Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Morfoloģijas katedra
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Dzintra Kažoka
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Medicīnas tehnoloģijas
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Medicīnas bāzes zinātne, tai skaitā farmācija

Mērķis

Studiju kursa mērķis: sniegt studentiem fundamentālas zināšanas par cilvēka ķermeņa uzbūvi, orgānu sistēmām un to funkcijām, anatomisko struktūru (orgānu, asinsvadu, nervu) topogrāfiju, to ārējiem un iekšējiem orientieriem, izpratni par cilvēka funkcionēšanu un tās ierobežojumiem saistībā ar cilvēka uzbūvi, funkcionēšanas klīnisko novērtēšanu, palīgtehnoloģiju izmantošanu funkcionēšanas ierobežojumu kompensēšanā un prasmi pielietot šīs zināšanas medicīnisku problēmu risināšanā savas specialitātes ietvaros.

Priekšzināšanas

Bioloģija, fizika, ķīmija, cilvēka anatomija vidusskolas programmas apmērā.

Rezultāti

Zināšanas

Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs formulēt cilvēka vietu organismu klasifikācijas sistēmā, izklāstīt organisma uzbūves pamatprincipus; spēs aprakstīt cilvēka skeleta asis, plaknes un ķermeņa orgānu sistēmu uzbūvi, orgānu novietojumu, asinsvadu, nervu atrašanos attiecībā pret skeletu (kauliem), pret apkārtējiem orgāniem, to ārējo un iekšējo projekciju cilvēka ķermenī un galvenās funkcijas, savstarpējās likumsakarības; spēs anatomijas zināšanas integrēt cilvēka kā sociālas būtnes funkcionēšanas izpratnē; pārzinās Starptautisko funkcionēšanas klasifikāciju un tās CoreSet’s; būs izpratne par no veselības stāvokļa atkarīgajām funkcionēšanas izmaiņām un izpratne par biomedicīnisku un biopsihosociālu pieeju medicīnā; pārzinās starptautisko ISSO palīgtehnoloģiju klasifikāciju un būs izpratne par palīgtehnoloģiju izmantošanu funkcionēšanas ierobežojumu kompensēšanā.

Prasmes

Studiju kursa apguves rezultātā studenti varēs izskaidrot un parādīt skeleta kaulus un to veidojumus, locītavas, muskuļus, galvenos asinsvadus un nervus, iekšējos orgānus, to daļas un maņu orgānus uz anatomijas praktiskajās nodarbībās lietotiem mācību līdzekļiem, to projekciju cilvēka ķermeņa ārējā virsmā un dažādos anatomiskajos griezumos, varēs atrast un demonstrēt asinsvadu un nervu funkcijas, spēs integrēt slāņu anatomijas zināšanas klīnikā; studenti spēs iegūt, vērtēt, apkopot un salīdzināt informāciju no dažādiem literatūras un specifiskiem informācijas avotiem; attīstīs prasmi uzdot konkrētus jautājumus vai meklēs atbildes par cilvēka ķermeņa uzbūvi, attīstot prasmi izteikt savu viedokli, to argumentēt un papildināt; veiks darbu individuāli vai komandā; veidos dialogu un iekļausies diskusijās; spēs atšķirt klasisko struktūru novietojumu no normas variantiem; interpretēs un izskaidros iegūtos rezultātus, formulēs secinājumus un iepazīstinās citus ar iegūtajiem rezultātiem (rakstos, mutvārdos); pratīs novērtēt svarīgākos cilvēka funkcionēšanu raksturojošos parametrus izmantojot klīnikā izmantojamos funkcionēšanas novērtēšanas instrumentus; atpazīs funkcionēšanas ierobežojumus; pārzinās svarīgākās cilvēka funkcionēšanas ierobežojumu kompensēšanā izmantojamās palīgtehnoloģijas.

Kompetences

Studenti spēs izmantot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas, prasmīgi izskaidrojot un demonstrējot dažādas anatomiskās struktūras un to funkcijas; spēs integrēt atsevišķās zināšanas un prasmes vienotā priekšstatā par vesela cilvēka organismu; izpratīs funkcionālās diagnostikas metožu principus un iespējas; spēs izmantot anatomijas zināšanas cilvēka funkcionēšanas un tās ierobežojumu novērtēšanā, pārzinās svarīgāko palīgtehnoloģiju indikācijas/kontrindikācijas to izmantošanai funkcionēšanas ierobežojumu kompensēšanā.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Medicīnas inženierija un fizika, MIF3BakalaursObligātsDzintra Kažoka, Aivars Vētra, Silvija Umbraško