Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Evita Dubiņina
Studiju tips:Nepilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris; Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Veidot topošajiem fizioterapeitiem zināšanas, izpratni un prasmes par atbilstošu izmeklēšanu un fizioterapijas mērķu, plāna un metožu izveidi pie dažādām saslimšanām pediatrijā.

Uzdevumi:
1. Iemācīt veikt izmeklēšanu un novērtēšanu bērna vecuma pacientiem
2. Sniegt zināšanas par fizioterapijas mērķu un plāna sastādīšanu, atbilstoši izmeklēšanas rezultātiem
3. Pielietot atbilstošās terapijas metodes
4. Iepazīstināt ar profilaktisku un terapeitisku vecāku izglītošanu, atbilstoši bērna saslimšanai.

Priekšzināšanas

Vidējā vai vidējā speciālā izglītība, ietverot dabas zinātņu profila priekšmetus: bioloģiju, anatomiju, kā arī LSPA apgūtās zināšanas anatomijā un pediatrijā.

Rezultāti

Zināšanas

Studenti iegūst zināšanas:
1. Par fizioterapijas diagnostikas metodēm ar bērnu vecuma saslimšanām un attīstības traucējumiem;
2. Par fizioterapijas mērķu un plāna sastādīšanu
3. Par fizioterapijas darba metodēm atbilstoši bērna vecumam un diagnozei
4. Par vecāku izglītošanu atbilstoši bērna saslimšanai.

Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) skaidrojums: (iesaistītie mehānismi, to attīstība, izraisošie un pastiprinošie faktori, mazinošie un kompensējošie mehānismi, esošie zinātniskie pierādījumi), Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) īpatnības dažādos vecuma posmos, pie dažādām saslimšanām, esošie zinātniskie pierādījumi, Fizioterapijā izmantoto novērtēšanas metožu rezultātu interpretācija. Pacienta funkcionāla stāvokļa analīze biopsihosociālajā modelī.

Prasmes

Studenti apgūst prasmes:
1. Veikt fizioterapijas diagnostiku;
2. Sastādīt terapijas mērķus un plānu;
3. Izvēlēties piemērotās terapijas metodes;
4. Sastādīt terapijas kompleksu atbilstoši bērna vecumam un diagnozei;
5. Izglītot un sastādīt profilakses programmas vecākiem bērna veselības un funkcionālā stāvokļa uzlabošanai.

Interpretēt pacienta sūdzību, objektīvās atradnes un struktūras bojājumu savstarpējo saistību. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām, izjustajām vajadzībām un funkcionālās novērtēšanas rezultātiem. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām un objektīvo atradni.

Kompetences

Spēja interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaidrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Fizioterapija, FTN 7BakalaursObligātsEvita Dubiņina