Logopēdija (REK_099)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Iegūt zināšanas par: runas un valodas traucējumu klasifikāciju, biežākajiem runas un valodas traucējumiem bērnu vecumā – Skaņu izrunas traucējumiem (dislāliju, dizartriju), zināšanas par runas un valodas attīstības īpatnībām autiska spektra traucējumu gadījumos.
Gūt zināšanas par primārajiem un sekundārajiem receptīvajiem un ekspresīvajiem valodas traucējumiem bērniem. Fizioloģiska valodas attīstība pa vecumposmiem no 3-7 gadiem. Valodas traucējumu etioloģija, klīniskām izpausmēm, terapijas iespējas.
Priekšzināšanas
Agrīnās attīstības logopēdija un ievads logopēdijā, apgūts logopēdijas kurss 2. studiju gadā.
Rezultāti
Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti:
- spēs formulēt zināšanas par primārajiem un sekundārajiem valodas traucējumiem bērniem, par etioloģiskajiem faktoriem, patoģenēzi:
- varēs nosaukt valodas attīstības traucējumu izpausmes un atpazīt valodas traucējumu veidus primāru un sekundāru valodas traucējumu gadījumos;
- spēs formulēt valodas attīstības traucējumu terapija iespējas un virzienus
Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti:
- spēs veikt valodas attīstības izvērtēšanu;
- pratīs novērtēt bērna vārdu krājumu, saistīto runu, gramatiskās konstrukcijas;
- varēs izvēlēties valodu veicinošus uzdevumus un paņēmienus;
- spēs plānot valodas terapijai nepieciešamos darbības virzienus;
- spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas par valodas attīstību un valodas attīstības traucējuma veidiem, pratīs novērtēt valodas attīstību un analizēs traucētās valodas jomas, plānos nepieciešamo terapiju valodas traucējumu gadījumos.