Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:6 / 9
Kursa vadītājs:Inta Bula-Biteniece
Studiju tips:Nepilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Dot iespēju pilnveidot topošā sporta skolotāja kompetences profesionālajai darbībai, prasmes un spējas darboties ar pirmsskolas vecuma un 1. – 6. klases skolēniem. Sekmēt inovatīvas izglītošanās un audzināšanas formas, īstenojot caurviju prasmes, veselību un drošumspēju pedagoģiskajā procesā pilsoniskās audzināšanas jomā.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Vingrošanas pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakses I, II.

Rezultāti

Zināšanas

1. Piedāvā daudzveidīgus uzdevumus sporta stundā/nodarbībās atbilstīgi skolēnu sagatavotībai un veselībai.

Prasmes

2. Veido fiziski emocionālu drošu attīstošu un iekļaujošu vidi.
3. Plāno un īsteno praktiski jēgpilnas sporta stundas/nodarbības atbilstoši normatīvajam regulējumam.
4. Rosina domāt un dod skolēniem iespēju pašiem plānot, uzraudzīt un izvērtēt savu mācīšanās procesu.

Kompetences

5. Nosaka kustību apguves robežas, sniedz efektīvu atgriezenisko saiti individuāli katram skolēnam.
6. Pilnveido savas profesionālas prasmes un iemaņas, sadarbojoties ar kolēģiem un administrāciju, skolēnu mācīšanās atbalstam.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 5BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 6BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 4BakalaursObligāts
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 6BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 4BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 5BakalaursObligāts