.
Pedagoģija vides un veselības ilgtspējai
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2023 09:52:27
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_346 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija | Mērķauditorija: | Vecmāšu zinības; Komunikācijas zinātne; Ārstniecība; Veselības vadība; Pedagoģija; Medicīnas pakalpojumi; Civilā un militārā aizsardzība; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Rehabilitācija; Vadībzinātne; Māszinības; Dzīvās dabas zinātnes; Bioloģija; Sporta treneris; Klīniskā farmācija; Sociālā antropoloģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Tiesību zinātne; Psiholoģija; Politikas zinātne; Farmācija; Zobārstniecība; Uzņēmējdarbības vadība; Tirgzinības un reklāma; Tiesību zinātne; Socioloģija; Sabiedrības veselība; Medicīnas tehnoloģijas; Informācijas un komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aira Aija Krūmiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Savam studiju līmenim, profesijai un specializācijai atbilstošas vispārējas zināšanas. Pamatzināšanas pedagoģijā. | ||||||||
Mērķis: | Paplašināt RSU dažādās studiju programmās studējošo zināšanas, prasmes un kompetenci par pedagoģijas nozīmi un lomu sabiedrības izglītošanā vides un veselības ilgtspējas jautājumos un problemātikā, kas saistīti ar vides izmaiņu ietekmi uz veselību un veselības sistēmu ietekmi uz vidi, lai ar mūsdienīgu pedagoģijas stratēģiju palīdzību integrētu tās savā profesionālajā darbā ar klientu/pacientu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pedagoģija un izglītība vides ilgtspējai | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Pedagoģija un izglītība, ilgtspējīgai veselības nodrošināšanai un saglabāšanai | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Veselības un ekosistēmu savstarpējā atkarība un saistība. Izglītojošā darba specifika, nozīme, praktiski risinājumi | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras atlasi un analīzi, pedagoģijas, vides zinātnes un veselības aprūpes nozarēs – izstrādāt katras tēmas tematikai atbilstošu patstāvīgo darbu (individuāli vai 2-3 studentu grupā). Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Individuālā līdzdalība nodarbībās, diskusijās, grupu darbos (10%), patstāvīgo darbu prezentācijās (40%). • Izstrādātā ilgtspējīga veselības un vides izglītības koncepcija savas izvēlētās profesijas kontekstā un tās prezentācija (50%). Gala vērtējumu veido: • obligāts nodarbību apmeklējums un iesaiste (10%); • visu katrā nodarbībā uzdoto praktisko darbu izpilde (40%) un izstrādātās ilgtspējīgas izglītības koncepcijas aizstāvēšana (50%). Pārbaudījuma / eksāmena vērtēšanas kritēriji: 1) zinātniskums – literatūras un informācijas avotu kvalitāte; 2) atbilstība tēmai (akcentēts vides un veselības ilgtspējas aspekts) un savai profesijai; 3) praktiskas lietojuma iespējas profesionālajā darbībā ar klientu/ pacientu/ auditoriju; 4) prasme sadarboties, strādāt komandā, reflektēt par savu veikumu un novērtēt kolēģa darbu; 5) korekts e-studijās iesniegto materiālu noformējums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Iegūst zināšanas un izpratni par pedagoģijas konceptu veselības un vides ilgtspējas kontekstā, vides un veselības problēmu būtību un risināšanas iespējām, likumībām, cēloņu un seku sakarībām, to saturu un nozīmi, kā arī ilgtspējas nozīmi un lomu sabiedrības dzīvē un veselības saglabāšanā. | ||||||||
Prasmes: | Analizē un izvērtē vides un veselības problēmas, radoši izmanto pedagoģijas pieejas un instrumentāriju ilgtspējīgu risinājumu izstrādē un ieviešanā savā profesionālajā darbā. Izstrādā un aizstāv savu ilgtspējīgas izglītības koncepciju. | ||||||||
Kompetences: | Izprot pedagoģijas nozīmību, kompetenti spriež par vides un veselības problemātiku, atbilstoši integrējot gūtās zināšanas un prasmes profesionālajā vidē. Demonstrē prasmi kompetenti un radoši organizēt savu darbu, kā arī veidot sadarbību ar kolēģiem, klientiem, pacientiem, studentiem. Kritiski un argumentēti meklē un īsteno starpdisciplināras (pedagoģija, vides un sabiedrības veselība, veselības aprūpe u.c.) pieejas. Mērķtiecīgi un patstāvīgi pilnveido savu profesionālo kompetenci. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Rui. N. (2022). Healthcare As a Universal Human Right: Sustainability in Global Health. Taylor & Francis Group. | ||||||||
2 | Education and Climate Change: The Role of Universities. (2020), ed. by Reimers, F.M. Springer International Publishing AG. | ||||||||
3 | Eugene, E. (2019). Teaching sustainability: modern challenges / Eugene Eteris. Mauritius: LAP Lambert Academic Publishing; Part 4. Goals and targets: solutions for teaching sustainability; Part 5. Educational challenges. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Koehn, P.H., Uitto, J.I. (2017). Universities and the Sustainable Development Future: Evaluating Higher-Education Contributions to the 2030 Agenda. Taylor & Francis Group. | ||||||||
2 | Sport, Performance and Sustainability. (2023). ed. by Svensson, D. et al. Taylor & Francis Group. | ||||||||
3 | Eugene, E., Sparitis O. (2022). Modern Educational Revolution: Challenges and Solutions. LAP Lambert Academic Publishing. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Latvijas ilgtspējīgas izglītības stratēģija līdz 2030.gadam. | ||||||||
2 | UNESCO Stratēģija par izglītību veselībai un labklājībai: ieguldīšana ilgtspējīgas attīstības mērķos. | ||||||||
3 | Challenges, opportunities and innovations in social work field education / edited by Ronnie Egan, Nicole Hill and Wendy Rollins. New Yor : Routledge, Taylor & Francis Group. (2021). xxi, 201 lpp. Routledge advances in social work. | ||||||||
4 | PLANETARY HEALTH - Planetary Health Alliance | ||||||||
5 | AMEE Consensus Statement: Planetary health and education for sustainable healthcare: Medical Teacher: Vol 43, No 3 (tandfonline.com) | ||||||||
6 | List of issues Medical Teacher (tandfonline.com) |