Komunikācijas prakšu antropoloģija (KF_022)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Veicināt zināšanas par galvenajiem virzieniem pēdējo gadu desmitu sociālantropoloģiskos pētījumos par komunikācijas praksēm un mediju industriju, par pētījumos izmantotajām teorētiskajām perspektīvēm un pētniecības metodēm, par konstatētajām pārmaiņām mediju izmantojumā un komunikācijas paņēmienos, stilos, amplitūdā dažādos pasaules reģionos, atšķirīgās sociāli ekonomiskās, profesionālās, etniskās, reliģiskās grupās.
Priekšzināšanas
Komunikācijas un kultūras teorijas.
Rezultāti
Apgūstot studiju kursu, studējošie būs ieguvuši zināšanas par galvenajiem virzieniem pēdējo gadu desmitu sociālantropoloģiskos pētījumos par komunikācijas praksēm un mediju industriju, par pētījumos izmantotajām teorētiskajām perspektīvēm un pētniecības metodēm, par konstatētajām pārmaiņām mediju izmantojumā un komunikācijas paņēmienos, stilos, amplitūdā dažādos pasaules reģionos, atšķirīgās sociāli ekonomiskās, profesionālās, etniskās, reliģiskās grupās. Zināšanas tiks vērtētas pēc tā, cik labi studējošais pārzina nodarbībās apspriestās etnogrāfijas un orientējas komunikācijas antropoloģijas pamatjēdzienos.
Apgūstot studiju kursu, studējošajiem būtu jāprot pamatot sociālantropoloģisku pieeju komunikācijas izpētei priekšrocības un trūkumus, jāprot kritiski izvērtēt šādas pieejas ietvaros veiktu pētījumu metodoloģija un veidot savu argumentāciju par komunikācijas prakšu atkarību no kultūras, sociālā, politiskā, tehnoloģiskā u.tml. konteksta.
Spēja studiju kursa apguves gaitā aplūkotajos tekstos izvirzītos teorētiskos skatījumus un argumentācijas paraugus izmantot, veidojot spriedumus par savā profesionālajā darbībā novērotajām komunikācijas praksēm.