.
Procesu vadība veselības aprūpē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:52
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VVDG_031 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 8.00 | ECTS: | 12.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Ekonomika; Sociālā ekonomika | Mērķauditorija: | Veselības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Olav Goetz | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 36 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 72 | ||||
Kopā kontaktstundas | 96 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Datu analīze veselības aprūpē, Ekonomiskā modelēšana veselības aprūpē, Veselības ekonomika, Veselības vadība. | ||||||||
Mērķis: | Šī kursa mērķis ir sniegt studentiem pamatzināšanas par procesu vadību, modelēšanu un simulāciju veselības aprūpē. Tas balstās uz studiju kursiem “Datu analīze veselības aprūpē” un “Ekonomiskā modelēšana veselības aprūpē”, īpašu uzmanību pievēršot modelēšanai, kas saistīta ar procesu vadību veselības nozarē un piemērotu metožu pielietošanu, lai izprastu procesu vadības pieeju un nozīmi veselības aprūpes sistēmā un uzņēmumos. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Procesi veselības aprūpē – definīcijas, terminoloģija, raksturojums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Procesu vadība – definīcijas, terminoloģija, koncepti | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Datu ieguve simulācijām | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | datorklase | |||||||
4 | Modelēšanas un simulāciju pielietojums veselības aprūpē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
5 | Procesu simulācija | Lekcijas | 1.00 | datorklase | |||||
Nodarbības | 5.00 | datorklase | |||||||
6 | Izmaksu simulācija | Lekcijas | 1.00 | datorklase | |||||
Nodarbības | 5.00 | datorklase | |||||||
7 | OP simulācija | Lekcijas | 1.00 | datorklase | |||||
Nodarbības | 5.00 | datorklase | |||||||
8 | Ģeogrāfiskā modelēšana | Lekcijas | 2.00 | datorklase | |||||
Nodarbības | 5.00 | datorklase | |||||||
9 | Biznesa simulācijas spēle | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | • Patstāvīga zinātniskās literatūras apguve par procesu vadību, modelēšanu un simulāciju; • Informācijas apkopošana un analīze individuālo un grupu praktisko darbu veikšanai; • Grupu un patstāvīgo darbu izstrāde procesu modelēšanā un rezultātu prezentācija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Aktivitāte interaktīvo lekciju laikā. • Individuālo un grupu situāciju uzdevumu risināšana nodarbībās. • Eksāmena atbilžu pareizība un precizitāte. • Studentu gala vērtējumu sastādīs 50% no gala eksāmena un 50% no patstāvīgajiem un citiem paveiktajiem uzdevumiem nodarbībās. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgi nokārtojot moduļa kursu, studenti: • iegūs pamatzināšanas par procesu vadību izmantojot modelēšanas un simulācijas pieeju veselības aprūpē; • pārzinās procesu vadības teoriju; • spēs atpazīt un izmantot procesu vadības un simulācijas metožu potenciālu veselības aprūpes vadībā; • definēs veselības aprūpes modelēšanas un simulācijas pamatelementus; • identificēs veselības aprūpes iestāžu darbības vides īpatnības; • aprakstīs veselības aprūpes sistēmas darbību un sistēmas izmaiņu pārvaldību. | ||||||||
Prasmes: | Studenti iegūs prasmes: • izprast iespējamās procesu vadības, modelēšanas un simulācijas ieviešanas jomas veselības aprūpē; • izprast veselības aprūpes iestāžu ekonomiku un to, kā procesu vadība, modelēšana un simulācija varētu palīdzēt atrisināt problēmas veselības aprūpes vadībā; • pielietot modelēšanu un simulāciju, izmantojot simulācijas programmatūru, piem. MedModel vai atvērtā pirmkoda programmatūru; • analizēt situācijas un atpazīt veselības pārvaldības problēmas un pamatot, vai un kā procesu vadības paņēmieni varētu būt noderīgi, lai pārvarētu šos šķēršļus; • interpretēt ekonomisko jēdzienu izmantošanu veselības aprūpes vadībā; • izskaidrot ekonomiskās modelēšanas nozīmi lēmumu pieņemšanā veselības sektorā. | ||||||||
Kompetences: | Studenti iegūs kompetences: • novērtēt procesu vadības, modelēšanas un simulācijas potenciālu veselības aprūpes sisitēmas un iestāžu vadībā; • identificēt un risināt problēmas veselības aprūpē, izmantojot novatoriskus procesu vadības rīkus; • atbalstīt ekonomiski pamatotu lēmumu pieņemšanu veselības aprūpes jomā; • pilnveidot veselības aprūpes pakalpojumu efektivitāti. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Banks, J. (2014), Discrete-event system simulation. 5th ed. Prentice-Hall international series in industrial and systems engineering, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ. | ||||||||
2 | Law, A. M. (2015), Simulation modeling and analysis, 5th ed., Boston. | ||||||||
3 | Drummond M. (2015), Methods for the economic evaluation of health care programmes, Oxford university Press. Available from: ProQuest Ebook Central Academic Complete | ||||||||
4 | Frederick S. H., Lieberman G. J. (2021), Introduction to Operations Research. McGraw-Hill: Boston MA. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Brailsford, S.C., Harper, P.R., Patel, B., Pitt, M. (2009), “An analysis of the academic literature on simulation and modelling in health care.” J of Sim 3 (3):130-140. | ||||||||
2 | Buttigieg, S.C., Dey, P.K., Gauci, D. (2016), “Business process management in health care: current challenges and future prospects.”, Innovation and Entrepreneurship in Health 2016:3 1-13 | ||||||||
3 | Cardoen, B., Demeulemeester, E., Beliën, J. (2010), “Operating room planning and scheduling: A literature review.” European journal of operational research 201 (3):921-932. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Winter Simulation Conference Archive. Available from: https://informs-sim.org/ |