Orientēšanās skolā (LSPA_109)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Dot studentiem iespēju padziļināti apgūt tūrisma un orientēšanās pamatprasmju, āra dzīves prasmes, teorētisko un praktisko pamatu mācīšanas pirmskolas un skolas sportā un didaktiku sporta zinātnē.
Priekšzināšanas
Nepieciešamas zināšanas vispārīgā pedagoģijā; vispārējā un attīstības psiholoģijā; vecumposma fizioloģijā, tūrisma un orientēšanās pamatos un didaktikā; pirmskolas un skolas sporta didaktikā; rotaļas pirmsskolā un skolā; klasvadība un projekti skolā.
Rezultāti
Sekmīga studiju kursa apgūšana dos iespējas studentam iegūt zināšanas, apgūt prasmes un kompetences tūrisma pamatos, āra dzīves prasmēs un orientēšanā; interpretēt tās un demonstrēt pirmskolā un skolā “Sporta un veselības jomā”.
1. Izpratne par mācību jomas “Veselība un fiziskās aktivitātes” moduļa “Piedzīvojumu aktivitātes” tūrisma pamatprasmju, āra dzīves un orientēšanās prasmju ieguvumiem drošumspējās, fiziskā sagatavotībā un veselības sekmēšanā;
2. Analītiski formulē āra dzīves prasmju un tūrisma pamatprasmju un orientēšanās būtību, terminoloģiju;
3. Izpratne par tūrisma, āra dzīves prasmju un orientēšanās iekļaušanu sporta stundās un sasniedzamiem rezultātiem atbilstošam vecumam.
1. Spēj patstāvīgi izvēlēties līdzekļus un didaktiskos paņēmienus konkrētam vecumposmam, ievērojot drošību, fizisko sagatavotību un āra vides apstākļus.
2. Sagatavot uzskates un izdales materiālus (shēmas, kartes, vingrinājumus) āra dzīves prasmju un tūrisma pamatu un orientēšanās mācīšanai skolā.
3. Plānot un vadīt āra dzīves un tūrisma sporta stundas un aktivitātes (rotaļas, spēles, šķēršļu joslas, sadarbības uzdevumus un vingrinājumus), ievērojot drošību un atbilstoši audzēkņu sagatavotībai un skolu pieejamajam materiāli tehniskajam nodrošinājumam un āra vides resursiem.
4. Plānot orientēšanās distances un saturu, vadīt nodarbības saturu atbilstoši audzēkņu sagatavotībai un skolu pieejamajam materiāli tehniskajam nodrošinājumam un āra resursiem.
5. Spēj radoši un inovatīvi pielietot dažādas mācīšanas metodes, formas un tehnoloģijas.
1. Iegūtās zināšanas un prasmes pielietot tūrisma, āra dzīves prasmju un orientēšanās mācīšanai un pilnveidošanai. plānojot starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu;
2. Analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes un paņēmienus atbilstību audzēkņu spējām un izglītības mērķiem;
3. Uzņemties atbildību par āra aktivitāšu nodarbību un pasākumu drošību;
4. Sniedz atgriezenisko saiti audzēkņu un savas darbības novērtējumā;
5. Ieviest novitātes un tehnoloģijas mācību procesā;
6. Radoši izvēlēties mācību līdzekļus, integrējot citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta zinātne, SpZNn | 7 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | Baiba Smila |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta zinātne, SpZNn | 8 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |