Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rehabilitācijas katedra
Kredītpunkti / ECTS:6 / 9
Kursa vadītājs:Signe Tomsone
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe

Mērķis

Pilnveidot zināšanas un attīstīt prasmes veidot strukturētus rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanas modeļus, kas atbalsta mērķu grupu vajadzības un efektīvi risina sākotnēji identifcētās problēmas, pamatojoties uz pētniecības rezultātiem un lokālā konteksta analīzi, kā arī attīstīt prasmes plānot jaunradīto vai pilnveidoto rehabilitācijas pakalpojumu modeļu ieviešanu un pārvaldību.

Priekšzināšanas

Zināšanas klīniskajā medicīnā un medicīniskajā rehabilitācijā, rehabilitācijas koncepta un rehabilitācijas pakalpojumu veidu izpratne, uz pierādījumiem balstītas prakses izpratne, zināšanas un izpratne par aktuālo veselības aprūpes, t.sk., medicīniskās rehabilitācijas, organizāciju LV, pakalpojuma izmaksu veidošanos, zināšanas par veselības aprūpes un sociālo pakalpojumu reglamentējošo likumdošanu, zināšanas un prasmes par mērījumiem medicīniskajā rehabilitācijā, zināšanas veselības aprūpes kvalitātes vadībā un pilnveidošanā.

Rezultāti

Zināšanas

Raksturo dažādus veselības aprūpes (rehabilitācijas) pakalpojumu modeļus un to veidošanas principus. Raksturo veselības aprūpes (rehabilitācijas) pakalpojumu integrācijas konceptus. Apraksta un skaidro teorētiskos konceptus rehabilitācijas pakalpojumu modeļu kontekstā (problēmu identifikācijas un analīzes ietvars, iesaistīto pušu un vajadzību analīzes ietvars, uz pacientu centrēta prakse, esošo pierādījumu identificēšanas principi). Raktsuro datu vākšanas un sintēzes principus, lai pamatotu pakalpojuma dizainu. Raksturo inovatīvu pakalpojumu dizaina konceptu un proncipus. Raksturo partnerības principu. Apraksta pakalpojumu modeļa ieviešanas ietvaru, elementus, aktivitātes. Raksturo rehabilitācijas pakalpojumu modēlu efektīvas pārvaldes principus.

Prasmes

Identificē un analizē problēmas, kuru risinājums būs pilnveidots vai jauns strukturētu rehabilitrācijas pakalpojumu modelis.
Identificē un apraksta iesaistītās personas/organizācijas. Iegūst un apkop datus par iesaistīto pušu vajadzībām. Iegūst un apkopo datus par esošo situāciju/ kontekstu. Sintizē visus iegūtos datus un tos izmanto pakalpojuma modeļa mērķa formulēšanai un koncepta izpratnei. Lieto teorētisko ietvaru (ieejas lielumi/aktivitātes/izejas lielumi/ ietekme), lai modelētu strukturētus pakalpojumus. Iegūst un lieto atgriezenisko saiti visā plānošanas un veidošanas procesā. Plāno un lieto iesaistīto pušu partnerību pakalpojumu veidošanā.
Plāno izveidotā pakalpojuma modeļa efektīvu pārvaldību. Plāno izveidotā pakalpojuma ieviešanas aktivitātes. Plāno sadarbības partneru piesaisti. Sagatavo pieteikumu izveidotā pakalpojuma modeļa izmēģinājumam (pilotēšanai).

Kompetences

Plāno un attīsta strukturētus rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanas modeļus, kas atbilst mērķu grupu vajadzībām un efektīvi risina sākotnēji identifcētās problēmas, izmantojot zinātniskos pierādījumus un lokālā konteksta analīzi. Plāno izveidoto inovatīvu vai pilnveidoto/adaptēto rehabilitācijas pakalpojumu modeļu ieviešanu un efektīvu pārvaldību.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Rehabilitācija, REHM3MaģistrsObligātsSigne Tomsone, Endija Atava-Čudare, Marta Skudra, Agnese Kārkliņa