Ortodontija I (ORK_011)
Īsumā par studiju kursu
Priekšzināšanas
Medicīniskā ģenētika, cilvēka molekulārā bioloģija, normālā fizioloģija,, iekšķīgās slimnības ar propedeitiku, cilvēka anatomija, zobu anatomija, embrioloģija, histoloģija, mutes ķirurģija, patoloģija, biostatistika,, mutes, sejas un žokļu diagnostiskā radioloģija, profilakse zobārstniecībā, endodontijas preklīnikas un klīniskais kurss, periodontoloģijas preklīniskais un klīniskais kurss, karioloģija, biomateriāli zobārstniecībā.
Rezultāti
1.Zināšanas par kraniofaciālā kompleksa normālu augšanu, attīstību un nobriešanu;
sapratne par abnormālu kraniofaciālā kompleksa attīstību, normālas un abnormālas funkcijas ietekmi uz dentofaciālo attīstību;
zināšanas par biežāk sastopamajiem iedzmtajiem sindromiem sejas žokļu apvidū;
zināšanas par attēldiagnostikas metodēm, kuras tiek izmantotas ortodontijā;
nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī par zobu žokļu anomāliju diagnostikas metodēm;
zināšanas par interseptīvajiem pasākumiem ortodontijā.
1.Sekmīgi pabeidzot kursu, students:
• mācēs analizēt indivīda kraniofaciālo augšanu;
• spēs diagnosticēt klīniski nozīmīgu novirzi sejas-žokļu augšanā;
• mācēs atrast nepieciešamo informāciju par iedzimtiem sindromiem sejas-žokļu rajonā;
• mācēs novērtēt nelabvēlīgos faktorus sakodiena attīstībai;
• spēs diagnosticēt zobu aizmetņu trūkumu vai patoloģijas un prognozēt to ietekmi uz sakodiena attīstību;
• mācēs fotografēt seju un sakodienu klīniskiem mērķiem;
• spēs plānot zobu vietas noturētājus;
• mācēs pielaikot zobu gredzenus un uzcementēt vietas noturētājus;
• spēs ievākt medicīnisko un dentālo anamnēzi ortodontiskā plāna sastādīšanai.
1.• Beidzot kursu studenti būs kompetenti izmantot klasifikācijas zobu-sejas-žokļu anomāliju identifikācijai;
• varēs plānot, izgatavot un uzturēt zobu vietas noturētājus;
• spēs izgatavot un novērtēt ortodontiskos diagnostiskos modeļus;
• spēs izplānot, ievietot un pielāgot aktīvās izņemamās ierīces, lai koriģētu vienu zobu vai krusta sakodienu;
• pratīs identificēt kaitīgos ieradumus attiecībā uz mutes dobumu, kas var veicināt nepareizu sakodienu, un
• novērst to sekas, izglītojot pacientu un, ja nepieciešams, ārstējot.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Zobārstniecība | 8 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | Kristīne Lokmane, Karlīna Kienkas, Gundega Jākobsone, Ieva Mauliņa, Luīze Lote Liepiņa, Vladislava Zagorska, Renāte Skaistkalne, Inta Zepa, Andris Ābeltiņš, Laura Lāčauniece-Bērziņa, Irina Jefimova | |
Zobārstniecība | 7 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | Kristīne Lokmane, Karlīna Kienkas, Gundega Jākobsone, Ieva Mauliņa, Luīze Lote Liepiņa, Vladislava Zagorska, Renāte Skaistkalne, Inta Zepa, Andris Ābeltiņš, Laura Lāčauniece-Bērziņa, Irina Jefimova | |
Zobārstniecība | 8 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | Kristīne Lokmane, Karlīna Kienkas, Gundega Jākobsone, Ieva Mauliņa, Luīze Lote Liepiņa, Vladislava Zagorska, Renāte Skaistkalne, Inta Zepa, Andris Ābeltiņš, Laura Lāčauniece-Bērziņa, Irina Jefimova |