Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Ruta Siliņa
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne

Mērķis

Iepazīstināt studentus ar dizaina domāšanas, inovācijas un radošuma pamatiem, sniegt prasmes izmantot radošās domāšanas metodes.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Rezultāti

Zināšanas

Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti apgūst šādas zināšanas:
1) Pārzinās dizaina domāšanas, inovācijas un radošuma procesu. 2) Zinās un pratīs pielietot inovācijas klasifikācijas veidus. 3) Zinās, kā atšķirt inovācijas mītus no patiesības. 4) Pārzinās dažādas radošās domāšanas metodes. 5) Zinās, ar ko atšķiras radošs un inovatīvs cilvēks. 6) Spēs raksturot indivīda un komandas lomu inovācijas procesā. 7) Iegūs zināšanas par laterārās un vertikālās domāšanas pamatprincipiem. 8) Zinās, kādas radošās domāšanas metodes izmantot, pamatojoties uz izvirzīto mērķi. 9) Pārzinās un pratīs pielietot jaunu produktu attīstības metodes. 10) Zinās metodes, kā novērtēt idejas.

Prasmes

Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs:
1) atpazīt un analizēt dizaina domāšanas, inovācijas, radošuma būtību. 2) klasificēt inovācijas pēc dažādiem klasifikācijas veidiem. 3) atšķirt inovācijas mītus no patiesības. 4) praksē izmantot violeto govju teoriju 5) salīdzināt un analizēt vertikālās un laterārās domāšanas piemērus. 6) izmantot dažādas radošās domāšanas metodes, lai radītu jaunas idejas. 7) analizēt un novērtēt radītās idejas. 8) izmantot biznesa kanvu un darbības karti, lai idejas pārvērstu konceptos. 9) pielietot konceptus biznesa modeļa attīstībai.

Kompetences

Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs:
1) Patstāvīgi analizēt dizaina domāšanas un inovācijas procesus. 2) Radīt inovatīvas idejas, izmantojot radošās domāšanas metodes. 3) Analizēt un salīdzināt dažādas radošās domāšanas metodes, lai sasniegtu dizaina domāšanas procesa mērķi. 4) Izvērtē un noteikt indivīda un komandas lomu dizaina domāšanas procesā. 5) Izvērtē iespējas ideju pārvēršanai konceptos. 6) Izprast ideju novērtēšanas pamatprincipus. 7) Argumentēt un diskutēt par inovācijas attīstības procesu. 8) Attīstīt dizaina domāšanas kompetenci.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Multimediju komunikācija, MK3BakalaursIerobežota izvēle
Sabiedriskās attiecības, SA3BakalaursIerobežota izvēleElīna Miķelsone