Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Doktorantūras nodaļa
Kredītpunkti / ECTS:4 / 6
Kursa vadītājs:Ilze Konrāde
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:3. cikla (Doktora)
Mērķauditorija:Psiholoģija; Farmācija; Ārstniecība
Valoda:Angļu, Latviešu
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna

Mērķis

Iepazīties ar pedagoģiskā darba specifiku.
Doktoranta kā profesionāla ārsta un augstskolas mācībspēka pedagoģisko iemaņu ieguve un pilnveide, stiprinot rezidenta spēju līdzdiploma un rezidentūras studijās iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas loģiski, limitētā laika periodā un attiecīgajai mērķauditorijai saprotami strukturēt un nodot pacientiem, studējošajiem, kolēģiem un sabiedrībai kopumā.

Priekšzināšanas

Pieredze maģistratūras studijās;
Apgūts 1. doktorantūras studiju gada studiju kurss „Augstskolas pedagoģija”.

Rezultāti

Zināšanas

Doktorants spēs izklāstīt medicīniskās vai psiholoģiskās teorijas, formulēt pamatatziņas, sistematizēt, atlasīt mācību materiālu;
Studiju kursa apguves rezultātā doktorants nostiprina iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas izvēlētajā specialitātē, kā arī iegūst zināšanas saistībā ar pedagoģisko metožu pielietošanu:
a) augstskolas pedagoģiskajā darbā;
b) tālākizglītības īstenošanā ārstniecības un ārstniecības atbalsta pēcdiploma studiju pasniegšanas jomā.

Prasmes

Doktorants pratīs izvēlēties piemērotāko docēšanas metodi, konstruēt un integrēt apgūstamo materiālu inovatīvās pedagoģiskajās tehnoloģijās. Attīstīs spēju paskaidrot materiālu optimālā veidā, organizēt mācību procesu un atgriezenisko saiti.
Studiju kursa apguves rezultātā doktorants pratīs veikt pedagoģisko darbu:
a) universitātē, tajā skaitā vadīt studējošo teorētiskās un praktiskās nodarbības, kolokvijus. Papildu pedagoģiskajām prasmēm šī pedagoģiskā darba veida ietvaros tiek sekmēta spēja sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti, vadīt, mentorēt un motivēt profesionāli pilnveidoties profesionālajā pieredzē jaunākus kolēģus;
b) pacientu izglītošanā, t.sk. attīstot starppersonu komunikāciju prasmes;
c) tālākizglītības jomā.

Kompetences

Doktorantam būs attīstītas ar ārsta profesiju saistītās profesionālās, pedagoģiskās, komunikatīvās un metodiskās kompetences.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselības aprūpe (apakšprogramma Farmācija), DVAfeng3DoktorantūraObligāts
Veselības aprūpe (apakšprogramma Farmācija), DVAf3DoktorantūraObligātsIlze Konrāde, Dace Bandere, Kristīne Mārtinsone
Veselības aprūpe (apakšprogramma Medicīna), DVAmeng3DoktorantūraObligāts
Veselības aprūpe (apakšprogramma Medicīna), DVAm3DoktorantūraObligātsIlze Konrāde, Dace Bandere, Kristīne Mārtinsone
Veselības aprūpe (apakšprogramma Psiholoģija), DVApseng3DoktorantūraObligāts
Veselības aprūpe (apakšprogramma Psiholoģija), DVAps3DoktorantūraObligātsIlze Konrāde, Dace Bandere, Kristīne Mārtinsone
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselības aprūpe (apakšprogramma Farmācija), DVAfeng4DoktorantūraObligāts
Veselības aprūpe (apakšprogramma Farmācija), DVAf4DoktorantūraObligātsIlze Konrāde, Dace Bandere, Kristīne Mārtinsone
Veselības aprūpe (apakšprogramma Medicīna), DVAm4DoktorantūraObligātsIlze Konrāde, Dace Bandere, Kristīne Mārtinsone
Veselības aprūpe (apakšprogramma Medicīna), DVAmeng4DoktorantūraObligāts
Veselības aprūpe (apakšprogramma Psiholoģija), DVApseng4DoktorantūraObligāts
Veselības aprūpe (apakšprogramma Psiholoģija), DVAps4DoktorantūraObligātsIlze Konrāde, Dace Bandere, Kristīne Mārtinsone