Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Anastasija Feofilova
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Zināšanu un izpratnes veidošana par galvenajiem veselības aprūpes jēdzieniem, uz problēmu balstīta aprūpes veidošana un problēmu risināšana, dažādās kliniskās situācijās.
Uzdevumi: Veidot izpratni par galvenajiem jēdzieniem aprūpē un to savstarpējo saistību ar klīnisko aprūpi; Sniegt zināšanas par holistisku pieeju aprūpei, kas vērsta uz klientu; Sniegt izpratni par dažādām aprūpes teorijām, aprūpes procesu; Sniegt zināšanas un izpratni par gerontoloģisku, paliatīvu un mirstošu pacientu aprūpes principiem. Sniegt zināšanas par aseptikas un antiseptikas principiem, infekcijas ierobežošanas pasākumus un kontroli; Sniegt zināšanas par dezinfekcijas un sterilizācijas metodēm; Sniegt zināšanas un izpratni par brūču klasifikāciju, brūču ārstēšanas un aprūpes uzdevumiem; Sniegt zināšanas un izpratni par klīniskās aprūpes manipulācijām, aprūpes ierobežojumiem, dažādās klīniskās situācijās.

Priekšzināšanas

LSPA apgūtās zināšanas anatomijā, fizioloģijā, latīņu valodā.

Rezultāti

Zināšanas

● Spēt demonstrēt vispusīgas un veselības aprūpei raksturīgās pamata un specializētas zināšanas: par aprūpes teorijām, galvenos jēdzienus aprūpē, veselības aprūpes modeļus, pašaprūpes spēju izvērtēšanu, brūču klasifikāciju un novērtēšanu, klīniskās manipulācijas nozīmi un aprūpes principus, dezinfekcijas un sterilizācijas noteikumus, aseptikas un antiseptikas principus.

Prasmes

● Students spēs pieņemt lēmumus un risināt problēmas kas saistītas ar pacienta vajadzībām un nodrošināt holistisku pieeju aprūpē.
● Pieņemt lēmumus atbilstošu dezinfekcijas līdzekļu (virsmas, roku, telpu uzkopšanā) izmantošanai.

Kompetences

● Patstāvīgi pielietos zināšanas un prasmes brūču novērtēšanā, brūču dzīšanas stadiju izvērtēšanā un atbilstošu pārsēju izvēlē.
● Formulēt un analītiski raksturot galvenos aprūpes principus veselības veicināšanā.
● Demonstrēt stratēģisku un analītisku pieeju pacienta vispārējā stāvokļa un aprūpes problēmu izvirzīšanā, izvērtēšanā, mācēt sakārtot tās prioritārā secībā, kā arī diskutēt ar speciālistiem, nespeciālistiem.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Fizioterapija, FT 5BakalaursObligātsNatālija Riņģe, Irina Ruhmane