Statistikas pamati (SL_016)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Iegūt pamatzināšanas un prasmes statistiskajās datu apstrādes metodēs (aprakstošā statistika un slēdzienstatistikas metodes), kas nepieciešamas noslēguma darba izstrādei un statistisko rādītāju pielietošanai izvēlētajā specialitātē.
Priekšzināšanas
Vidējās izglītības līmenim atbilstošas zināšanas matemātikā un informātikā.
Rezultāti
Pēc studiju kursa prasību izpildes studējošie būs apguvuši zināšanas, kas ļaus:
* atpazīt statistisko terminoloģiju un izmantotās pamatmetodes dažāda veida publikācijās;
* pārzināt IBM SPSS piedāvātās iespējas datu apstrādē;
* pārzināt kritērijus datu apstrādes metožu izmantošanai;
* pareizi interpretēt svarīgākos statistiskos rādītājus.
Studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs:
* ievadīt un rediģēt datus datorprogrammās MS Excel un IBM SPSS;
* korekti sagatavot datus statistiskai apstrādei;
* izvēlēties piemērotas datu apstrādes metodes, t.sk., spēs veikt statistisko hipotēžu pārbaudes;
* statistiski apstrādāt pētījuma datus, izmantojot IBM SPSS programmatūru;
* izveidot tabulas un diagrammas IBM SPSS programmā ar iegūtajiem rezultātiem;
* korekti aprakstīt iegūtos pētījuma rezultātus.
Studiju kursa apguves rezultātā studenti būs spējīgi argumentēti pieņemt lēmumu par statistiskās datu apstrādes metožu izmantošanu pētījuma mērķa sasniegšanai un, izmantojot IBM SPSS programmatūru, praktiski pielietot apgūtās statistiskās pamatmetodes pētījumu datu apstrādē.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Vecmāte, MZFVb | 7 | Bakalaurs | Obligāts | Jeļena Perevozčikova |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Māszinības, MZF | 6 | Bakalaurs | Obligāts | Dina Barute, Madara Miķelsone, Jeļena Perevozčikova, Silva Seņkāne | |
Māszinības, LFMZFb | 6 | Bakalaurs | Obligāts | Dina Barute, Madara Miķelsone, Jeļena Perevozčikova, Silva Seņkāne |