Funkcionālie ierobežojumi un fiziskie vingrinājumi (LSPA_145)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sniegt pamatzināšanas par invaliditātes jēdzieniem un individuālām funkcionēšanas atšķirībām. Sniegt zināšanas par invaliditātes/funkcionālo ierobežojumu teorētiskajiem modeļiem, pielāgojumu, modifikāciju, atbalsta nodrošinājumu terminoloģiskos skaidrojumus. Sniegt zināšanas par pielāgojumiem, iekļaušanu un mācīšanu PFA. Sniegt zināšanas par PFA lomu dzīves kvalitāte ilgtermiņā nodrošināšanai.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Cilvēka anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.
Rezultāti
1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par pamata un specializētas literatūras faktu, teorijām, likumsakarību zināšanas par pielāgotiem fiziskiem vingrinājumiem.
2. Par atbalsta pakalpojumu un resursu pieejamību, kuri veicina iekļaušanu fiziskos vingrinājumos sporta un veselības nodarbības ietvaros (piemēram, palīgpersonāls, inventārs, vide), par individuāli pielāgotiem mērķiem un vispiemērotākām mācīšanas stratēģijām. Noskaidrot, kādas ir skolas sporta izglītības Studiju programmas stiprās un vājās puses par pielāgoto sporta izglītību.
3. Pielāgot sporta un veselības izglītības Studiju programmu, lai tā būtu piemērota visu audzēkņu, kuriem ir speciālās izglītības vajadzības, individuālajām vajadzībām un to izmantot praksē.
4. Uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot Studiju un praktiskos darbus individuāli vai komandā. Izmērīt funkcionālo ierobežojumu ietekmi uz kustību un fizisko spēju līmeni.
5. Novērtēt audzēkņu ar SIV kustību un fizisko spēju atbilstību hronoloģiskam vecumam, izvēlēties individuāli atbilstošus fiziskos vingrinājumus, fiziskās slodzes un mācīšanas metodes.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists izglītībā), PVAS | 3 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle |