Pārlekt uz galveno saturu

Pedagoģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.02.2024 16:12:46
Par studiju kursu
Kursa kods:ZHAS_012LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģijaMērķauditorija:Zobārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anda Mironova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Zobu terapijas un mutes veselības katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Dzirciema iela 20, zhsatrsu[pnkts]lv, +371 67455560
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)3Kopā nodarbību kontaktstundas9
Kopā kontaktstundas19
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)3Kopā nodarbību kontaktstundas9
Kopā kontaktstundas13
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Pedagoģijas un veselības izglītības pamatprincipu apguve, kas veido izpratni par mācību procesu un tā plānošanas nosacījumiem, informācijas uztveres un nodošanas veidiem, mācību stratēģiju un metožu izvēli, mācību materiālu izveides nosacījumiem, atbilstoši izvēlētām stratēģijām un mācību metodēm, mācību procesa novērtēšanu,
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads pedagoģijā.Lekcijas1.00E-studiju vide
2Pedagoģijas teorijas.Lekcijas1.00E-studiju vide
3Kognitīvās likumsakarības dažādos vecuma posmos: 1-3 g.v.Lekcijas1.00E-studiju vide
4Kognitīvās likumsakarības dažādos vecuma posmos: 4-7 g.v.Lekcijas1.00E-studiju vide
5Kognitīvās likumsakarības dažādos vecuma posmos: 7-11 g.v. Kognitīvās likumsakarības dažādos vecuma posmos: 12-18 g.v.Lekcijas1.00E-studiju vide
6Vecu cilvēku apmācības īpatnības.Lekcijas1.00E-studiju vide
7Mācību metodes.Lekcijas1.00E-studiju vide
8Motivējošā intervija.Nodarbības2.00auditorija
9Dažādu situāciju analīzes.Nodarbības1.00auditorija
10Mācību metožu pielietošana klīnikā.Nodarbības2.00klīniskā bāze
11Pedagoģijas projekta prezentācijas. Eksāmens.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Darbs ar literatūru, grupu darbs, dažādu situāciju analīze, e-studiju materiālu apguve, patstāvīgais darbs pacienta problēmu novērtēšanā un izglītošanā. Kursa ietvarā sagatavo prezentācijas par pedagoģisku tēmu. Kursa novērtēšanas anketas aizpildīšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Students izprot pedagoģijas procesu, izglītošanas un audzināšanas nozīmi – izglītojoša darba nozīme pacienta veselības un dzīves līmeņa uzturēšanai un saglabāšanai. Gala vērtējums sastāda 50% nodarbību apmeklējums, sagatavoto prezentāciju prezentēšna un 50% rakstisks eksāmens par lekcijās apgūto.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Ietver zināšanas par mācību procesu kopumā (motivācija, vajadzību izvērtējums, mācību mērķu un uzdevumu definēšana, mācīšanās stratēģijas un mācību metožu izvēle, mācību procesa efektivitātes izvērtēšana), veselības izglītības pieejām, informācijas nodošanu, atbilstoši profilakses līmeņiem (primārās, sekundārās, terciārās), vispārējo un profesionālo saskarsmi un komunikāciju, dažādu kultūru, rases un reliģisko piederību tradīcijām.
Prasmes:Students būs apguvis mācību procesa plānošanu, atbilstoši vajadzību izvērtējumam, izvēlēties un pielietot izvirzītiem mācību uzdevumiem atbilstošākās mācību metodes un tās realizēt, veidot pozitīvu un cieņpilnu komunikāciju ar pacientu dažādās vecuma grupās, vadīt pacienta bailes un satraukumu, ievērot latviešu literārās valodas normas lietišķajā un darījumu stilā.
Kompetences:Students, apgūstot kursu, spēs: izstrādāt un ieviest jaunas izglītojošas programmas un metodiskus līdzekļus, pielietot jau esošās izglītojošās programmas dažādām iedzīvotāju vecuma grupām, organizēt un vadīt izglītojošus pasākumus mutes veselības veicināšanā dažādām iedzīvotāju vecuma un sociālajām grupām, veidot pozitīvu komunikāciju ar pacientu visās vecuma grupās, kā arī pacientiem ar īpašām vajadzībām, komunicēt ar pacientu, viņu ģimenēm, tuviniekiem, kas iesaistīti zobārstniecības pacienta aprūpē, loģiski argumentēt, diskutēt, prezentēt savu nostāju, paust viedokli un iegūt nepieciešamo informāciju komunikācijā ar dažāda vecuma klientiem un kolēģiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Fadels Čārlzs, Bialika Maja, Trilings Bērnijs. Četru dimensiju izglītība. 2017, Lielvārds
2Fišers Roberts. Mācīsim bērniem mācīties. RAKA, 2012 (akceptējams izdevums)
3Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca R.: ZVAIGZNE ABC 2000. (Terminoloģija ir atbilstoša šī brīža vajadzībām)
4Purēns Vilnis. Kā attīstīt kompetenci. 2017, RaKa
5Šteinberga Airisa. Pedagoģiskā psiholoģija. RaKa, 2013 (akceptējams izdevums)
6 Martinsone Kristīne. “Pieaugušo izglītība”. RAKA, 2012 (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Ann Alder. “Pattern Making, Pattern Breaking: Using Past Experience and New Behaviour in Training, Education and Change Management”. Taylor & Francis Group, 2010 (akceptējams izdevums)
2David I. Mostofsky, Farida Fortune, Donald B. Giddon, and Farida Fortune. Behavioral Dentistry. 2013 (akceptējams izdevums)
3Gill Robins. “Praise, Motivation and the Child”. Taylor & Francis Group, 2012 (akceptējams izdevums)
4Susan Wallace. Motivating Unwilling Learners in Further Education: The Key to Improving Behaviour. 2017