.
Oklūzijas disfunkcija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2022 13:32:59
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | ZHAS_029 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Stomatoloģija | Mērķauditorija: | Zobārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Egita Senakola | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Zobu terapijas un mutes veselības katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 20, zhsrsu[pnkts]lv, +371 67455560 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas visās bioloģijas disciplīnās vidusskolas programmas apmērā. | ||||||||
Mērķis: | Dot iespēju iegūt zināšanas par cilvēka ķermeņa kā vienota vesela uzbūvi un funkciju galvenajām likumsakarībām, pievēršot lielāku uzmanību galvas un kakla daļas orgāniem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Cilvēka ķermeņa uzbūves un attīstības pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Balsta un kustību orgānu uzbūve un funkcijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Iekšējo orgānu sistēmu uzbūve, funkcijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Cirkulācijas sistēma; maņu orgāni. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Endokrīnā sistēma; centrālās un perifērās sistēmas uzbūve un darbības mehānismi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Perifērās nervu sistēmas uzbūve un darbības mehānismi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Galvas un kakla orgānu inervācija, apasiņošana un limfas attece. Asinsvadi, asinsrite. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Cilvēka ķermeņa kā vienota vesela uzbūve un funkcijas. Eksāmens. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Koronārās artēriju stenozes (1). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
10 | Artēriju oklūzijas. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
11 | Artēriju oklūzijas (2). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
12 | Darbs ar pacientu hronisku oklūzijas gadījumos. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
13 | Oklūzija kā terapijas veids (1). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
14 | Oklūzija kā terapijas veids (2). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
15 | Oklūzija un bērnu zobārstniecība (1). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
16 | Oklūzija un bērnu zobārstniecība (2). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Uzdoto tēmu sagatavošana, iesniegšana. Prezentēšana. Aktīva darbība semināros. Aizpildīt kursa novērtēšanas aptauju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Piedalīšanās nodarbībās, lekcijās semināros un aktīva darbība, gala eksāmena sekmīga nokārtošana. Rakstisks gala eksāmens par lekcijās un nodarbībās apgūto vielu, tas sastāda 40% gala vērtējumu. 60% vērtējumu sastāda patstāvīgie darbi. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā students zinās nosaukt cilvēka ķermeņa orgānu sistēmas; pratīs aprakstīt to uzbūvi, novietojumu un galvenās funkcijas; zinās raksturot atsevišķu galvas un kakla orgānu inervāciju, apasiņošanu un limfas atteci. Būs zināšanas par funkcionālo anatomiju un oklūzijas pamatiem. Zināšanas par oklūzijas traumu un traumatiskiem oklūzijas spēkiem. | ||||||||
Prasmes: | Students atpazīs un pratīs parādīt orgānus un citas anatomiskas struktūras, atpazīs oklūzijas traumu un atpazīs novirzes no normas. | ||||||||
Kompetences: | Spēja nosaukt daļu anatomijas terminu latīņu valodā, spēja izvērtēt galvas un kakla rajona traumu radītās novirzes, spēja izvērtēt oklūzijas traumas nopietnību un nepieciešamo terapiju, nosūtot pie speciālista. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Eglīte K. Anatomija. 2. daļa, Asinsrites sistēma, iekšējie orgāni, nervu sistēma, sensoriskā sistēma. 2020. | ||||||||
2 | Eglīte K. Anatomija. I daļa [1], Skelets un muskuļi. 2020. | ||||||||
3 | Knipše G. Cilvēka anatomija. 1. daļa. Galva/Kakls 2020. | ||||||||
4 | Jeffrey O. Okeson. Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion. 2019 | ||||||||
5 | OKESON, J. P. Bell’s Oral and Facial Pain. Chicago. Illinois: International Quintessence Publishing Group, 2014. 7th edition | ||||||||
6 | Plauto, Christopher Aranha Watanabe. Anatomy for Oral and Maxillofacial Radiology. Bentham Science Publishers, 2018. ProQuest Ebook Central | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Fritsch, Helga, and Wolfgang Kuehnel. Color Atlas of Human Anatomy, Vol. 2: Internal Organs, Thieme Medical Publishers, Incorporated, 2014. ProQuest Ebook Central | ||||||||
2 | Platzer, Werner. Color Atlas of Human Anatomy. Vol 1. Locomotor System, Thieme Medical Publishers, Incorporated, 2014. ProQuest Ebook Central | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Jaunākie pieejamie intrneta resursi. |