RSU docētāji mācās, lai mācītu
Iedvesmoti, zinošāki un rūdītāki šoziem auditorijās pie saviem veselības aprūpes un tiesībzinātņu studentiem dodas 20 mācībspēki, kuri nupat pirmajā sasaukumā absolvējuši Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Jauno docētāju skolu.
Tie ir 12 struktūrvienību pārstāvji, kuri pērn pavasarī uzņēmās pamatīgas, bet ļoti bagātinošas profesionālās pilnveides saistības. Sešu mēnešu garumā reizi nedēļā docētāji piedalījās nodarbībās klātienē un tiešsaistē, hospitēja kolēģu nodarbības, veidoja savas izaugsmes portfolio, patstāvīgi reflektējot par savu mācīšanās pieredzi. Nu viņi atzīst – ir gūts kas vairāk par stiprinātu profesionālo meistarību darbam auditorijā. Tā ir atbalsta izjūta visas augstskolas ietvarā, ārpus savas katedras, studiju programmas un pat nozares. Jauno docētāju skolas otro sasaukumu plānots komplektēt martā, bet mācības tiks uzsāktas aprīlī, stāsta šā projekta īstenotāji – RSU Pedagoģiskās izaugsmes centrs.
Kā noslēguma pasākumā 24. janvārī uzsvēra RSU rektors profesors Aigars Pētersons – Jauno docētāju skola nav stāsts par glīti ierāmētu diplomu intensīva darba cēliena finišā, bet par ikdienā auditorijā pielietojamu instrumentu klāstu. Sešu mēnešu laikā docētāji izgājuši cauri tādiem tematiem kā izglītības filozofija, augstākās izglītības kvalitāte un modernizācija, akadēmiskais godīgums un ētika, pētnieciska studiju procesa organizēšana, psiholoģiskie aspekti sadarbībai ar studentu, tāpat projekta dalībnieki rūpīgi slīpējuši prasmes studiju kursa dizaina izstrādē, e-studiju iespēju izmantošanā un pilnveidojuši izpratni studiju kvalitātes izvērtēšanā.
Latvijas augstākās izglītības vidē Jauno docētāju skola ir unikāls projekts, un šogad tā nominēta arī Latvijas Studentu apvienības gada balvai kategorijā Gada ieguldījums akadēmiskās dzīves veicināšanā. Šāda veida pilnveides platformas citās Latvijas augstskolās nav, un arī starptautiskā mērogā konferencē Austrijā Jauno docētāju skola izpelnījusies izglītības nozares ekspertu atzinību.
“Augstskolas allaž pratušas piesaistīt labus jaunos speciālistus, taču labs savas jomas speciālists ne vienmēr ir labs pedagogs – tam nepieciešamas specifiskas zināšanas un prasmes, ko Jauno docētāju skola sniedz. Rezultātā lielākais ieguvējs ir augstskolas students,” norāda RSU studiju prorektore profesore Tatjana Koķe. Profesores Koķes atbalsts bijis ļoti būtisks laikā, kad ideja par Jauno docētāju skolu vēl tika vien lolota Pedagoģiskās izaugsmes centrā, atzīst centra direktore docente Nora Jansone-Ratinika. Lielu gandarījumu rada tas, ka turpmāk, kā var spriest pēc pirmās “sezonas” noslēguma, Jauno docētāju skolu galvenokārt kurbulēs pašu docētāju enerģija. Absolventu dalīšanās iespaidos par aizvadītajā pusgadā piedzīvoto noslēguma pasākumā izvērsās tik emocionāla, ka projekts neoficiāli ieguva jaunu apzīmējumu – Jauno docētāju ģimene. Tieši tā jutušies dalībnieki – kā spēcīgu plecu un allaž pieejamu atbalstītāju un padomdevēju tīklu ieguvuši.
Jau izveidojot Pedagoģiskās izaugsmes centru (PIC) pirms pieciem gadiem, RSU apliecināja, cik mērķtiecīgi augstskola gatava investēt savos mācībspēkos un sāka kaldināt jauno docētāju kompetences pilnveides plānu. Jauno docētāju skolas izveide ir tikai loģisks nākamais izaugsmes solis, kura jaudu vairojis Eiropas Sociālā fonda (ESF) līdzfinansējums, stāsta Jauno docētāju skolas flagmanis, mācīšanas un mācīšanās projektu vadītājs Raimonds Strods. Jauno docētāju skola aizsākta kā ESF projekta aktivitāte un pārtaps pastāvīgā RSU vērtībā.
Jauno docētāju skola 2019/2020
- 20 docētāju no 12 struktūrvienībām
- 20 klātienes nodarbības 46 akadēmisko stundu apjomā
- Nodarbību saturu izstrādātāji un vadītāji: 24 eksperti no RSU, Rīgas Tehniskās universitātes, Jāz. Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas, Latvijas Nacionālās bibliotēkas
- Nākamā pieteikšanās – martā
- Piedalīties aicināti veselības aprūpes un tiesībzinātņu studiju virzienu docētāji, kuri pēdējo četru gadu laikā pirmoreiz ievēlēti akadēmiskā amatā
Saziņai
Pētnieka p. i., Pedagoģiskās izaugsmes centrs