Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: RSU Liepājas filiāle
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Gunta Bēta
Līmenis:Īsā cikla (Pirmā līmeņa)
Mērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa aprakstsPilns apraksts
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe

Mērķis

Sniegt teorētisku un praktisku ieskatu par bioloģiju kā zinātni, kas sniedz zināšanas par organisma bioloģiskajām norisēm un saistību ar apkārtējo vidi; Veidot zināšanas par šūnas uzbūvi, nozīmi iedzimtības procesā un ģenētisko procesu lomu veselības saglabāšanā un slimību attīstībā; Sniegt informāciju par cilvēka parazītiem, to nozīmi slimību attīstībā, Veicināt zināšanu apguvi par mikroorganismiem, to patogenitātes faktoriem, mijiedarbību ar makroorganismu; Veidot izpratni par veselības aprūpes iestāžu higiēnu veidojot pamatu specializētākām medicīnas studijām, kā arī iegūt nepieciešamās prasmes šo zināšanu izmantošanā.

Priekšzināšanas

vispārīgajā bioloģijā atbilstoši vidusskolas mācību programmai.

Rezultāti

Zināšanas

Studenti analizē dažādu eikariotu šūnas uzbūves atbilstību tās funkcijām; pamato saistību starp šūnas struktūru un abnormālību funkciju lomu cilvēka patoloģijā; salīdzina mitozē un mejozē notiekošos procesus; zina ģenētikas galvenās likumsakarības; skaidro DNS replikāciju, transkripcija, translāciju; zina hromosomālās pataloģijas, to rašanās iemeslus, klasificē ģenētisko pazīmju un patoloģiju iedzimšanas tipus; pamato savu viedokli, analizējot konkrētās situācijas par cilvēka pazīmju pārmantošanu; izskaidro biežāk Latvijā sastopamos parazītu morfoloģiju, invadēšanās iespējas, dzīves ciklu, patogenitāti un simptomus, lokalizāciju cilvēka organismā, diagnozes noteikšanas veidu un iesaka profilaksi; lieto lekcijā un nodarbībā apskatītos bioloģijas jēdzienus un terminus. Studenti atšķir patogēnos un nepatogēnos mikroorganismus un spēj aprakstīt to izraisītās saslimšanas. Nosauc higiēnas uzdevumus.

Prasmes

Studenti lieto gaismas mikroskopu, identificē biežāk sastopamos parazītus; atpazīst dažādas eikariotu šūnas; skaidro struktūru uzbūves saistību ar funkcijām; grafiski attēlo mitozes un mejozes fāzes un skaidro notiekošos procesus; sastāda un analizē dažādu iedzimšanas tipu ciltskokus; klasificē mainības un mutāciju veidus; diskutē par gēnu, hromosomu, genoma mutāciju rašanās mehānismiem; risina vienkāršus ģenētikas uzdevumus. Studenti īsi apraksta mikroorganismu klasifikāciju. Demonstrē higiēnas un pretepidēmiskos pasākumus (dezinfekcijas līdzekļu pielietojums, roku higiēna, individuālie aizsarglīdzekļi u.c.).

Kompetences

Studenti izprot un novērtē organoīdu nozīmīgumu audu, orgānu un organisma funkcionēšanā, kā arī analizē situācijas medicīniskajā ģenētikā un parazitoloģijā. Studenti diskutē par higiēnas prasībām veselības aprūpes iestādēs. Izstrādā un pielieto pretepidēmisko pasākumu plānu atbilstoši darba videi veselības aprūpes iestādēs.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.