Klīniskā prakse: Runas/ valodas attīstība agrīnā vecumā, skaņu izrunas attīstība (REK_265)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Komunikācijas, runas/ valodas attīstības novērtēšana agrīna vecuma bērniem (līdz 3 gadu vecumam). Komunikācijas, artikulācijā iesaistīto struktūru darbības, skaņu izrunas novērtēšana pirmsskolas un skolas vecuma bērniem. Nodarbību plānošana un vadīšana.
Priekšzināšanas
Studiju kurss: Didaktika. Pedagoģija. Fonētika un fonoloģija.
Rezultāti
Studiju kursa apguves rezultātā students zinās, kā izvērtēt runas/valodas, komunikācijas prasmes bērniem līdz 3 gadu vecumam, zinās, kā novērtēt artikulācijā iesaistītās struktūras, skaņu izrunas prasmes, fonoloģiskos procesus. Students varēs aprakstīt izmantojamās metodes, paņēmienus agrīna bērnu vecuma komunikācijas, runas/valodas attīstīšanai. Zinās par terapijas iespējām, skaņu izrunas traucējumu gadījumos.
Studiju kursa apguves rezultātā students pratīs veikt komunikācijas, valodas/runas izvērtēšanu agrīna vecuma bērniem un pirmsskolas un skolas vecuma bērniem ar skaņu izrunas traucējumiem.
Pratīs analizēt novērtēšanā iegūtos rezultātus.
Plānos nepieciešamās nodarbības un izvēlēsies, realizēs nepieciešamos uzdevumus, terapijas virzienus komunikācijas, runas/ valodas prasmju attīstīšanai un traucējuma terapijai. Pilnveidos spēju strādāt patstāvīgi un integrēt esošajā pieredzē prakses vadītāju ieteikumus, pratīs aizpildīt dokumentāciju, ko izmanto audiologopēdi.
Spēs noformēt uzskates materiālus, nodarbību plānus, prezentēt praksē gūto pieredzi.
Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students spēs pielietot iegūtās zināšanas un praktiskās iemaņas izvērtējot runas/ valodas, komunikācijas prasmes agrīna vecuma bērniem un pirmsskolas un skolas bērniem ar skaņu izrunas traucējumiem, plānos un realizēs nepieciešamo terapiju.