Slēpošanas pamati un metodika (LSPA_227)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Āra nodarbību – slēpošanas pamatkustību apguve, piedaloties un vadot drošas veselību veicinošas āra ziemas aktivitātes, kas ir kā pamats fiziskās veselības nostiprināšanai, pieredzes, zināšanu un prasmju apguvei. Līdzekļi un pārvietošanās veidi atbilstoši situācijai, risku apzināšanai un to novēršanai izvēloties personīgo nodrošinājumu sev un citiem.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Izglītības iestādes vadība, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Uzturs, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakse I, II, III.
Rezultāti
1. Distanču slēpošanas mācību process un stundas plānošana, organizēšana un vadīšana.
2. Metodes, paņēmieni un līdzekļi ievērojot individuālu pieeju atbilstoši vecumam, dzimumam un attīstības līmenim.
3. Slēpošanas stundas un pasākumi, ievērojot drošības noteikumus un āra vides faktorus.
4. Distanču slēpošanas inventāra sagatvošana sporta stundām un pasākumiem, vadoties no āra vides apstākļiem un materiāli tehniskā nodrošinājuma.
5. Dažādas mācīšanas metodes, formas un tehnoloģijas mācību darbā un atbilstība starp mācību stundas mērķiem, izmantotajiem līdzekļiem un sasniegtajiem rezultātiem.
6. Demonstrēt valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā esošo saturu slēpošanā.
7. Slēpošanas materiāli tehniskā nodrošinājumā – inventārs, apģērbs, apavi, to izvēle, sagatavošana un kopšana.
8. Sagatavot slēpošanas stundas un pasākumu plānu un saturu, slēpošanas pārvietošanās veidu kustību struktūrā, pārvietošanās veidu mācīšanas metodikā.
9. Izvērtēt mācību procesa drošības un pasākumu noteikumus un to organizēšanu.
10. Individuālā pieejā izvēlēties stundas saturu atbilstoši skolēnu vecumposma attīstībai un mācīšanās īpatnībām.
11. Novērtēt skolēna sasniegumu un personības izaugsmi.
12. Spēja plānot starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu visās izglītības pakāpēs.
13. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un līdzekļus, to atbilstību skolēnu spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās slēpošanas aktivitātēs.
14. Uzņemties atbildību par mācību nodarbības, pasākuma drošumu.
15. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan skolēnu, gan savas darbības novērtējumā.
16. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
17. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās slēpošanā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz | 6 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz | 6 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN | 6 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS | 6 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS | 6 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN | 6 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |