Studentcentrētas mācīšanās un mācīšanas pieejas glosārijs
Izglītības jēdzienu skaidrojumi un pat nozīme var būtiski atšķirties dažādās izglītības vidēs un institūcijās. Glosārija mērķis ir veidot mācīšanās un mācīšanas terminoloģijas izpratnes pamatu un sekmēt vienota pedagoģijas valodas lietojuma veidošanos Rīgas Stradiņa universitātē. Esam apkopojuši un turpinām apkopot mūsdienīgus un Eiropas augstākās izglītības telpā aktuālus jēdzienus un to skaidrojumus, balstoties starptautisku organizāciju, likumdošanas un pētnieku sniegtajos skaidrojumos.
Glosārijs balstīts studentcentrētā mācīšanās un mācīšanas pieejā, iekļaujot jēdzienus, kas atbalsta studentcentrētu studiju īstenošanu, un skaidro RSU ikdienas pedagoģiskā darba būtiskākos aspektus. Līdz ar to glosārijā esam iekļāvuši terminoloģiju, kas ir specifiska RSU kontekstam. Glosārijs strukturēts deviņos līmeņos:
1. Virstermini, kas skaidro vispārīgas mācīšanās un mācīšanas pamatnostādnes,
2. Mācīšanās un mācīšanas pieeja, kas šī glosārija kontekstā ir vienīgi studentcentrēta mācīšanās un mācīšanas pieeja,
3. Mācīšanās un mācīšanas teorijas,
4. Mācīšanās un mācīšanas stratēģijas,
5. Studiju veidi un formas,
6. Studiju organizācijas veidi,
7. Studiju organizācijas formas,
8. Mācīšanās un mācīšanas metodes,
9. Mācīšanās un mācīšanas paņēmieni.
Visi glosārijā iekļautie jēdzieni ir sakārtoti tiem atbilstošajās kategorijās. Lai raksturotu šajā glosārijā ietverto jēdzienu savstarpējās saistības, piedāvājam iepazīties ar:
Studentcentrētas mācīšanās un mācīšanas pieejas glosārija jēdzienu koku
Pedagoģijas terminu glosārijs ir tapis RSU Pedagoģiskās izaugsmes centra vadībā. Jautājumus un ierosinājumus jaunu terminu iekļaušanai glosārijā aicinām sūtīt uz: picinovacijasrsu[pnkts]lv (picinovacijas[at]rsu[dot]lv)