Klīniskās aprūpes pamati fizioterapijā (LSPA_257)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Zināšanu un izpratnes veidošana par galvenajiem veselības aprūpes jēdzieniem, uz problēmu balstīta aprūpes veidošana un problēmu risināšana, dažādās kliniskās situācijās.
Uzdevumi: Veidot izpratni par galvenajiem jēdzieniem aprūpē un to savstarpējo saistību ar klīnisko aprūpi; Sniegt zināšanas par holistisku pieeju aprūpei, kas vērsta uz klientu; Sniegt izpratni par dažādām aprūpes teorijām, aprūpes procesu; Sniegt zināšanas un izpratni par gerontoloģisku, paliatīvu un mirstošu pacientu aprūpes principiem. Sniegt zināšanas par aseptikas un antiseptikas principiem, infekcijas ierobežošanas pasākumus un kontroli; Sniegt zināšanas par dezinfekcijas un sterilizācijas metodēm; Sniegt zināšanas un izpratni par brūču klasifikāciju, brūču ārstēšanas un aprūpes uzdevumiem; Sniegt zināšanas un izpratni par klīniskās aprūpes manipulācijām, aprūpes ierobežojumiem, dažādās klīniskās situācijās.
Priekšzināšanas
LSPA apgūtās zināšanas anatomijā, fizioloģijā, latīņu valodā.
Rezultāti
● Spēt demonstrēt vispusīgas un veselības aprūpei raksturīgās pamata un specializētas zināšanas: par aprūpes teorijām, galvenos jēdzienus aprūpē, veselības aprūpes modeļus, pašaprūpes spēju izvērtēšanu, brūču klasifikāciju un novērtēšanu, klīniskās manipulācijas nozīmi un aprūpes principus, dezinfekcijas un sterilizācijas noteikumus, aseptikas un antiseptikas principus.
● Students spēs pieņemt lēmumus un risināt problēmas kas saistītas ar pacienta vajadzībām un nodrošināt holistisku pieeju aprūpē.
● Pieņemt lēmumus atbilstošu dezinfekcijas līdzekļu (virsmas, roku, telpu uzkopšanā) izmantošanai.
● Patstāvīgi pielietos zināšanas un prasmes brūču novērtēšanā, brūču dzīšanas stadiju izvērtēšanā un atbilstošu pārsēju izvēlē.
● Formulēt un analītiski raksturot galvenos aprūpes principus veselības veicināšanā.
● Demonstrēt stratēģisku un analītisku pieeju pacienta vispārējā stāvokļa un aprūpes problēmu izvirzīšanā, izvērtēšanā, mācēt sakārtot tās prioritārā secībā, kā arī diskutēt ar speciālistiem, nespeciālistiem.