Āra aktivitātes: pārvietošanās ar sporta inventāru saturs un metodika (LSPA_174)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Apgūt teorētiskās un praktiskās pamatzināšanas āra aktivitātēs pārvietojoties ar sporta inventāru (slēpes, velosipēds, skrejritenis), atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas mācību programmai.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: pedagoga profesionālās prasmes, civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, uzņēmējdarbība un grāmatvedība, izglītības psiholoģija pedagogiem, biomehānika un ergonomika, cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, izglītības iestādes vadība, šķēršļu pārvarēšanas pamati un metodika, priekšmetu pārvietošanas pamati un metodika, pārvietošanās pamati un metodika, sporta vēsture, sporta filosofija.
Rezultāti
1. Zina faktus, izprot teorijas un likumsakarības āra aktivitātēm pārvietojoties ar sporta inventāru (t.sk. slēpošana, braukšana) moduļa tēmās.
2. Izprot mācīšanās snieguma vērtēšanas veidus un to noteicošos kritērijus slēpošanas un braukšanas Studiju procesa, sporta un veselības nodarbības plānošanā, organizēšanā un vadīšanā, ievērojot drošības noteikumus un āra vides faktorus.
3. Metodes, paņēmieni un līdzekļi ievērojot individuālu pieeju atbilstoši vecumam, dzimumam un attīstības līmenim.
4. Slēpošanas un braukšanas inventāru sagatavošana sporta un veselības nodarbībām vadoties no āra vides apstākļiem un materiāli tehniskā nodrošinājuma.
5. Dažādas mācīšanas metodes, formas un tehnoloģijas mācību darbā un atbilstība starp mācību nodarbības mērķiem, izmantotajiem līdzekļiem un sasniegtajiem rezultātiem.
6. Demonstrēt pirmsskolas mācību programmā esošo saturu pārvietošanās ar sporta līdzekļiem (slēpošana, braukšana).
7. Individuālā pieejā izvēlēties atbilstoši vecumposma bērnu attīstībai un mācīšanas īpatnībām nodarbības saturu pārvietošanās ar palīglīdzekļiem (slēpošana, braukšana).
8. Novērtēt bērna sasniegumu un personības izaugsmi.
9. Spēja plānot starpdisciplināru un individualizētu Studiju procesu.
10. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un līdzekļus, to atbilstību bērna spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās āra aktivitātēs pārvietojoties ar sporta inventāru.
11. Uzņemties atbildību par mācību nodarbības, pasākuma drošumu āra aktivitātēs pārvietojoties ar sporta inventāru.
12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan bērna, gan savas darbības novērtējumā.
13. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības āra aktivitātēs pārvietojoties ar sporta inventāru.
14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās āra aktivitātēs pārvietojoties ar sporta inventāru, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmu risināšanas stratēģijas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS | 3 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle |