.
Pedagoģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.02.2024 16:12:46
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | ZHAS_012 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija | Mērķauditorija: | Zobārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anda Mironova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Zobu terapijas un mutes veselības katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 20, zhsrsu[pnkts]lv, +371 67455560 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 9 | ||||
Kopā kontaktstundas | 19 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 9 | ||||
Kopā kontaktstundas | 13 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Pedagoģijas un veselības izglītības pamatprincipu apguve, kas veido izpratni par mācību procesu un tā plānošanas nosacījumiem, informācijas uztveres un nodošanas veidiem, mācību stratēģiju un metožu izvēli, mācību materiālu izveides nosacījumiem, atbilstoši izvēlētām stratēģijām un mācību metodēm, mācību procesa novērtēšanu, | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads pedagoģijā. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Pedagoģijas teorijas. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Kognitīvās likumsakarības dažādos vecuma posmos: 1-3 g.v. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Kognitīvās likumsakarības dažādos vecuma posmos: 4-7 g.v. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
5 | Kognitīvās likumsakarības dažādos vecuma posmos: 7-11 g.v. Kognitīvās likumsakarības dažādos vecuma posmos: 12-18 g.v. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Vecu cilvēku apmācības īpatnības. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Mācību metodes. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
8 | Motivējošā intervija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Dažādu situāciju analīzes. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Mācību metožu pielietošana klīnikā. | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
11 | Pedagoģijas projekta prezentācijas. Eksāmens. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs ar literatūru, grupu darbs, dažādu situāciju analīze, e-studiju materiālu apguve, patstāvīgais darbs pacienta problēmu novērtēšanā un izglītošanā. Kursa ietvarā sagatavo prezentācijas par pedagoģisku tēmu. Kursa novērtēšanas anketas aizpildīšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Students izprot pedagoģijas procesu, izglītošanas un audzināšanas nozīmi – izglītojoša darba nozīme pacienta veselības un dzīves līmeņa uzturēšanai un saglabāšanai. Gala vērtējums sastāda 50% nodarbību apmeklējums, sagatavoto prezentāciju prezentēšna un 50% rakstisks eksāmens par lekcijās apgūto. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Ietver zināšanas par mācību procesu kopumā (motivācija, vajadzību izvērtējums, mācību mērķu un uzdevumu definēšana, mācīšanās stratēģijas un mācību metožu izvēle, mācību procesa efektivitātes izvērtēšana), veselības izglītības pieejām, informācijas nodošanu, atbilstoši profilakses līmeņiem (primārās, sekundārās, terciārās), vispārējo un profesionālo saskarsmi un komunikāciju, dažādu kultūru, rases un reliģisko piederību tradīcijām. | ||||||||
Prasmes: | Students būs apguvis mācību procesa plānošanu, atbilstoši vajadzību izvērtējumam, izvēlēties un pielietot izvirzītiem mācību uzdevumiem atbilstošākās mācību metodes un tās realizēt, veidot pozitīvu un cieņpilnu komunikāciju ar pacientu dažādās vecuma grupās, vadīt pacienta bailes un satraukumu, ievērot latviešu literārās valodas normas lietišķajā un darījumu stilā. | ||||||||
Kompetences: | Students, apgūstot kursu, spēs: izstrādāt un ieviest jaunas izglītojošas programmas un metodiskus līdzekļus, pielietot jau esošās izglītojošās programmas dažādām iedzīvotāju vecuma grupām, organizēt un vadīt izglītojošus pasākumus mutes veselības veicināšanā dažādām iedzīvotāju vecuma un sociālajām grupām, veidot pozitīvu komunikāciju ar pacientu visās vecuma grupās, kā arī pacientiem ar īpašām vajadzībām, komunicēt ar pacientu, viņu ģimenēm, tuviniekiem, kas iesaistīti zobārstniecības pacienta aprūpē, loģiski argumentēt, diskutēt, prezentēt savu nostāju, paust viedokli un iegūt nepieciešamo informāciju komunikācijā ar dažāda vecuma klientiem un kolēģiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Fadels Čārlzs, Bialika Maja, Trilings Bērnijs. Četru dimensiju izglītība. 2017, Lielvārds | ||||||||
2 | Fišers Roberts. Mācīsim bērniem mācīties. RAKA, 2012 (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca R.: ZVAIGZNE ABC 2000. (Terminoloģija ir atbilstoša šī brīža vajadzībām) | ||||||||
4 | Purēns Vilnis. Kā attīstīt kompetenci. 2017, RaKa | ||||||||
5 | Šteinberga Airisa. Pedagoģiskā psiholoģija. RaKa, 2013 (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Martinsone Kristīne. “Pieaugušo izglītība”. RAKA, 2012 (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ann Alder. “Pattern Making, Pattern Breaking: Using Past Experience and New Behaviour in Training, Education and Change Management”. Taylor & Francis Group, 2010 (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | David I. Mostofsky, Farida Fortune, Donald B. Giddon, and Farida Fortune. Behavioral Dentistry. 2013 (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Gill Robins. “Praise, Motivation and the Child”. Taylor & Francis Group, 2012 (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Susan Wallace. Motivating Unwilling Learners in Further Education: The Key to Improving Behaviour. 2017 |