesību zinātne; Personu un īpašuma aizsardzība; Pedagoģija; Medicīnas pakalpojumi; Informācijas un komunikācijas zinātne; Sabiedrības veselība; Veselības vadība; Zobārstniecība; Bioloģija; Medicīnas tehnoloģijas; Klīniskā farmācija; Civilā un militārā aizsardzība; Farmācija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Sociālā antropoloģija; Psiholoģija; Uzņēmējdarbības vadība; Sporta treneris; Dzīvās dabas zinātnes | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ingūna Griškēviča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamata zināšanas vispārīgajā psiholoģijā. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt zināšanas par ekopsiholoģiju kā jaunas integratīvas psiholoģijas virziena attīstību, tās galvenajiem konceptiem un jaunākajiem pētījumiem jomā, radīt izpratni par dabiskās vides ietekmi uz cilvēka psiholoģiskajiem procesiem un dabā balstīto terapiju iespējām veicināt psihisko veselību. Attīstīt kompetences ekopsiholoģijas jēdzienu un paņēmienu izmantošanā gan personīgajā dzīvē, gan turpmākajā profesionālajā darbībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ekopsiholoģijas virziena teorētiskais modelis. Ekopsiholoģijas ideju attīstības vēsture. Ekopsiholoģijas virziena izveides galvenie autori un teorētiskais modelis. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
2 | Ekopsiholoģisko pētījumu virzieni. Vides un psihiskās veselības mijattiecības. Ekoloģisko, bioloģisko, psiholoģisko un sociālo sistēmu tīklojums un tā saistība ar psiholoģisko labbūtību. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
3 | Ekopsiholoģijas pielietojuma formas. Ekopsiholoģijā balstītās terapijas. Ekopsiholoģiskā konsultēšana un ekopsihoterapija. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
4 | Ekopsiholoģiskās prakses un terapeitiskie paņēmieni. Ekopsiholoģijas pieejas integrācija psiholoģiskās palīdzības jomā individiem, organizācijās un sabiedrībā. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti, patstāvīgā darba ietvaros, pēta literatūru, piedalās grupu darbā un diskusijās, individuāli apgūst un pilnveido ekopsiholoģisko paņēmienu praktiskās iemaņas un veic vingrinājumus. Apgūst videolekciju materiālu un aizpilda pašpārbaudes testus par lekciju tēmām. Izstrādā individuālo ekopsiholoģiskā atbalsta programmu un prezentē to seminārnodarbībā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Videolekciju apgūšana, pašpārbaudes testu izpilde, aktīva dalība praktiskajās nodarbībās – 20%. 2. Mērķa izvirzīšana un ekopsiholoģiskā plāna sastādīšana psihiskās veselības atbalstam, kas tiek prezentēts seminārnodarbībā – 30%. 3. Zinātniskā pētījuma analīze par janākajām atziņām ekopsiholoģijā, kas tiek prezentēta seminārnodarbībā - 20%. 4. Individuālā ekopsiholoģiskas intervences plāna izstrāde, kas tiek prezentēta seminārnodarbībā - 30%. Gala vērtējums tiek izlikts 10 ballu skalā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Definē ekopsiholoģijas virziena modeli, attīstības virziena izveides autorus un teorijas. Identificē ekopsiholoģisko pētījumu virzienus, vides un mentālās veselības mijattiecības, eko-bio-psiho-socio sistēmu tīklojums saistībā ar psiholoģisko labbūtība. Nosauc ekopsiholoģijas pielietojuma formas, ekopsiholoģijā balstītās terapijas, ekopsiholoģiskās konsultēšanas un ekopsihoterapijas principus. Apraksta ekopsiholoģiskās prakses un terapeitiskos paņēmienus, ekopsiholoģijas pieejas integrācijas iespējas psiholoģiskajā palīdzībā. | ||||||||
Prasmes: | Raksturo ekopsiholoģijas virziena modeļus, attīstības virziena izveides autorus un teorijas. Orientējas ekopsiholoģisko pētījumu virzienos, vides un mentālās veselības mijattiecībās, eko-bio-psihosocio sistēmu tīklojumos un izprot to saistību ar psiholoģisko labbūtību. Atpazīst un salīdzina ekopsiholoģijas pielietojuma formas, ekopsiholoģijā balstītās terapijas, ekopsiholoģiskās konsultēšanas un ekopsihoterapijas principus. Ilustrē ekopsiholoģiskās prakses un terapeitiskos paņēmienus, ekopsiholoģijas pieejas integrācijas iespējas psiholoģiskajā palīdzībā. | ||||||||
Kompetences: | Analizē ekopsiholoģijas virziena modeļus, attīstības virziena izveides autoru pieejas un teorijas. Producē ekopsiholoģiskos pētījumus, vides un psihiskās veselības mijattiecības, eko-bio-psiho-socio sistēmu tīklojumus to saistībā ar psiholoģisko labbūtību. Plāno ekopsiholoģijas formu, ekopsiholoģijā balstīto terapiju, ekopsiholoģiskās konsultēšanas un ekopsihoterapijas principu pielietojumu praksē. Pielieto ekopsiholoģiskās prakses un terapeitiskos paņēmienus, ekopsiholoģijas pieejas integrāciju psiholoģiskajā palīdzībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Armenis, A. (2020). Ecopsychology: A Theoretical Conceptualization. Independently Published. | ||||||||
2 | Conesa-Sevilla, J. (2019). Ecopsychology Revisited: For Whom Do the 'Nature' Bells Toll? Humboldt State University | ||||||||
3 | International Handbook of Forest Therapy (2021). Cambridge Scholars Publishing | ||||||||
4 | Molnos, Z. (2019). The Ecopsychological Paradigm Model. Hungary. Ecopsychology Institut | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ecopsychology. Journal. Editor-in-Chief: Peter H. Kahn Jr., PhD. | ||||||||
2 | European Journal of Ecopsychology. | ||||||||
3 | The Trumpheter, Journal of Ecosophy. ISSN 0832-6193 (Print) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | International Centre for Ecopsychology | ||||||||
2 | International Ecopsychology Society |