Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2.67 / 4
Kursa vadītājs:Kalvis Ciekurs
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:Īsā cikla (Pirmā līmeņa)
Mērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Apgūt zināšanas par cilvēka veselību, fizisko aktivitāšu un sporta nozīmi veselības veicināšanā un nostiprināšanā: cilvēka balsta kustību sistēmas uzbūvi un funkcijām, kustību mehāniskajiem un biomehāniskajiem pamatiem, kustību kinemātiku, dinamiku un enerģētiku, fizisko īpašību pilnveidošanas un kustību vadīšanas biomehāniskajiem aspektiem.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība.

Rezultāti

Zināšanas

1. Pārzina veselības, fiziskās aktivitātes un drošības jomas Studiju saturu.
2. Izprot cilvēka motoro darbību kā kustību sistēmu, fizisku un bioloģisku procesu.
3. Pārzina motoro darbību apguves, novērtēšanas un vadīšanas procesa biomehāniskos aspektus.
4. Pārzina muskuļu biomehāniskos modeļus, muskuļu saraušanās biodinamiku un darbības mehāniskos nosacījumus.
5. Zina fizisko īpašību pilnveidošanas un novērtēšanas metodes, fizisko vingrinājumu izvēles un izpildes biomehāniskos nosacījumus.
6. Izprot ergonomiskās biomehānikas saturu un lomu cilvēka darbības optimizēšanā, veselības un drošības veicināšanā.

Prasmes

7. Patstāvīgi veic kustību un fizisko vingrinājumu biomehānisko analīzi.
8. Pamato fizisko vingrinājumu izvēli cilvēka fiziskās sagatavotības pilnveidošanai, veselības nostiprināšanai.
9. Izvērtē fizisko vingrinājumu ietekmi uz cilvēka organismu un tā funkcijām, muskuļu sistēmu.
10. Novērtē fizisko vingrinājumu traumbīstamību, izskaidro traumu cēloņus un profilakses pasākumus.
11. Novērtē cilvēka kustību vecumu, pamato fizisko vingrinājumu pielietošanas īpatnības dažāda vecuma, dzimuma un trenētības cilvēkiem.
12. Novērtē cilvēka stāju un balansēšanas spējas, veic pasākumus stājas un līdzsvara uzlabošanai

Kompetences

13. Izprot un izskaidro mehāniskos un bioloģiskos procesus dzīvās sistēmās, fizisko vingrinājumu ietekmi uz cilvēka organismu.
14. Zinot motorikas ontoģenēzes vispārīgos principus, spēj saskaņot fizisko vingrinājumu izvēli ar cilvēka attīstības kritiskajiem periodiem, vecumu un dzimumu.
15. Spēj pamatot fizisko vingrinājumu izvēli un izpildīšanas nosacījumus spēka, ātruma, izturības u.c. fizisko īpašību pilnveidošanai.
16. Integrē biomehānikas un ergonomikas zināšanas ar anatomijas, fizioloģijas un sporta treniņu teorijas atziņām, risinot ar izvēlēto profesiju saistītus jautājumus.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS 3Pirmais līmenisIerobežota izvēle
Sporta un izglītības speciālists (sporta veida treneris), SVT 1Pirmais līmenisIerobežota izvēleJānis Lanka
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS 2Pirmais līmenisIerobežota izvēle
Sporta un izglītības speciālists (sporta veida treneris), SVT 2Pirmais līmenisIerobežota izvēle