Pārlekt uz galveno saturu
Termina tulkojums
Miller pyramid

Mācīšanās un mācīšanas modelis, kas raksturo klīnisko prasmju attīstības procesu, sadalot klīniskās kompetences attīstību četros hierarhiskos soļos:

  1. 'Zināšanas', ko pārbauda rakstiskos eksāmenos un testos.
  2. 'Izpratne', ko vērtē, izmantojot esejas, klīnisko problēmu risināšanas vingrinājumus, simulāciju uzdevumus un testus.
  3. Spēja 'Demonstrēt' kompetenci, ko iespējams vertēt, izmantojot standartizētus simulāciju gadījumus un klīniskus eksāmenus.
  4. 'Darbība', kas vērtējama, veicot tiešu studējošā darba novērošanu reālos klīniskos apstākļos.

Zemākā līmeņa procesi veido kompetences kognitīvos komponentus un vairāk ir orientēti uz mācīšanos tiešsaistes vai klātienes studiju vidē, savukārt, divi augstākie piramīdas līmeņi veido klīniskās kompetences uzvedības komponentus, kas ietver darbu simulētā un reālā klīniskā vidē.*

 

Termins iekļauts ietvarā:

02-millera-piramida.jpg

 


* Atsauce:  Witheridge, A., Ferns, G., & Scott-Smith, W. (2019). Revisiting Miller's pyramid in medical education: the gap between traditional assessment and diagnostic reasoning. International journal of medical education, 10, 191–192. DOI: 10.5116/ijme.5d9b.0c37

 

Saistītie termini
Pedagoģiskā termina kategorija