Otorinolaringoloģija zobārstiem (ORLK_004)
Īsumā par studiju kursu
Rezultāti
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas un:
• raksturo deguna, deguna blakus dobumu, rīkles, balsenes un auss klīnisko anatomiju, izklāsta to fizioloģiju un galvenās funkcijas;
• apraksta dzirdes un līdzsvara aparāta uzbūvi, darbības principus, iespējamos traucējumus;
• izskaidro runas, valodas un balss veidošanos;
• identificē ausu, kakla un deguna slimības;
• klasificē ārstēšanas metodes un organizē ārstēšanas plānu;
• savlaicīgi atpazīst slimību komplikācijas, sarežģītu, grūti ārstējamu slimību gadījumā ģenerē starpdisciplināru sadarbību;
• izskaidro ar anatomiski cieši saistīto orgānu anatomisko īpatnību nozīmi dažādās vecuma grupās.
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
• demonstrē prasmes un iemaņas LOR orgānu endoskopiskajā izmeklēšanā;
• prot interpretēt papildus izmeklējumu – dzirdes pārbaužu un radioloģisko izmeklējumu rezultātus;
• izskaidro un pārliecinoši pacientiem un/vai viņu vecākiem iesaka ausu un kakla slimību profilakses, dzirdes higiēnas metodes;
• orientējas ausu kakla un degunu slimību medikamentozās un ķirurģiskās ārstēšanas metodēs.
1.• spēj plānot savu zinātnisko darbu, izmantojot literatūras pārskatos atrastos uz zinātniskiem pierādījumiem balstītos medicīnas pētījumu rezultātus;
• pamato savu viedokli slimību ārstēšanas plāna izstrādāšanā;
• novērtē un prognozē slimību rezultātu;
• pārzina LOR orgānu onkoloģisko slimību riska faktorus, ārstēšanas metodes un prognozi ietekmējošos faktorus.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Zobārstniecība | 8 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | Ilze Dobele, Romāns Dzalbs, Nadežda Starinska, Arturs Barščevskis, Linda Nimroda, Kitija Daina, Kristaps Dambergs, Diāna Raumane | |
Zobārstniecība | 8 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | Ilze Dobele, Romāns Dzalbs, Nadežda Starinska, Arturs Barščevskis, Linda Nimroda, Kitija Daina, Kristaps Dambergs, Diāna Raumane |