Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
ECTS:3
Kursa vadītājs:Ivars Kravalis
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Nepilna laika, Pilna laika
Zinātnes nozare:Veselības un sporta zinātnes

Mērķis

Dot iespēju studentiem apgūt (teorētiski un praktiski) daudzveidīgas āra aktivitātes, to plānošanu, organizēšanu, vadīšanu.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas zināšanas vispārīgā pedagoģijā, attīstības, sociālā un saskarsmes psiholoģijā, tūrisma un orientēšanās pamatos un didaktikā, pirmā palīdzībā, higiēnā, sporta teorijā, pedagoģiskā pilnveide rekreācijā.

Rezultāti

Zināšanas

1.1. Students zinās rekreatīvus āra aktivituāšu veidus un to raksturojumu. Zinās rekreatīvu pārgājienu veidus, organizēšanas metodiku - piemērotus dažādam kontingentam, mērķiem, videi un pieejamajiem resursiem.
2. Zinās daudzveidīgas sadarbības aktivitātes, grupas un komandas vadības pamatprincipus, attīstības dinamikas principus. Grupu komplektēšanu un komandu veidošanu. Komandas attīstības un darbības izvērtējumu.
3. Zinās āra aktivitātēs izmantojamos digitālos rīkus, aplikācijas, komunikācijas tehnoloģijas (publicējot pasākumu afišas un atskatus).

Prasmes

1.4. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt rekreatīvu kājnieku pārgājienu. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā.
5. Students spēs izprast un organizēt aktivitāti, kurā tiek pielietota kāda no digitālajām tehnoloģijām.
6. Spēs izplānot un organizēt āra vides komandu veidojošos uzdevumus (rotaļas, spēles, stafetes, zemo virvju uzdevumi). Spēs izvēlēties konkrētām aktivitātēm atbilstošu materiāli – tehnisko aprīkojumu. Spēs saskatīt attīstības iespējas, rast inovatīvas āra akivitātes.

Kompetences

1.7. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes kājnieku pārgājiena plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā.
8. Spēs saskatīt, identificēt un novērtēt vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgstpējību (pārgājieniem un citām rekreatīvām aktivitātēm).
9. Spēs izteikties, lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus, komunicēt (t.sk. angļu valodā) ar grupu studentu organizētajos āra aktivitāšu pasākumos.
10. Spēs efektīvi izmantot digitālos rīkus. Spēs izmantot informācijas un kumunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs. Spēs ievērot datu aizsardzības prasības digitālā vidē.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta zinātne51. cikla (Bakalaura)Ierobežota izvēleInga Liepiņa
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta zinātne 61. cikla (Bakalaura)Ierobežota izvēleInga Liepiņa