Klīniskie pētījumi (ZFTK_048)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
1. Iepazīstināt ar galvenajiem medicīnisko pētījumu zinātniskajiem, statistiskajiem un ētiskajiem principiem.
2. Apgūt informācijas meklēšanas pamatprincipus uz pierādījumiem balstītas medicīnas datubāzēs, mācīties izvērtēt informācijas kvalitāti un uzticamību.
3. Apgūt publikāciju rezultātu kritisku izvērtēšanu.
4. Iepazīstināt ar galvenajiem medicīnisko pētījumu zinātniskajiem, statistiskajiem un ētiskajiem principiem.
5. Sniegt ieskatu par pētījumu organizāciju un farmaceita lomu pētniecībā.
Priekšzināšanas
Informātika, matemātika
Rezultāti
Pabeidzot šo studiju kursu, studenti:
1. aprakstīs klīnisko pētījumu veidus;
2. zinās dažādu pētniecības metožu izmantošanas priekšrocības un trūkumus;
3. pārzinās kritērijus, pēc kuriem izvērtēt pētījumu publikācijas;
4. identificēs ētiskos principus klīniskajos pētījumos un to nozīmi.
Pabeidzot šo studiju kursu, studenti:
1. pārzinās un spēs izmantot pieejamās uz pierādījumiem balstītās datubāzes un citus resursus, kur var iegūt nepieciešamo informāciju –pētījumus, sistemātiskos pārskatus, meta-analīzes;
2. spēs izstrādāt pielāgotu informācijas meklēšanas un iegūšanas stratēģiju un atrast uz pierādījumiem balstītu informāciju;
3. pratīs ašķirt klīnisko pētījumu veidus;
4. pratīs izvērtēt metodes atbilstību uzstādītajiem pētniecības jautājumiem;
5. pratīs izvērtēt metožu kvalitāti;
6. pratīs novērtēt izmantotās statistiskās analīzes metodes, statistiskā pierādījuma spēku;
7. spēs veikt pētījuma rezultātu un to statistiskās un klīniskās nozīmības interpretēšanu;
8. spēs veikt un uzrakstīt kristisku publikācijas analīzi;
9. pratīs identificēt un izvērtēt ētikas problēmjautājumus klīniskajos pētījumos;
10. spēs interpretēt sistemātisko pārskatu un meta-analīžu rezultātus un izvērtēt to kvalitāti.
Pabeidzot šo studiju kursu, studenti:
1. spēs patstāvīgi atrast pētījumus un sistemātiskos pārskatus un kritiski izvērtēt to kvalitāti publikācijās;
2. spēs interpretēt rezultātus un to pielietojamību praksē;
3. spēs identificēt un izanalizēt ētiskās problēmas.